Brun utflod

mrs.g

Glad i forumet
Har de siste 2-3 dagene hatt litt lysebrun utflod. Ikke mye, men bittelitt i truseinnlegget. Blødde en del i starten, utenat gynekologen fant ut hvorfor. Men har ikke blødd noe siden uke 8, og nå er jeg i uke 18, så blir jo litt bekymra.

Andre som har vært borti dette? Burde jeg oppsøke lege? Reiser til Hellas om en uke, og vil gjerne slippe å ha noen bekymringer mens jeg er der.

brunt betyr gamelt. MEN vil anbefale deg ringe føden da kan det være de sier du får komme inn... uansett då får du uansett gode svar på hva det kan være... klem <3

brunt betyr gamelt. MEN vil anbefale deg ringe føden da kan det være de sier du får komme inn... uansett då får du uansett gode svar på hva det kan være... klem <3
Hvordan ringer man føden? Ringer jeg bare til sykehuset jeg skal føde på og spør om å bli satt over til fødeavdelingen?

Er sikkert ingenting:) har hørt at om man blør etter uke 12 og har sett liv på ul, så er det over 90% sjanse for at det ikke er noe gale. Og du har jo bare litt brun utflod, gammelt blod som de sier over☺️ jeg er jo litt paranoid så jeg ville sjekket for å få roet nervene, i hvert fall om jeg skulle bort på ferie som du skal☺️ skader ikke i hvert fall

Hvordan ringer man føden? Ringer jeg bare til sykehuset jeg skal føde på og spør om å bli satt over til fødeavdelingen?
Fikk du ikke nummeret hos legen din eller på innkallingen til OUL ?

Jm eller legen skal gi deg nr. Men det er bare å se på nett siden til sykehuset der stå ulike avdelinger og tel nr. Ville ringt jeg om bekymret.
Lykke til

Hadde ringt lege eller jordmor i morgen for å spørre. Min lege sa det ikke var noe å bekymre seg for når det var så lite. Fylte du et bind så hadde det vært grunn til å reagere.

Jeg fikk nr til føden på første jordmortime i uke 16.

Jeg blødde for første gang i uke 15. Dette gikk over etter en dag, og legen beroliget meg med at det nok bare vare en hormonell blødning. Jeg la det fort bak meg! I forrige uke, på tirsdag, var det masse brunt utflod i truseinnlegget mitt.....ble da bekymret igjen, og for å være på den sikre siden, fikk jeg meg en privat UL dagen etter. På UL var alt i tipp topp inni magen, og ingen antydning til at blødningen kom fra der inne. Neste dag, onsdag, er det fortsatt like brunt i trusa, og jeg får time hos privat gyn, men heller ikke hun kunne finne noen årsak til blødningen. Gyn tok bakterieprøve, men har ikke fått svar på den. I dag 5 dager senere, ser det ut som at det har roet seg ned, og utfloden begynner å få en mer normal farge, men den er enda litt mørk. Kjenner liv hele tiden, så det er beroligende, og sjekker hjertelyden med doppler. Blir nok å ringe fastlegen i morgen, for å høre om han har en ide. Hadde vært fint å fått vite hvorfor og hvor det blør fra.... Forrige svangerskap var uten blod, og det var deilig. Det her er faktisk ikke gøy, får liksom aldri slappe av å gledet meg over å være gravid :-(

Hvordan går det?
Jeg har faktisk ikke tatt kontakt, fordi det ikke kom noe mer og det som kom var så lite. Så jeg tenker jeg bare venter og ser. Har jo ikke hatt noen smerter, og det var jo bare svakt svakt farget utflod et par dager.

Takk for at du tenkte på meg :-)

Jeg har faktisk ikke tatt kontakt, fordi det ikke kom noe mer og det som kom var så lite. Så jeg tenker jeg bare venter og ser. Har jo ikke hatt noen smerter, og det var jo bare svakt svakt farget utflod et par dager.

Takk for at du tenkte på meg :)

Det var godt å høre da :-) Blir jo til at man tenker på folk inne her :-)

Back
Topp