Brun utflod

April2015

Flørter med forumet
Hei,

Jeg har nå for andre gang fått brun utflod. Første gang jeg fikk det var etter samleie, og utfloden varte i 2 døgn ca.
Nå nettopp var jeg på do og der var det brun utflod igjen, denne gangen uten verken samleie eller noen form for aktivitet i forkant.

Holder jeg på å miste, jeg er så redd? Jeg er 9+0 idag. Jeg var også og så at hjertet banket på tidlig UL for en uke siden, da så alt greit ut. Jeg har fint lite symptomer, eneste er at jeg er trøtt. Jeg har hatt ømme bryster frem til igår, men ikke nå lengre.
 
Hei på deg!

Jeg kan godt forstå at du kjenner deg redd - det er aldri kjekt med blødninger eller brunfarget utflod. En del kvinner kan oppleve det i etterkant av samleie, som du skriver. Slinhinnene er mer fyldige og "skjøre" under svangerskapet - detfor kan det skje.
Av og til kan det skje uten noen form for aktivitet eller påkjenning i forkant og det kan være helt normalt likevel. Så lenge du ikke har vondt eller det blir til frisk pågående blødning er det sansynligvis helt i orden.
Det som også høres postivt ut er at du nettopp har set at alt ser fint ut på ultralyd. Ultralyd-jordmoren der jeg jobber pleier å si, at hvis alt ser normalt ut fra uke syv og utover, så er det 95% sjangse for at det fortsetter helt normalt :)

Hvis det skulle øke på med friskt blod eller hvis du skulle få vondt, bør du kontakte lege.
Ellers forsøk å finn roen og slapp av. Tenk postivt og lev sunt - det er nok det aller beste du kan gjøre akkurat nå :)

Masse lykke til.
Jordmor Ragna.
 
Back
Topp