Brunt utflod

tesse83

Første møte med forumet
Hei jeg er gravid i uke 39 med mitt tredje barn og på tirsdags kveld kom d brunt utflod som var litt slimete.kom litt på onsdags morran også.Jeg har og hatt mye vonde kynnere som tar tak og mye mensensmerter, og murringer i ryggen og magan blir så hard når jeg går litt for mye.Holdt på med det i 3 uker.har ikke hatt det sånn med de andre to.Hva er detta brune utflodet?Er det tegn på fødsel?vil det ta lang tid før det skjer noe:kan ikke si jeg syns det er slimproppen.var ihvertfall ikke sånn med de andre to.Jeg kjenner mye liv.Jeg blir bare så sliten av å ha det sånn.har to barn og ta meg av og en mann som jobber mye.
 
Hei på deg!

Jeg kan godt forstå at det oppleves slitsomt å ha så mye murring, mensverk og kynnere som du beskriver. Men det som kan være godt for deg å vite er at det ofte er med til å gi deg et supergodt utgangspunkt til fødselen :)

Kvinner som opplever dette modner ofte veldig godt. Det betyr at livmorhalsen ofte kan være veldig kort og myk og du kan til og med ha åpning før du begynner med rier. På en måte kan man si at du "spiser" deg litt inn på fødselen, og derfor ser vi ofte at det kan gå veldig fint og raskt når riene først bygger seg skikkelig opp.

Så til spørsmålet ditt om brunt utflod. Når det er så mye jobbing og murring skjer det mye i livmoren. I livmorhalsen er det mange, mange bittesmå blødkar. Når livmorhalsen begynner å flate seg ut, kan noen av disse små karene briste. Det er helt normalt, men kan gi både litt frisk tegningsblødning eller mer brunlig utflod. Så som du beskriver det høres det veldig normalt ut. Det forteller bare at kroppen din er godt i gang med å forberede seg og det er jo bra :) Derimot forteller det ikke noe om når det kommer til å skje......

Men du er jo uansett veldig snart Mamma til tre :) Ta så godt vare på deg selv som du bare kan! Der er lov med litt selvdigging nå ;-) Hvil godt inn i mellom og spis hyppig og fokuser på at du veldig snart er i mål!

Masse lykke til!

Jordmor Ragna.
 
Hei og takk for svar. Var veldig mye positivt du skreiv og gla for det. Skulle ønske at det starta for fullt nå. Kan dette her ha noe med at jeg blei konisert etter andre mann? Har ikke hatt det sånn med de andre.
 
Back
Topp