Brus med kunstig søtningsmiddel

Nurk

Betatt av forumet
Drikker dere det nå i graviditeten, eller er det helt fy fy? Det er jo mange som er hekta på bl.a. Pepsi Max. Synes selv det er godt.. Står jo på matportalen at gravide kan drikke det, i moderate mengder vel og merke. Blir ikke helt enig med meg selv om det er greit å drikke det i blandt :p

Anyone?? :)

Jeg var helt avhengig av pepsi max før jeg ble gravid. Måtte ha det hver dag. Men nå har jeg fått helt avsmak.. Liker ikke brus lengre:)

jeg har alltid foretrukket pepsi max, men dersom jeg får velge nå vil jeg helst ha solo.. så ja, jeg drikker litt brus ;) har ikke tenkt så mye på det :p

drikker sjelden brus med kunstig søtning, synes det smaker dritt uavhengig om jeg er gravid eller ei;) så når jeg først skal drikke brus, tar jeg med vanlig sukker i, drikker ikke mye brus i uka, men blir noen glass i helgene:)

Om jeg skal drikke brus, drikker jeg helst pepsi max., men drikker det så sjeldent så tenker ikke at det er farlig=)

Har aldri likt lightbrus og den slags. Er i grunn ikke spesielt glad i brus i det hele tatt, men jeg kan ta et glass solo i blant. Også var glassflaskecola et must når jeg var fyllesyk ;)

Har aldri brus hjemme, men kan drikke et glass på besøk eller på restaurant. Men velger som regler noe annet (eplemost, juice, farris, vann). Litt fordi jeg prøver å være sunn, og litt fordi jeg synes andre alternativer er bedre.

Drikker litt light brus til vanlig, men svært lite når jeg er gravid. Drikker egentlig lite brus uansett, men skal jeg ha nå så blir det vanlig:)

Jeg drakk mye cola zero før jeg ble gravid, og en del i starten, men nå holder det med et glass kanskje hver 3. uke:-p så lenge man ikke drikker store mengder tenker jeg at det ikke er så farlig, jeg bruker jo f. eks suketter i teen min :-)

drikker sjelden brus med kunstig søtning, synes det smaker dritt uavhengig om jeg er gravid eller ei;) så når jeg først skal drikke brus, tar jeg med vanlig sukker i, drikker ikke mye brus i uka, men blir noen glass i helgene:)
Samme her

using BV Forum mobile app

Drakk en del brus før svangerskapet men etter at jeg fant ut at jeg var gravid har jeg prøvd å unngå brus. Redd for at både jeg og baby skal bli for stoooor:happy118 Lettere brus har jeg aldri likt. :happy118

Synes brus nesten er det eneste som hjelper når jeg er skikkelig kvalmen...

Jeg drikker generelt ikke brus! Har alldri hvert noe glad i det. Jeg drikker vann, glitre og litt saft av og til ;)

Jeg klarer å drikke litt cola noen ganger, men er egentlig ikke glad i brus.
Drakk fanta for 2 uker siden, men ble så dårlig og kastet opp av det. Skal aldri igjen drikke fanta. Er heler mer glad i vann enn noe annet ;)

Back
Topp