Brusete, tykt, langt hår... Trenger tips...

Løvetann1

Gift med forumet
Oktoberskattene 2015
Jeg har nå langt hår (ned til korsryggen) som er veldig brusete, og det er tykt, ikke fordi hvert hårstrå er så tykt, men fordi det er veldig mye hår! Har det konstant i hale eller dult fordi det er så langt og uhamselig.

Noen som har noen gode tips ang. styling og produkter som er gode for slikt hår? Er spesielt helt ute i tuppene at det bruser seg spesielt mye og det ser skikkelig stygt ut!!

Klippe tuppene litt? Blir fort slitt når man bruker mye strikk. Få anbefalt en hårkur fra frisør. Selv bruker jeg biosilk sine produkter! Har selv langt, og veldig tykt hår :)

Har du prøvd Maroccain Oil eller andre typer olje som er beregnet for å ha i lengdene? :)

Shampoo og balsam enten all soft fra Redken, eller Hydration fra Moroccan oil.
Leave - in : Moroccan oil original olje, begynn ut i lengdene også toppen.
ELLER; Moroccan oil anti Frizz spray. Det ville jeg brukt om jeg var deg i alle fall :)! Ja det koster, men jeg kan love deg en ting, butikkshampoo gjør det ikke bedre :p
De er ikke nødvendigvis dårlige, men de er mye mer utvanna enn produkter i salong. Salongproduktene trenger ordentlig inn i skjellaget.

Shampooner håret alltid to ganger, har du en kur med mye fuktighet (gjerne all soft her også) så bruk det etter shampoo og ta balsam til slutt! :) shampoo åpner skjellagene og når du bruker to ganger hver vask får du vaska håret rent og alle næringsstoffene fra shampoo får og virke. Kur bruker du etter shampo pga da er jo skjellaget alt åpnet så da er det fint å tilføre enda mer fuktighet og næring, så må jo dette skjellaget lukkes og der kommer balsam inn :)!
Hilsen frisørlærling :)

Bruk frisørprodukter, de har vannløsende silikoner i seg, enn de i butikken som ikke er vannløsende silikoner, hvor det da legger seg lag på lag på hvert hårstrå å kan derfor bli tørt!:)
Bruk fuktighets givende shampoo og balsam, ta en kur på det innimellom og bruk olje/produkter som roer ned frizz og mykgjør håret:) og er det slitt, så klipp tuppene litt;)
Er mitt tips som frisør:)

Børst gjennom håret ditt når du har balsam/hårkur i! Og bruk produkter uten fyllstodesignere sliter mindre på håret og miljøet :)

Shampoo og balsam enten all soft fra Redken, eller Hydration fra Moroccan oil.
Leave - in : Moroccan oil original olje, begynn ut i lengdene også toppen.
ELLER; Moroccan oil anti Frizz spray. Det ville jeg brukt om jeg var deg i alle fall :)! Ja det koster, men jeg kan love deg en ting, butikkshampoo gjør det ikke bedre :p
De er ikke nødvendigvis dårlige, men de er mye mer utvanna enn produkter i salong. Salongproduktene trenger ordentlig inn i skjellaget.

Shampooner håret alltid to ganger, har du en kur med mye fuktighet (gjerne all soft her også) så bruk det etter shampoo og ta balsam til slutt! :) shampoo åpner skjellagene og når du bruker to ganger hver vask får du vaska håret rent og alle næringsstoffene fra shampoo får og virke. Kur bruker du etter shampo pga da er jo skjellaget alt åpnet så da er det fint å tilføre enda mer fuktighet og næring, så må jo dette skjellaget lukkes og der kommer balsam inn :)!
Hilsen frisørlærling :)
Har kikket litt nå, og hva blir forskjellen på All Soft og Real Control fra Redken?

Real control består av både proteiner og fuktighet, så den er også kjempefin, men jeg ser på den som et produkt for de som bleker håret mye, etter de har behandlet det med extreme serien fra redken, som er masse masse proteiner.
Et slags "nå har håret fått masse proteiner, men trenger fremdeles mer men også fuktighet!" Produkt. Mellomfase da, haha.. All soft er masse fuktighet! :) om du har mye hår og det er tjukt er denne kjempefin, men om håret er tynt og langt ville jeg heller brukt clear moisture (også fuktighet) da all soft kan føles litt tung.
Hvis håret ditt er tørt vil jeg si det er fuktighet du trenger mest av og ikke så mye proteiner :) er vanskelig å si uten å ha sett og kjent på håret, men hvis håret føles hardt og trådt ut når det er vått, vil det trenge mer fuktighet enn proteiner. Dersom det blir svært glatt og litt geleaktig å kjenne på (veldig mykt og rart å kjenne igrunn haha) så trenger det i første omgang proteiner, deretter fuktighet! :) det sistnevnte er mest tilfelle hos de som bleker håret mye :)

Back
Topp