Brun utflod og blod

Tomaske

Forelsket i forumet
Ringte legen min onsdags ettermiddag siden jeg hadde litt blod i trusen og fekk tatt HCG torsdags morning. Legen mistenker ikke sa, men vil at jeg skal komme inn igjen imorgen fir ny HCG.
Var hjemme fra jobb på fredagen og utfloden var helt normal. Hentet mini i bhg og på ettermiddagen kom det lysebrunt utflod.
Lørdag var utfloden lysebrun (var på besøk hos svigers), og det kom litt blod når vi gikk en tur.

Er drt noen som har opplevd lignende? Bør jeg søke om svangerskapspenger/sykemelding fra jobb?

Er i uke 5+6 no

Ringte legen min onsdags ettermiddag siden jeg hadde litt blod i trusen og fekk tatt HCG torsdags morning. Legen mistenker ikke sa, men vil at jeg skal komme inn igjen imorgen fir ny HCG.
Var hjemme fra jobb på fredagen og utfloden var helt normal. Hentet mini i bhg og på ettermiddagen kom det lysebrunt utflod.
Lørdag var utfloden lysebrun (var på besøk hos svigers), og det kom litt blod når vi gikk en tur.

Er drt noen som har opplevd lignende? Bør jeg søke om svangerskapspenger/sykemelding fra jobb?

Er i uke 5+6 no
Har ikke opplevd akkurat det du beskriver, og hvorvidt det går bra eller ikke vil jo bare en ny hcg-prøve og eventuelt en ultralyd om en ukes tid kunne vise, så vi får krysse fingrene for det!

Vedrørende svangerskapspenger/sykemelding kommer det vel litt an på hva du mener grunnlaget for det er? Slik du beskriver det virker det ikke som blødningene har noe med forholdene på jobben din å gjøre? Jeg har selv blødd endel i første trimester, men dette har ikke med arbeidet mitt å gjøre, da jeg ikke har fysisk krevende arbeid, og jeg føler meg absolutt i stand til å kunne gjøre jobben min på en god måte. Så det har ikke vært aktuelt for min del med sykemelding til tross for en god del blødninger.

Har ikke opplevd akkurat det du beskriver, og hvorvidt det går bra eller ikke vil jo bare en ny hcg-prøve og eventuelt en ultralyd om en ukes tid kunne vise, så vi får krysse fingrene for det!

Vedrørende svangerskapspenger/sykemelding kommer det vel litt an på hva du mener grunnlaget for det er? Slik du beskriver det virker det ikke som blødningene har noe med forholdene på jobben din å gjøre? Jeg har selv blødd endel i første trimester, men dette har ikke med arbeidet mitt å gjøre, da jeg ikke har fysisk krevende arbeid, og jeg føler meg absolutt i stand til å kunne gjøre jobben min på en god måte. Så det har ikke vært aktuelt for min del med sykemelding til tross for en god del blødninger.

viss hcg er ok imorgen så skulle eg få henvisning til tul :-)
Tenker mest på at jeg har ett tungt yrke, er tømrer, og det virker som at stress og fysisk aktivitet trigger blødninger..

Venter spent på morgendagen

Det er veldig vanlig å blø i svangerskapet, tror jeg har lest en plass at 1 av 3 har en form for blødning?
Skjønner at du er veldig bekymret , men nesten alltid er blødninger uskyldige:Heartpink Dette er min 4 gang inn på et forum, er alltid noen som småblør i starten. Har ikke hørt at noe har hatt med jobb å gjøre, men vet jo ikke.

Hei!

Jeg har hatt det samme, igår når jeg var på do kom det blodrød grums ut, og etter dette var det 2-3 ganger med brun utflod som avtok ganske raskt. Dro på TUL på dr.dropin, lege kunne ikke se embryoet for han mente jeg er kortere på vei enn 6 uker. Men han så den plummesekken eller hva det kalles, han var veldig positiv å sa det nok gikk helt fint. Han sa det var vanlig med blødning og utflod. Han sa også at det er ingenting jeg har gjort for at det skal begynne å blø eller få brun utflod, det kan komme uansett om jeg ligger på sofaen eller er på jobb.

Skal ta ny hcg prøve imorgen så får se da.
Jeg har ikke mye symptomer, lett kvalme, trøtt og litt vonde brystvorter.
Jeg ble mer beroliget, håper du også gjør det! Krysser fingrene for at det er helt ufarlig :D

Jeg har ikke erfaring med svangerskapspenger eller sykemelding pga dette, men har erfaring med blødning i tidlig svangerskap. Forrige gang jeg var gravid blødde jeg kraftig rundt 5/6 uker. Denne avtok raskt, men jeg var sikker på at jeg hadde mistet. Oppsøkte gyn noen dager etter, hvor det var intakt foster og hjerteaktivitet. Jeg fortsatte med brun spotting i flere uker etter dette, men fosteret utviklet seg normalt og er nå en frisk og fin ettåring:Heartred Fikk aldri noe svar på hva som forårsaket det, men jeg fortsatte å leve som normalt. Skal sies at jeg har en kontorjobb som ikke medfører noen fysiske anstrengelser.

