Brun utflod :(

snuppedulla

Glad i forumet
Idag er jeg 15 uker og fant akkurat litt brun utflod på papiret! Var på UL for 2 uker siden og da var alt fint. En liten sprellemann som var der inne.. Fikk panikk og ringte legevakten nå men de ville ikke ha meg inn før jeg hadde sterke smerter i magen, og de hadde ikke ultralyd der så blir jeg sendt til Ahus men de ville at jeg skulle dra hjem og mente at dette gikk nok fint...

Uff jeg kjenner at jeg IKKE klarer å slappe av med dette 

Tviler på at brun utflod uten magesmerter er farlig. Tenk, det finnes mange kvinner som menstruerer under svangerskap

eg er straks på vei til lege for eg hadde blødning Lørdag og Søndag. siden det har eg hatt litt vondt i magen, men ikkje veldig. dei ville iallefall sjekke meg. men legevakten og føden sa nei. så er du bekymret så ring fastlegen.
men blødning i seg sjøl er sjeldent farlig. blødde noen ganger med nr 1 (så sikkert jente denne gangen da.. hehe) 
det går så bra dette her..:)

Jeg har hatt både brun og rødrosa utflod mange ganger hittil. Mest i uke 5/6/7 og hver dag etter uke 12 ca. (er nå 15+1). Noen ganger har det vært mer. I forrige uke var jeg hos legen og hørte på hjertelyd etter at det hadde blødd ganske mye natta før. Legen var i hverfall veldig lite bekymret og sa at kroppen har mye ekstra blod når man er gravid og at det ikke skal så mye til før det blør litt. Så lenge man ikke har smerter også så går det som regel greit. Nå har jeg kjøpt meg en doppler og kan høre hjertelyden når jeg skulle bli bekymret :) Dessuten tror jeg kanskje muligens jeg har begynt å kjenne litt sparking, og det burde være en god indikator på at det er liv inni der. Jeg har i hvertfall endelig begynt å slappe litt av i forhold til blødningene/spottingen, så jeg tror ikke du skal bekymre deg for det! (med mindre du får smerter også..)

mener å ha lest at 70% elns har uskyldige blødninger i svangerskap. Med mindre du blør mye så er det ikke noe å bekymre seg for. Og enig med legen atr hvis noe skjer så får du vondt.

Lykke til!

Tuuusen takk for svar!! Har ikke vært noe mer idag så håper det går bra, det er jo flere her som også blør/har blødd så krysser fingre og tær for oss alle og HÅPER dette går bra

så lenge det ikke vedvarer og det bare var litt så er det nok helt ufarlig, og det er jo positivt når du ikke har noen smerter. Mange som opplever småblødninger. Siden det er brunlig utflod kan det være litt rester eventuelt fra en blodansamling. Helt ufarlig. men hvis det kommer igjen ville jeg tatt kontakt med føden eller legen igjen.

Har ikke vært noe mer idag så da bare venter jeg med å kontakte lege. Kommer det noe i morgen ringer jeg legen fredag. Reiser på ferie på søndag så håper det ikke kommer noe mer

Back
Topp