brun saus på julemiddagen?

Tjolahopp

Elsker forumet
andre enn meg som pleier ha brun saus til julemiddagen?[:D]

eller koser dere andre dere med fett på potetene?[:-]

(fått en følelse av at det ikke er så vanlig... at folk ser litt rart på meg når jeg sier at jeg Må ha brun saus - ingen jul uten![8D])

har ikke...

jeg synsd et er aller best med saus. Kan ikke fordra det fettet, da spiser jeg det heller tørt...men feirer som regel ikke hjemme, så da får man ta det man får...så det varierer litt om det blir saus på meg eller ikke...[:)]

Er det ikke vanlig å ha brun saus til ribbe da????

Jepp det har jeg[8D]

Nei, brun saus passer ikke til pinnekjøtt..
Men vi bruker på en måte hvit saus da, vi har kålstuing i stede for kålrabistappe, og det er jo hvit saus med kål i...

ORIGINAL: Grov_kveitebolle

JA JEG!!!

Endelig møtt min likekvinne[:D]
Selv til pinnekjøtt må jeg ha brun saus på potetene, aldri klart poteter uten saus[&:]
Men nå skal det sies, at jeg prøvde pinnekjøttfett på potetene sist julebord og det gikk absolutt ned!!!!

Så for første gang skal mamma slippe å mikse en Toro pose mens hun banner på selve julaften[;)]

her og!
Det går ned som bare det uten og, men klart best med brooooon saus...! [:D]

ORIGINAL: Grov_kveitebolle

JA JEG!!!

Endelig møtt min likekvinne[:D]
Selv til pinnekjøtt må jeg ha brun saus på potetene, aldri klart poteter uten saus[&:]
Men nå skal det sies, at jeg prøvde pinnekjøttfett på potetene sist julebord og det gikk absolutt ned!!!!

Så for første gang skal mamma slippe å mikse en Toro pose mens hun banner på selve julaften[;)]

jeg må så veldig ha den brune sausen at jeg faktisk heller kan droppe kjøttet [8D] kan til og med bare ha posesaus [:)]

ORIGINAL: theskj

ja det må man ha[:D][:D][:D]

Ja til saus, men ikke brun saus! 

ja takk begge deler

har brunsaus til ribba ja[:D]
så til pinnekjøttet har vi ikke saus..bare kjøtt og kålrotstappe..har ikke poteter ved siden av...

Må være sjysaus eller bisto[:D]

så rart at det faktisk er så mange som har brun saus!!! hadde jeg aldri trodd [:)]

har tydelig fått det inntrykket av de jeg har snakka med at brun saus er veldig rart til julemiddagen [8|]

(men da vant jeg [:D][:D])

Back
Topp