• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Bryllup, hvor viktig?

hollys

Glad i forumet
Vi er invitert i bryllup å guuu hvor mye jeg gleder meg Ingen andre jeg kjenner har giftet seg enda så dette blir mitt første, men det ser litt dårlig ut når det kommer til fri fra jobb.

Vi jobber 2 stk på kvelden og jeg er ikke hjemme før tidligst 9 etter stenging og bryllup er jo ikke like viktig som begravelse, men hvor står bryllup henn mtp fri? Kjenner jeg blir trist av tenkte på at jeg går glipp av hele vielsen og i tillegg middagen.

Hvis det er greit for hun andre så jobber den dagen så tenkte jeg at jeg i tilfelle kunne gått kl. 4. Da klarer jeg nok å komme til 7tiden. Hvis ikke så er jeg ikke der før 11tiden.

Da jeg tok det opp om noen ville bytte vakt så var det liksom ingen som sa at nei, den datoen kunne de ikke, men heller signaler om at ingen kunne tenke seg å bytte eller ta ekstra da det har blitt mye jobbing på oss ilp. sommeren så jeg skjønner jo det.

Blærh! Så kjedelig...................... Nå er det "bare" venner som gifter seg så det er jo heller ikke familie.

Her får vi ikke fri for å dra på private ting dersom det ikke er noe viktig.
Får vi ikke byttet vakt med noen andre så kan vi heller ikke dra. Dessverre.

Men kjipt og trist, ja!!  :(

Nei, altså.. Jeg forventer ikke fri eller at sjefen skal ta vakten på seg, men lurer mest på hvor viktig ett bryllup egentlig er. Hadde noen spurt meg pga. det og jeg hadde hatt muligheten så hadde jeg gjort det iom at man ikke er invitert alt for ofte. Så håpet bare noen på jobb hadde orket å kunne strekket seg litt, men skjønner jo at det ikke er viktig for andre at jeg får gått i dette bryllupet.

Det ville jo avhenge av hvor viktig du syns det bryllupet var.
Men man vet jo gjerne flere mnd i forveien at man skal i bryllup, så man har jo god tid til å snakke med sjefer og si ifra at man helst ville hatt fri den kvelden, og heller kan jobbe andre dager, man kan jo ikke vente å få fri hvis det er et par uker til og vaktlistene allerede er satt opp. Lov å prøve, men ingen garanti.

Kan du ikke ta en feriedag da?

Ser nå at jeg skrev mtp. fri og det blir litt feil Vi er 3 stk hvor den ene er 4 timer på jobb, den andre 7 timer og den tredje 6. Tidligere har vi ikke hatt 4 timersvakten og kun vært 2 så vi kan klare oss uten den trdje, men blir jo selvfølgelig litt travlere, men dette må de 2 andre være enig i for da må den ene gå 9 timer og den siste 8 og ut i fra det jeg forsto så har jeg ingen av mulighetene utenom å komme 11 om kvelden.

Frk.MammaMor skrev:
Kan du ikke ta en feriedag da?

Vet ikke, men vil jo ikke la det bli ett problem for de andre ansatte.

toneany skrev:
Det ville jo avhenge av hvor viktig du syns det bryllupet var.
Men man vet jo gjerne flere mnd i forveien at man skal i bryllup, så man har jo god tid til å snakke med sjefer og si ifra at man helst ville hatt fri den kvelden, og heller kan jobbe andre dager, man kan jo ikke vente å få fri hvis det er et par uker til og vaktlistene allerede er satt opp. Lov å prøve, men ingen garanti.

Jeg har visst det lenge og hadde egentlig frihelg, men da vi byttet om vaktlistene i juni pga. sommerferier så gikk det ikke opp for meg at da hadde jeg ikke lenger fri den helgen.

Jeg dør ikke av det og er heller ikke sur på noen hvis jeg ikke klarer å ordne meg for jeg kan ikke regne med at alle tenker likt som meg  og skjønner jo at ungdommene vil nyte livet enn å tørke inn på jobb en lørdagskveld.

Hvis ingen andre kan bytte, ta vakten for deg eller du kan ta en feriedag er det ingenting å gjøre. Noen ganger går det bare ikke, kjipt men sann er det bare.

Back
Topp