Brun utflod

Krokodille123

Betatt av forumet
Januarlykke 2020
Juliknøttene 2022
Hei. Jeg hadde for en ukes tid Siden litt rosa spotting i 1 dag, for to dager siden kom det plutselig en del brun utflod, dette har pågått i små perioder siste dagene. Kjenner dette stresser meg mye, er det noen som har noe erfaring med dette? Burde jeg forberede meg på SA? Hadde mensensmerter i går, idag har det ikke vært så mye smerter heldigvis. Er 8 uker nå..

Har hatt 2 tilfeller med brun utflod, har ikke hatt noe SA. Har også hatt en blødning og alt er fint, så vil ikke tro det er noe farlig :) småblødninger er vanlig i første trimester

Men skjønner veldig godt du syns det er skummelt! Jeg ble også urolig når det skjedde.

Jeg hadde rosa utflod en gang, etter det hadde jeg brunt utflod i noen dager. Mens murringer var av og på. Var på ul, der var det et bankende hjerte. Hadde samme for et par dager siden , 1 tørk med rosa, og nå siden brunt som blir bare lysere og lysere.

Jeg er ganske rolig nå, gynokolog mente at dette gjør ingenting. Så lenge det ikke er rent blod, masse, og i tillegg til smerter.

Men klart finnes aldri 100 % klart svar, uten en ul. Men så lenge det ikke tar seg opp, så går det forhåpentligvis godt. :Heartred

Det er 2 uker siden jeg fikk positiv test og på de 2 ukene har jeg hatt 3 runder med lys brun/beige spotting og litt lys utvanna blødning. Hver runde har vart fra noen få timer til et par dager. Har også hatt litt mensmurringer innimellom uten at det har vært direkte vondt. Har snakka med jordmora mi om dette og hun trodde ikke at det var noe farlig da det er vanlig å spotte/småblø pga skjøre slimhinner. Sålenge det ikke oppstod sterke smerter samtidig kunne jeg slappe av sa hun.
Så nå er jeg litt roligere når spottinga begynner med ujevne mellomrom.

Omg… jeg hadde akkurat tenkt til å lage et slikt innlegg, opplevde selv rar farge i truseinnlegget nå i kveld :(vanskelig å si om det er brunt,beige/lys rosa :confused005 Veldig redd for at dette skal gå galt

Omg… jeg hadde akkurat tenkt til å lage et slikt innlegg, opplevde selv rar farge i truseinnlegget nå i kveld :(vanskelig å si om det er brunt,beige/lys rosa :confused005 Veldig redd for at dette skal gå galt
Ifølge min private jordmor er dette vanlig og ufarlig sålenge man ikke blør masse samtidig som man har smerter. Krysser fingrene for at alt går bra med din lille :Heartred

Jeg blødde masse i første trimester. Mengder! Ble et vakkert resultat som nå er 3 mnd og sover inntil meg :Heartblue

Har du hatt noe mer? Her kommer det på 1-2 tørk Ila dagen. Føler sånn det er noe som ikke stemmer :( kan jo være fordi jeg forbinder blod med sa.. men er jo veldig betryggende at vi ikke har rødt blod og masse av det

Enn så lenge så har det ikke kommet noe mere her. Og ja det positive er jo at det ikke er fersk blod. Skrev med ei jeg kjenner i går kveld som er jordmor, hu mente at det kunne være festblødning og at jeg ikke trenger å uroe meg siden det ikke er fersk.
Håper det stopper opp for deg :Heartpink

Jeg hadde det sånn til og fra fra uke 7+. Et lite tegn til rust farge i utfloden hver gang jeg gikk på toalettet, og måtte gjøre nr 2. har vært treg i magen hele veien så antok at det var det. Fikk se hjertebank 2 ganger på UL, men det fortsatte å komme litt farget utflod hver dag når jeg skulle ha avføring. Aldri ellers. Var aldri noe som havnet i trusen, rett og slett minimale mengder. Blødde litt mer når jeg hadde hatt samleie og antok at det også var normalt. I går fikk jeg vite at jeg hadde en MA. ikke meningen å skremme deg, men ta heller en sjekk om du er bekymret og trenger å bli beroliget. Spesielt hvis du har en dårlig følelse…

Hei, sniker fra marsgruppen! Jeg har hatt tilfeller med brun utflod og spotting hvor det har gått begge veier. Denne gangen har jeg hatt spotting en dag her og der fra uke 5 til uke 22, og det har gått helt fint. I dette tilfellet har det vært helt ufarlig. Det er dessverre ingen fasit på dette..

Dersom du er i uke 8, ville jeg ha tatt en privat UL. I uke 8 skal man kunne se et embryo og noen hører også hjertelyd. Jeg gikk til privat UL i uke 5 og i uke 7 hvor jeg kunne få bekreftet at alt var i orden og at babyen vokste som normalt. Håper dette er ufarlig i ditt tilfelle også. Ønsker deg masse lykke til:Heartred:Heartred

Jeg hadde det sånn til og fra fra uke 7+. Et lite tegn til rust farge i utfloden hver gang jeg gikk på toalettet, og måtte gjøre nr 2. har vært treg i magen hele veien så antok at det var det. Fikk se hjertebank 2 ganger på UL, men det fortsatte å komme litt farget utflod hver dag når jeg skulle ha avføring. Aldri ellers. Var aldri noe som havnet i trusen, rett og slett minimale mengder. Blødde litt mer når jeg hadde hatt samleie og antok at det også var normalt. I går fikk jeg vite at jeg hadde en MA. ikke meningen å skremme deg, men ta heller en sjekk om du er bekymret og trenger å bli beroliget. Spesielt hvis du har en dårlig følelse…

Så utrolig trist å høre at du har hatt en MA :( <3 hvor langt var du på vei?
Jeg har vært på tul og alt var som det skulle heldigvis.

Sniker fra August 2022

Jeg har hatt blødning og spotting/brun utflod i begge mine foregående svangerskap, som nå er hhv 7 og 2 år gamle :Heartblue:Heartpink
Ville anbefalt en ultralyd for å få sjekket. Det har jeg gjort begge gangene, og sett et lite hjerte begge gangene :)

Hei. Jeg hadde for en ukes tid Siden litt rosa spotting i 1 dag, for to dager siden kom det plutselig en del brun utflod, dette har pågått i små perioder siste dagene. Kjenner dette stresser meg mye, er det noen som har noe erfaring med dette? Burde jeg forberede meg på SA? Hadde mensensmerter i går, idag har det ikke vært så mye smerter heldigvis. Er 8 uker nå..
Jeg har hatt spotting med begge mine første, men ikke denne gangen. Ble fulgt opp litt tettere pga spotting sist, men det var fordi jeg var litt bekymret. Jeg ble veldig beroliget med at det er veldig vanlig, men fikk noen ekstra ul fordi jeg insisterte. Det gikk veldig fint begge gangene:)

Back
Topp