Brunt på papiret

Smulesmåen

Flørter med forumet
Junispirene24❤️
Hei,

Fikk i går 5+4 bittelitt brunt på papiret da jeg tørket meg. I natt har det stukket en del på venstre side av magen/ved livmoren. I morges kom det to brune dråper i trusa og bittelitt lys brun farge på papiret og jeg har fortsatt litt ubehag/stikking. Er dette SA? Eller har noen opplevd dette og så gikk det bra? :(
 
Jeg er ikke opplevd det, men brunt blod er gammelt blod. Jeg legger ved en screenshot jeg tok av appen preglife

1000010567.jpg


Det trenger ikke være noe galt, selv om det er veldig skummelt. Det er ikke sa før det kommer masse frisk blod med følelse av nedpress og klumper i blodet. Jeg leste at om man fyller et bind på en time regnes det som mye. Litt gammelt blod er nok helt ufarlig, selv om det er veldig ekkelt og jeg forstår du blir redd :Heartred Det hadde jeg også blitt
 
Jeg er like langt som deg og har nettopp hatt noen dager med brun utflod. Hos meg startet det med litt lyst blod på papiret på mandag. Nå er utfloden hvit igjen. Har også kjent på stikking i høyre side. Ble veldig redd og stressa, helt fra meg av bekymring. Har en venninne som er god venn med en jordmor, som hørte med henne for meg. Fikk til svar at det er helt vanlig og at jordmoren selv hadde brun utflod i siste svangerskap :Heartred
 
Tusen takk dere, det var godt med noen beroligende ord. Jeg vet jo ingen kan forutsi hva som skjer men frykten er jo SA og da er det godt å få litt håp :shy:
 
Tusen takk dere, det var godt med noen beroligende ord. Jeg vet jo ingen kan forutsi hva som skjer men frykten er jo SA og da er det godt å få litt håp :shy:
Brun utflod er nok vanligere enn vi tror, og helt ufarlig :Heartred Jeg hadde også blitt redd. Jeg hadde blødninger mot slutten av første svangerskap, da ble jeg redd. Blod er ikke noe en vil se når en er gravid!
 
Brun utflod er nok vanligere enn vi tror, og helt ufarlig :Heartred Jeg hadde også blitt redd. Jeg hadde blødninger mot slutten av første svangerskap, da ble jeg redd. Blod er ikke noe en vil se når en er gravid!
Håper det. Nei, absolutt ikke! Har hatt en SA før, men da var det rett på med blod og raskt i en sånn mengde at det ikke var tvil. Men har jo skjønt at noen begynner med brunt blod. Akk, det blir vel muligvis en ul tidligere enn tenkt om dette ikke tiltar, merker jeg stresser litt.
 
Ved forrige svangerskap hadde jeg en litt "større" blødning tidlig, ca denne tiden. Bestilte fort en tul og fikk se en fine sterke hjerteslag.
Blødningen kan være så mye, mye som skjer i kroppen, mye som skal vokse eller flytte på seg, skjøre slimhinner osv. Det går nok bra skal du se, heier på dere :happy093.
 
Har nå vært gravid 4 ganger (inklusive denne) håper jeg slipper noe blod denne gangen.

Men jeg har altså blødd de 3 andre gangene med litt ulike resultat.

1 gang, startet med lys rosa blod- blødninger tok seg opp sammen med kramper og fossblod = SA

2 gang, opplevde to perioder med litt lys bru t blod/ lys brun utflod, var nervevrak av dette men ble altså en baby av det den gangen:-) Gyn mente det kunne ha vært noen sprengte blodkar ifbm samleie eller at jeg har løftet og bært.

3 gang lys brun utflod/mørk brunt blod- pågikk av og på over et par uker, dette var en EXU- graviditet som hadde festet seg i eggleder. Jeg hadde ingen smerter.

Så kan være ingenting og gå bra, slimhinnene er skjøre under svangerskap så de kan lett blø litt uten at det er farlig, spess om du har gjort noe som kan ha ført til at de har blitt litt mer «utsatt»

Er du urolig, be legen om å måle HCG blodprøver.
 
Har nå vært gravid 4 ganger (inklusive denne) håper jeg slipper noe blod denne gangen.

