Bryllup og barn... Hva gjør man?

MollyMamman

Flørter med forumet

Hei og hå flotte mødre (og evt. fedre)! 

emoticon

Jeg lurer på en liten ting.. Vi planlegger bryllupsfest med familie og venner, men på den tiden vil vi jo ha to småttaser i hus (ca 3 1/2 og 1/2). Og alle "barnepasser-alternativene" våre er jo med oss i feiringen!! 

Hva gjør man da?

Jeg vil altså IKKE ha barn tilstede ved feiringen på kveldstid...

Tips, anyone? 

Det ligner veldig på vår situasjon da vi giftet oss, våre var da 2,5 år og 7 mnd. Vi startet ganske tidlig med å tilbringe litt tid sammen med ei ungjente fra nabolaget, hun var her hjemme med ungene, trillet og hadde dem med på lekeplass osv. Ble kjent med rutinene i huset.
I tillegg kom en tidligere kollega av meg til bryllupet og var ansvarlig for ungene på dagtid. Hun kjørte ungene hjem på ettermiddagen/kvelden og assisterte ungjenta med legging. Etter at barna var vel i seng, kjørte hun tilbake og var med på resten av festlighetene. 
Dette funket veldig bra for oss, men det er viktig at man finner noen man kan stole på.

Spør en ansatt i bhg til eldste om hun eller han kan . Vi hadde Bv fra bhg i vårt bryllup da jenta vår var 2 år og 10 mnd . Det gikk helt supert :)

Jeg jobber i barnehage og har ved et par anledninger blitt spurt om å passe ungene til foreldre skal gifte seg. Har gått kjempefint, ungene som går i barnehagen kjenner jeg jo bra og når det har vert yngre søsken har jeg brukt litt tid sammen med de på forhånd.

Oi, spennende! 

Tenkte ikke den tanken engang, men en ansatt i bhg kan jo absolutt være en mulighet. Genialt. Skal sjekke litt rundt med de jeg kjenner om de har fått sånne forespørsler noen gang, hvis det er mer "uvanlig" her i området så får jeg heller vri hjernen igjen.

Tusen takk for svar, damer! 

Back
Topp