Bryllup - hvordan var dit?

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Jeg skal gifte meg neste sommer og trenger alle gode tips til et vellykket bryllup.

Mitt drømmerbryllup er uten hvit duk og 3-rettersmiddag. Jeg ønsker meg egentlig en stor laidback sommerfest, det er bare ikke så lett å finne lokaler til det.

Uansett, gjorde dere noe spesielt smart/gode tips i deres bryllup?

Jeg tenker på litt uvanlige ting, som dere tenkte i etterkant "det var smart/koselig" osv..

(Vi skal ikke gifte oss i kirken om det har noe å si)..

Vi hadde låvefest her vi bor :) Med hvit duk og treretters da, men det kan man jo bare droppe. Bygde bar, dansegulv og ei lita scene til bandet, hadde terassevarmere og utedo. Ble veldig vellykket :)

Vi hadde et ganske typisk tradisjonelt bryllup, selv om jeg egentlig kunne tenkt meg å gjøre noe litt annerledes.så jeg har ikke så mange tips til noe annerledes.

Det ble likevel en helt fantastisk dag :-D mitt beste råd for en vellykket dag er å ikke stresse de siste ukene før bryllupet. Lag en liste allerede nå over hva som må gjøres, fra nå av og helt til den store dagen. Da slipper dere å miste oversikten over hva som må gjøres. Og ikke minst: ikke tenk at dagen skal være perfekt,for det er alltid noe som kan gå galt.i vårt bryllup stilte ikke fotografen
helt opp som hun skulle, men det ordnet seg ved hjelp av en god kamerat.
Ta i mot hjelp fra venner og familie, eller spør om hjelp. Og NYT dagen :-D
Jeg skulle ønske at jeg hadde laget invitasjonene selv, men med 3 mnd forberedelse ble det litt knapt med tid følte jeg ;-)
Lykke til :-D

Da passer vel aånn samfunnshus el, pleier å være veldig uhøytidelige.

Me har eit års bryllupsdag i dag, og hadde ei fantastisk bryllupshelg i fjor.
Mitt beste tips er å ha ein sammenkomst dagen før bryllupet. Da får du prata med alle, og treng ikkje å fly rundt for å rekke å snakke med alle på sjølve dagen.
Me hadde samling med kjøttsuppe i partytelt i hagen til mamma dagen før.
Fotografen tok bilder av alle gjestene ein og ein eller i par/små grupper mens dei holdt opp ei ramme, veldig kjekt å ha etterpå.
Mens me var hjå fotografen serverte kokken vår bruchetta og div frukt og salsa osv, veldig greit, for det er lenge å vente til middagen.
Om du vil ha det uformelt er tapas eller grilling gode løsningar.
Be servitørane om å vera flittige i å fylle opp glasa, eller ha karafler på bordet.
Gjestene legger merke til små detaljar, me fekk for eksempel masse kommentarar på at me hadde laga til korger på badet med alt fra sytråd, hårspray og Ibux som gjestene kunne ta det dei trengte.
Sett ein ledig stol framfor brudeparet som dei som vil kan sitte på i periodar, slik får ein snakka med fleire under middagen om det er buffet og folk går litt att og fram.
Bruk pengar på det som betyr noko for gjestene. God mat og god drikke blir mykje meir satt pris på enn dyre blomster på bordet.
Me laga program der det stod litt om kvar gjest, mange som kommenterte at det var kjekt.
Slapp av og nyt dagen, den er over på eit blunk:) Lykke til:)

• Liker
Reactions: BMC
Vi hadde både duk og treretters middag, så ikke sikkert du syns mine erfaringer er nyttige men... Vi hadde bryllupet vårt på Finse hotell 1222. Det beste med det var at du kan kun komme dit med tog og alle derfor måtte bo på samme sted. Gjestene kom derfor fredag og ble til søndagen. Felles suppe på fredags kvelden og god tid til å snakke med alle. Ble tid til en øl i badstua under stjernehimmelen også. Skrev på bordkortene og leverte sitteplan til hotellet. Veldig behagelig å slippe og tenke på pynting, dekking, mat eller noe på den store dagen. Mannen sin bestevenn som er dommer stod for vielsen. Også veldig greit med vielse i ett rom, middag i rommet ved siden av, kaker i neste rom og dans i rom nummer 4. Vi hadde dessuten bestilt 300 pølser til nattmat (hadde ca 60 gjester). Angret ila kvelden pga 3-retters, mye kake etc, men jammen forsvant ikke alle sammen! Fikk mye skryt for det.

Altså mine råd:
- gjerne samle alle på et øde sted i et par dager så du får snakket med alle
- gjør det enkelt for dere selv med pynting, mat etc på den store dagen så dere bare kan kose dere
- gjerne alt på samme sted, så slipper dere bruke tid og penger på å flytte dere
-husk nattmat! :)

Gratulerer og lykke til!

Vi hadde avslappet sommerfest med 50 gjester :D

Hadde tapasbuffet med innslag av nordnorske spesialiteter fra havet og desserttapas etterpå :rolleyes:

Pent lokale likevel da, tross uformell stil. :)

Rullesteiner til bordkort og margeritter i syltetøyglass på bordene pyntet koselig opp uten at det ble for stivt.

Jeg var høygravid på det tidspunktet vi giftet oss...anbefales forsåvidt ikke :P

Var utrolig koselig og alle vennene våre mener det er det triveligste bryllupet de har vært i :D

Vi skal ikke gifte oss i Norge siden vi ikke bor der, men (nesten) alle gjestene kommer fra Norge. Vi har planlagt grillfest på fredagen.

Vi gifta oss på tinghuset. Pga kort varsel så ble det ikke ordentlig fest den dagen men senere. Vi tok bilder så hjem til mamma. Der hadde stefaren min lagd pølser til oss. Så ble det kaker, kaffe og cava. Vi tok festen ca 3 mnd senere hos svigers. Med hjemmelaget koldtbord og kaker. Stefaren min lagde finnbiffgryte. Også ble festen den kvelden/natta. Da hadde flere tid til å være med og vi synes det ble veldig vellykket. Synes det var greit å dele det sånn siden vi var så slitne bryllupsdagen. Når alle hadde reist i 18 tiden så var vi så slitne at vi bare ville hjem å sove. Hehe

Dere som har bryllup så gjestene må overnatte; står gjestene for opphold selv?

Selvfølgelig og reisen!

Vi skal hjem til Norge i tre bryllup i sommer, er ingen som har spurt hvor vi skal sove hen.

vi gifta oss i all hemmelighet på tinghuset. så hadde vi fest noen månder senere. da hadde vi kombinert bryllupsfeiring og 30 år fest (både eg og gubben ble 30 år).
vi hadde en avslappa fin feiring/fest slik vi ønsket.
hadde viltgryte, ris og salat til mat også kaker i lange baner :)
ble akkurat så uformelt som vi ønsket :)

Feiret på herregård i Sverige. Var pent, og rolig. Kun 30 gjester.
3 dager med grilling med masse salat etc 1 dagen.
Bryllup 2 dagen.

Gjestene som ville overnatte sto for det selv. Var ikke langt unna der noen bodde :-)

Syntes det var greit å ha et lite og intimt bryllup.
Fikk masse tid med gjestene og alt var supert :-)

Back
Topp