Men jeg har altså blødd de 3 andre gangene med litt ulike resultat.

1 gang, startet med lys rosa blod- blødninger tok seg opp sammen med kramper og fossblod = SA

2 gang, opplevde to perioder med litt lys bru t blod/ lys brun utflod, var nervevrak av dette men ble altså en baby av det den gangen:) Gyn mente det kunne ha vært noen sprengte blodkar ifbm samleie eller at jeg har løftet og bært.

3 gang lys brun utflod/mørk brunt blod- pågikk av og på over et par uker, dette var en EXU- graviditet som hadde festet seg i eggleder. Jeg hadde ingen smerter.

Så kan være ingenting og gå bra, slimhinnene er skjøre under svangerskap så de kan lett blø litt uten at det er farlig, spess om du har gjort noe som kan ha ført til at de har blitt litt mer «utsatt»

Er du urolig, be legen om å måle HCG blodprøver.
Tusen takk for st du deler erfaringer :) Ja, jeg får nok kontakte lege eller ta ul på mandag om det ikke avtar (eller øker) til da!
 
Hei,

Fikk i går 5+4 bittelitt brunt på papiret da jeg tørket meg. I natt har det stukket en del på venstre side av magen/ved livmoren. I morges kom det to brune dråper i trusa og bittelitt lys brun farge på papiret og jeg har fortsatt litt ubehag/stikking. Er dette SA? Eller har noen opplevd dette og så gikk det bra? :(

Er selv 7+0 og har hatt litt brun spotting de siste dagene, men ingen smerter. Regner derfor med at det ikke er noe farlig, men har fremskyndet første legetime neste uke for å få litt ro i sjela:)

Håper det går bra for deg også:love2
 
Jeg er gjennom ivf og hadde brunt uken etter innsett. Men var visst pga progesteron og blodfortynnende jeg går på ❤️
 
Opppdatering: Det pågikk i to dager før det ga seg, har heldigvis kjent en del gravidsymptomer. Jeg dro på tidlig ul i dag for å sjekke for å være sikker, og da sto alt bra til med småen Var fint å se et bankende hjerte!

Så godt å høre ❤️
 
Opplevde dette med brun blod på papiret igår morges. Ble veldig beroliget av denne posten og for at det kom ikke noe mer blod utover dagen. Idag var det derimot rødt på papiret og panikken er tilbake… :oops:
 
Opplevde dette med brun blod på papiret igår morges. Ble veldig beroliget av denne posten og for at det kom ikke noe mer blod utover dagen. Idag var det derimot rødt på papiret og panikken er tilbake… :oops:
*sniker*

Har blødd flere ganger mellom uke 8-12 i begge svangerskapene mine, og det har gått bra hver gang. Men skjønner at du er redd :Heartred Har du mulighet til å ta en ultralyd for å sjekke?
 
*sniker*

Har blødd flere ganger mellom uke 8-12 i begge svangerskapene mine, og det har gått bra hver gang. Men skjønner at du er redd :Heartred Har du mulighet til å ta en ultralyd for å sjekke?
Godt å høre at dette fortsatt kan gå bra. Man tenker jo umiddelbart det værste. Ja, jeg får vel ikke gjort noe før til mandag, så da ringer jeg fastlege og eventuell en privatklinikk for kjappere ultralyd.
 
Opplevde dette med brun blod på papiret igår morges. Ble veldig beroliget av denne posten og for at det kom ikke noe mer blod utover dagen. Idag var det derimot rødt på papiret og panikken er tilbake… :oops:
Jeg leste i Nørs appen at det er vanlig å oppleve små blødninger mellom uke 8 og uke 12 fordi morkaken tar over for plommesekken. Kan være tilfelle hos deg? :)
 
Jeg leste i Nørs appen at det er vanlig å oppleve små blødninger mellom uke 8 og uke 12 fordi morkaken tar over for plommesekken. Kan være tilfelle hos deg? :)
Jeg håååper det! Jeg er i uke 10 imorgen. Men dessverre føltes dette ut som litt mer enn en liten blødning. Har ikke vært så mye at det er nødvendig å bruke bind, men endel blod på papir ved toalettbesøkene. Men krysser fingrene!
 
Back
Topp