Brullupsgave

Capri-Sonne

Glad i forumet
Heia, skal i brullup i sommer :)

Lurer litt på hva dere har gitt i gave og hvor nært dere har vært personene.

Spurte litt hva de ønsket seg og da visste han ikke det. Penger.. Og er kanskje litt rar, men synes penger er ei vansklig, upersonlig og kjedlig gave.
Vi har regler her i hus om vi aldri gir penger til julegave og en ytteres sjeldent gang til bursdag.

Men har aldri vært i brullup før :)

Har de ikke bryllupsliste? Det er jo vanlig å gjøre, lettvint for gjester.

Har vært i to bryllup . Begge hadde lange ønskelister fra Kitchn, så kjøpte derifra. Kjøpte for ca 1500 kr.

Da jeg selv giftet meg, ønsket vi oss lite. Trengte ikke servise, vaser ol.
Vi ønsket oss penger til bryllupsreise og gavekort hos en kunstner. Fikk heldigvis lite Gaver.
Av noen så fikk vi årgangsvin og noen ga champagne . Det var veldig fine gaver.

Kan dere ikke gi gavekort da? Type plantasjen?

Vi satte opp ei liste. Av noen venner fikk vi en gave vi satt utrolig pris på; en flott skjærefjøl, gode kniver, kokebok og to forklar det sto "i used to say I and me" og "now It's us, now It's we" på. Utrolig flott og nyttig :)

Har vært gaveliste de gangene jeg har vært i bryllup, veldig greit å kunne plukke ut noe der til den prisen man skal gi :-)

Jeg har vært gaveåpner i bryllupet til en nær venninne. Stort bryllup med høy klasse. De ønsket seg servise og gavekort hos ving reiser. Vi ga gavekort på kr 1000, og det var det utrolig mange andre som gjorde også. Det var vel bare noen få som ga 1500 eller 2000, og det var bestemor og oldefar... Søsken og foreldre ga også mye, men det var servise.
Gjester som ikke hadde anledning til å komme ga gave for 300-500 kroner.
Andre som ikke var invitert i bryllupet, men som ønsket å gi gave ga for 200-250 kroner.

Vi ga til ei venninne som giftet seg en kurv, med vinglass, teppe og tre-fire vin som var datomerket bryllupsdatoen fire år fremover. Slik at de har noe å kose seg med når de skal feire bryllupsdagen. Hun syntes det var en kjempe artig og søt gave, og de har nå tradisjon på å ha piknik med vin på bryllupsdagen deres :)

Meg og mannen er bedt i bryllup i sommer også men kun til kaffen. Brudeparet ønsker kun penger!! Synes det er vanskelig å vite hva man skal gi. Og litt dumt at de ikke kan ha ønskeliste;)

I alle bryllup jeg har vært har de lagt inn ønskeliste på Tilbords eller lignende :)

Man kan jo være litt kreativ med penger og.. Lage pengetre (kvist med festa penger som blader), kunst av mynter eller sedler , en fin sparebøsse med mynter og sedler.. Da får de penger de ønsker og du får gjort en personlig ting ut av d.. :) Vi ønska også peng da d var 2 husholdninger som flytta sammen så da hadde vi dobbelt av alt i utgangspunktet.. Verste æ visste var å få flere kopper eller vinglass for d har man bestandig så mye av allerede.. Sengetøy og håndklær e bruksvare så d har man aldri nok av..

De fleste har gaveliste, og det er veldig greit :) Enig at penger er litt kjedelig, men nyttig for de som får det! Hvis vi gir penger har det vært i form av gavekort eller penger inn på en reisekonto til bryllupsreise

Man kan jo være litt kreativ med penger og.. Lage pengetre (kvist med festa penger som blader), kunst av mynter eller sedler , en fin sparebøsse med mynter og sedler.. Da får de penger de ønsker og du får gjort en personlig ting ut av d.. :) Vi ønska også peng da d var 2 husholdninger som flytta sammen så da hadde vi dobbelt av alt i utgangspunktet.. Verste æ visste var å få flere kopper eller vinglass for d har man bestandig så mye av allerede.. Sengetøy og håndklær e bruksvare så d har man aldri nok av..
hvor ofte bytter du ut sengetøy og håndklær? Det er ikke forbruksvare her i huset. Blir bare veldig fulle skap :p

Vi har kjøpt noe som de har på listen fra tilbords ellers så har de hatt egen bryllupsreise konto som vi har satt litt inn på

Synes di fleste har gaveliste og syntes det er veldig greit! Slipper di få mange gaver di egentlig ikke ønsker seg og må bruke tid på bytting etterpå....

Vi ga til ei venninne som giftet seg en kurv, med vinglass, teppe og tre-fire vin som var datomerket bryllupsdatoen fire år fremover. Slik at de har noe å kose seg med når de skal feire bryllupsdagen. Hun syntes det var en kjempe artig og søt gave, og de har nå tradisjon på å ha piknik med vin på bryllupsdagen deres :)
Dette var ein veldig fin gave, det må eg hugse på neste gang me skal i bryllup:)

Me hadde gaveliste, og det var veldig greit:) Hadde også bryllupskonto der me ønska oss pengar til ny seng og til familiereise (i stedet for bryllupsreise).
Eg er veldig glad for alt eg får, men fekk feks eit maleri som ikkje var min smak i det heile tatt, så ville styrt unna kunst om du ikkje er heilt sikker på smaken. Heller kjøpe gavekort på eit galleri.
Lagringsvin og champagne hadde eg også likt å få, men da må jo brudeparet like slikt:)

Hva med et gavekort? Evt en opplevelse, teaterbilletter, restaurantbesøk osv?

Vi gikk sammen flere å kjøpe diverse le cruset gryter,boller osv til min fetter når de giftet seg, det sto ikke på ønskelista dems men jeg å dama hadde snakket om det hvor hu nevte at hu sku ønsket at hu hadde satt det på lista...
Til et vennepar kjøpte vi en global kniv med knivsliper..
Til venninna til søsteren min satte vi penger på sperret bryllupsreise konto..

Veit at den dagen vi gifter oss skal vi ha en liten ønskeliste og en sperret bryllupsreise konto..

Back
Topp