Brun blødning, 6+1 gravid

K-40525598

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er gravid i uke 6 + 1. i går kveld oppdaget jeg en brun liten blødning. Prøver så klart å ikke stresse, men jeg stresser likevel og jeg har ikke noen lege å kontakte for øyeblikket. Skal nevnes at jeg og samboer hadde sex for et par dager siden, og også i natt, og jeg vet det kan skape blødninger når man er gravid. Men jeg har aldri vært gravid før, og er likevel redd noe er galt. Også fordi brystene mine ikke er såre og ømme i dag, og det kommer fortsatt litt brunt utflod. ellers har jeg hodepine og er småkvalm. Hva tenker dere om dette?
 
Hei! Jeg er gravid i uke 6 + 1. i går kveld oppdaget jeg en brun liten blødning. Prøver så klart å ikke stresse, men jeg stresser likevel og jeg har ikke noen lege å kontakte for øyeblikket. Skal nevnes at jeg og samboer hadde sex for et par dager siden, og også i natt, og jeg vet det kan skape blødninger når man er gravid. Men jeg har aldri vært gravid før, og er likevel redd noe er galt. Også fordi brystene mine ikke er såre og ømme i dag, og det kommer fortsatt litt brunt utflod. ellers har jeg hodepine og er småkvalm. Hva tenker dere om dette?
Dessverre som det meste når man er gravid, så kan det bety noe og det kan bety ingenting. Jeg opplevde selv brun utflod i uke 6, og da jeg googlet det så var det veldig mange som opplevde det i den uken. Uten at jeg har noe forklaring på hvorfor. For meg varte det litt over en uke, så kom det igjen i ule 12 og i uke 15, men så ikke noe. Jeg er 37+6 i dag, så gikk bra med meg :)
 
Jeg hadde også en liten brun blødning i uke 6 i mitt første svangerskap. Ble som deg kjempestresset, men leste på nett at rundt den tida kan gammelt blod renskes ut av livmoren og skape en liten blødning. Det er iallefall ganske vanlig, og så lenge det ikke tar seg opp og du ikke har smerter så er det nok helt ufarlig! Det kan godt komme av sex også. I det siste svangerskapet mitt hadde jeg en liten blødning et par dager etter omgangssyken - det skal ikke så mye til for å skape en liten blødning i slimhinnene når man er gravid!

Og ikke stress med andre symptomer som kommer og går, det er helt normalt og skjer med alle tror jeg!

Prøv å slappe av, dette går bra! ❤️
 
Back
Topp