Bryllup / barnedåp

min-første

Blir kjent med forumet
vi tenker at hvis alt går bra, vil vi ha bryllup og barnedåp i sammen neste sommer. Vi er studenter og ikke så mye penger og rutte med. er det noen som sitter med gode ideer? Budskjett på 40 000.
Fotograf har vi i familien, så bilder kan vi framkalle når vi får råd til det, og samme med takke kort så det går uten om budskjettet. Brudekjole. sko,underskjort og tiara, har jeg fått tak i til en billig penge. Så det er også utenfor budskjettet.
Vi tenker på 50 gjester..

Kanskje litt kjipt, men har hørt om fler og fler som ber gjestene ta med en rett til tapas/koltbord. Når dere er studenter så skjønner jo de fleste at det ikke flyter over med cash! Og så kan dere heller ha gratis alkohol/drikke (kan jo kjøpes i Sverige for en billig penge, og snylt en kvotedel på alle dere vet som skal ut å fly fra dags dato og til sommeren 2013). Dekor o.l. kan jo fåes billig på Nille, Europris o.l. Bryllupskaken fikser du lett selv, finnes masse av tips på youtube og rundt omkring på nettet, og det er lettere en du tror :) Det var det jeg kom på nå i farten...

Man kommer ganske langt for 40 000 når både kjole og fotograf er utenom budsjettet.

Hva med å leie et partytelt og sette opp hjemme hos dere eller noen venner som har stor hage? Det gjorde min bror da han giftet seg, border, stoler og tallerkner/bestikk osv fikk de leid inn til en billig penge fra et eller annet lokale.
Hvis du kjenner noen som er kokk eller flinke til å lage mat, kan du høre med de om de kan stå for det. Ellers kan mye av maten lages selv, dere kan jo lage et fint koldtbord med litt forskjellige ting på. Få venner og familie til å hjelpe litt til.

Kaker kan også lages selv, kakebunn og slikt får man kjøpt ferdig i butikk til en billig penge. 

Har du noen venner som er flinke til hår og sminke? Få de til å hjelpe til på bryllupsdagen, så slipper du å bruke 2- 3000 kr på frisørtime!

Ettersom dette er på sommeren, kan blomster til pynt på bord o.l. kanskje plukkes selv? Enkle, fine men romantiske små buketter. Det sparer man jo også en del penger på! Eller kjøpe blomster og lage oppsatser selv. Sparer litt på det også! :)

Hvis dere også kjenner noen som er flinke til å spille et instrument, kan jo denne personen spørres om å komme å spille. Hvis det er en dere kjenner, er det jo ikje sikkert han/ hun vil ha mye for det! 

Ang alkohol så kan dere jo ha litt vin til maten og en drikke enhet eller to etterpå. utover dette må gjestene selv ta med det de vil ha av alkohol? Men hvis dere skal ha barnedåp samme dagen så vil dere kanskje ikke ha så mye alkohol i bryllupet uansett? Da er dette masse penger spart ;) 

Så er det jo som FrøkenA her sier, dekorasjoner kan kjøpes billig på Nille, Europris og sånne butikker :) 

Takk for gode tips :)
Jeg satt å så litt rundt i går kveld, og fant ut at hvis vi leide ett lokale, også bestiller vi koldtbord og står for har brus,  farris og vann. Så tar gjestene selv med den alkoholen de kunne tenkt seg. Også lager venner og familie kaker, eneste bryllupskaken kjøper vi nok.

Tenkte det gikk ann å spørre noen venninner om å hjelpe til på kjøkkenet, men å sette fram og ta av mat, lage kaffe og sette fram kaker.

Blomster plukker vi selv, bordpynt på europris/nille, så vil vi komme langt for en billig penge.

Ingen ting som er bestemt ennå, men tror kanskje det er en god Ide. er dumt å bruke mange mange tusen på en dag, når vi studerer og egentlig bør bruke pengene på så mye annet.

Om du ikke vil ha venninne dine på kjøkkene å heller med på festen kan du jo spørre venner av foreldrene deres og lingnende om å stå på kjøkken. Det er i allefall veldig brukt her oppe :-)

Back
Topp