Brun utflod...

VårAndreLykke

Betatt av forumet
..oppdaget det etter dobesøk nettopp (beklager detaljer). Og må si jeg kjenner på bekymringene! Hadde aldri noe slikt i forrige sv.skap, så da blir man jo lett redd for ting man aldri har opplevd før.. ringte til jordmor, som prøvde å berolige meg med at det er mange som opplever dette, og at livmormunnen er veldig "skjør" nå. Og siden det var "gammelt blod" så skulle jeg ikke bekymre meg, men være på vakt etter mer, og ta kontakt om smerter skulle oppstå. Huff, mye man skal bekymre seg for når man er gravid!

Andre som har opplevd dette i løpet av sv.skapet (2.trimester)?

Jeg hadde brunt slim og utflod fra 12+0 - 13+0. Fikk en UL pga. det og to tidligere aborter. Alt bra med spiren og det er det fortsatt Nå kan jeg også få pittelitt farget utflod etter sex har jeg lagt merke til. Sikkert skjøre slimhinner og sånt.

Å jada... Hadde det senest i helga. Merka det etter at jeg hadde vært i bevegelse. Har faktisk hatt mer brun utflod og småblødninger dette svangerskapet enn forrige. Blødde litt friskt blod etter en treningsøkt her også.

Men så lenge det stopper så er jeg ikke så bekymret. Nevnte det for legen på mandag, og hansa at jeg skulle prøve å trene mer (når bronkitten slipper taket..), men hvis jeg blør litt etter den også så bør jeg iallefall redusere intensiteten. Har trent uten blødning også, så var kanskje tilfeldig.

Mange er jo skjøre i slimhinner, også i skjeden, og legen sa at man kan være mer skjør i senere svangerskap. Dessuten så var det mange hulrom i skjeden som småblødninger kan samle seg og så komme ut som brunt senere.

Jeg tenker at så lenge jeg kjenner bevegelse fra frøkna flere ganger og dagen, så er alt i orden ;)

Husker at jeg hadde det i forrige svangerskap, fikk da beskjed om at det ikke var noe farlig... Skjedde kun en gang...

Takk for svar, jenter! Kjenner det gjør litt godt å bli beroliget av andres erfaring.

Back
Topp