Jeg har nå spottet brunt/rosa i noen dager, men så langt ingenting i dag. Usikker på om jeg tar en telefon til legen i morgen, blir jo bekymret for alt av blod… Er 5+5 i dag.

Poenget mitt er vel at litt spotting kan være helt ufarlig, og er vel stort sett det:happy: Man skal vel bli mer bekymret ved (mye) friskt blod og smerter…

Jeg har ikke erfaring med svangerskapspenger eller sykemelding pga dette, men har erfaring med blødning i tidlig svangerskap. Forrige gang jeg var gravid blødde jeg kraftig rundt 5/6 uker. Denne avtok raskt, men jeg var sikker på at jeg hadde mistet. Oppsøkte gyn noen dager etter, hvor det var intakt foster og hjerteaktivitet. Jeg fortsatte med brun spotting i flere uker etter dette, men fosteret utviklet seg normalt og er nå en frisk og fin ettåring:Heartred Fikk aldri noe svar på hva som forårsaket det, men jeg fortsatte å leve som normalt. Skal sies at jeg har en kontorjobb som ikke medfører noen fysiske anstrengelser.

Jeg har nå spottet brunt/rosa i noen dager, men så langt ingenting i dag. Usikker på om jeg tar en telefon til legen i morgen, blir jo bekymret for alt av blod… Er 5+5 i dag.

Poenget mitt er vel at litt spotting kan være helt ufarlig, og er vel stort sett det:happy: Man skal vel bli mer bekymret ved (mye) friskt blod og smerter…

Har menssmerter itillegg
Satser på at det bare er overtenking - mistet sist svangerskap i uke 9

Huff, skjønner du er utrolig når du har mistet før. Om det går på helsa løs (tenker psykisk nå) så ville jeg diskutert sykemelding en liten periode. Hadde vært kjedelig om du dro på jobb, og mistet (ikke nødvendigvis fordi du var på jobb), og så føler du på det i etterkant at du ikke til nok hensyn. Dette kan du finne diskutere med legen din :Heartred

Og egentlig ville jeg diskutert hele settingen med lege, vi kan ikke si om det er grunnlag eller ikke mtp jobben din - dumt å ikke ta kontakt med lege fordi vi mente det ikke var grunn :)

Og egentlig ville jeg diskutert hele settingen med lege, vi kan ikke si om det er grunnlag eller ikke mtp jobben din - dumt å ikke ta kontakt med lege fordi vi mente det ikke var grunn :)

var til legen igår og fikk tatt ul, der såg han hjertet slå :-)
Fikk sykemelding ut uken for å roe ned også skulle vi ta det derifra.

Å så fint :love2 Herlig å få se hjertet slå! Betryggende at du dro til legen, ro ned og rug nå :love2 Hvor langt på vei var du igjen?

Så nå at du var rett før seks uker, så heldig som så hjertet!!

:Heartred:Heartred:Heartred

Er i uke 5+6 no
Hva var svaret på hcg målingen din? :Heartred

var til legen igår og fikk tatt ul, der såg han hjertet slå :)
Fikk sykemelding ut uken for å roe ned også skulle vi ta det derifra.
Åh, så godt å bli tatt så seriøst og at alt var bra!! Fin lege <3

:Heartred:Heartred:Heartred
Hva var svaret på hcg målingen din? :Heartred

alt såg fint ut, fikk henvisning til tul på KK og der såg de hjertet slå:Heartred
Hcg som var tatt i forrige uke viste 1250(?), spørde ikke etter tallet fra den som var tatt på mandag:silent
Skal ta ny hcg imorgen eller fredag for oppfølging:cheers

Sorry for litt intim info:
Jeg har ikke vært gravid før (så vidt jeg vet), og har rosa utflod nesten hver gang jeg tørker meg. Har også fått litt i trusen. Kjennes ut som mensen er på vei liksom, men ikke helt slik det pleier (pleier å ha sterke smerter). Har ikke vondt, jeg er bare bekymret. Jeg er 5+3.
Har noen erfart lignende?

Sorry for litt intim info:
Jeg har ikke vært gravid før (så vidt jeg vet), og har rosa utflod nesten hver gang jeg tørker meg. Har også fått litt i trusen. Kjennes ut som mensen er på vei liksom, men ikke helt slik det pleier (pleier å ha sterke smerter). Har ikke vondt, jeg er bare bekymret. Jeg er 5+3.
Har noen erfart lignende?

Jeg blødde masse i uke 5 sist uten at det var noe farlig, og har hatt litt rosa utflod denne gangen uten at det heller ser ut til å være noe farlig. Mest sannsynlig er det helt uskyldig, men det kan jo også være starten på en abort. Umulig for oss å si, da det kan bety begge deler. Eneste mulighet for å finne ut av dette er å måle hcg for å sjekke stigning, eller vente noen dager og bestille UL for å se om alt ser bra ut. Sist så jeg hjerteaktivitet 5+6, men er visst ikke garanti for å se så tidlig :Heartred Er uansett ikke noe gøy å blø, så føler med deg! Håper du får sjekket det ut så fort som mulig, så du kan finne roen :love2

Back
Topp