Bruktpris på barnevogn

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
Hva synes du som kjøper er greit å betale for en brukt barnevogn i forhold til nypris?
Jeg synes helt ærlig veldig mye prises altfor høyt, når man ønsker å selge en barnevogn som er brukt i 2-3 år med mellom 1/3 og 1/4 avslag av nypris. Jeg mener selv at vognene taper seg mer enn som så i verdi når de skal selges på bruktmarkedet, og i tillegg er brukt i en full barnevognperiode til 1 eller 2 barn.
Men siden det florerer av høyt prisede barnevogner, betaler folk den summen også da, eller? Vil gjerne kjøpe brukt vogn denne gangen, men faktisk ikke til enhver pris :hilarious:

Har du kjøpt barnevogn brukt - og hvor mye i forhold til nypris er du villig til å gi for ei vogn som er brukt i 2-3 år?

Vi har barnevognen etter minste vi skal selge om litt, nypris rundt kr 10.000,-.
Jeg tenke å prøve å får kr 5.000,- for den.

Er en Emmaljunga Edge duo med de luxe understell

Betaler ikke mer enn halv pris av nypris, så fremt den ikke er svært lite brukt.

Last edited:
Betaler ikke mye for en brukt vogn. Brukt er brukt.
Ser så mange som selger city elite osv for nesten nypris.
Hvis den er 2-3 år så hadde jeg MAKS betalt halv pris av ny pris

Har ei vogn som jeg kjøpte ny for 2 år siden. Jeg vil si at man ikke kan se at den er brukt, så jeg ville nok prøvd å få mer enn halv pris for den. Men nå skal jeg ikke selge den uansett da, lillebror overtar den snart. :p

Ofte får man med ekstra utstyr når man kjøper brukt, regntrekk, søskenbrett eller bagdel, så det er kanskje greit å tenke over hvilke av disse man er interessert i på forhånd. Hvis man har god tid kan man sette seg en makspris man vil betale og håpe på å gjøre et varp på fint brukt vogn til fin pris. :)

Jeg endte forresten opp med å kjøpe ny City Elite 2 her i vår fordi bruktpris og tilbudspris var veldig nær hverandre, så enig der.

Syns halv pris av ny pris er for mye om vognen har vært i daglig bruk til 1-2 barn i 3 år.

Da kjøper jeg heller på salg.

Markedet som bestemmer prisen, gir markedet mer så ja da selger man for mer. Jeg solgte vår første vogn som var da 2 år gammel til halvpris (Emmaljunga). Vognen gikk på 15 minutter og hadde da enorm pågang. Neste vogn satt jeg da et avslag på 2000 var en Emmaljunga den ble solgt for den prisen Jeg la den ut til og det på under ett døgn.
Jeg selv tenker som deg, derfor alltid kjøpt nytt for jeg er ikke villig til å gi så mye brukt. Men markedet der ute er det og da er jo det bare å akseptere :)

Markedet som bestemmer prisen, gir markedet mer så ja da selger man for mer. Jeg solgte vår første vogn som var da 2 år gammel til halvpris (Emmaljunga). Vognen gikk på 15 minutter og hadde da enorm pågang. Neste vogn satt jeg da et avslag på 2000 var en Emmaljunga den ble solgt for den prisen Jeg la den ut til og det på under ett døgn.
Jeg selv tenker som deg, derfor alltid kjøpt nytt for jeg er ikke villig til å gi så mye brukt. Men markedet der ute er det og da er jo det bare å akseptere :)
Men det betyr ikke at man ikke kan prøve å prute på prisen :)

Jeg ville ikke gitt mer enn halv pris for en meget pen brukt vogn, men det også syns jeg er dyrt for en vogn som faktisk er brukt daglig. Så jeg kjøpte heller ny. Jeg tenker 1/3 av prisen er ok, men kommet helt an på standarden til vognen.

Vi kjøpte helt ny vogn( TFK) med litt diverse tilbehør for snart 7 år siden. Den har gått mange mil, så regner ikke med å få igjen så mye som halvparten. Har ikke tenkt til å prøve på det heller. Kanskje rundt 2500. Bagdelen ser helt ubrukt ut. Jeg hadde aldri i verden betalt flere tusen kroner på noe brukt, men så er jeg sær da.

Har solgt vogner for halvpris og de har blitt solgt fort. Jeg tenker at det er markedet som bestemmer. Når jeg selger noe på Finn ønsker jeg jo å selge for mest mulig, men blir det ikke solgt innen rimelig tid så reduserer jeg prisen.

har forøvrig også solgt sovevogn til barnehagen. Den var meget godt brukt, men kunne fint brukes lenger. La den ut til 500 kr og fikk 20 mld innen en time

Godt å se at det ikke er bare jeg som reagerer på prisene:smiley-ashamed004 Men såklart, hvis folk er villig til å betale så mye skjønner jeg jo at man som selger vil få igjen mest mulig. Kan også være en del som legger ut en høy pris først, men er villig til å gå ned i pris. Og pruting er såklart lov, synes jeg da. Vet om noen som blir sure når folk pruter på finn, men jeg tenker det er en del av bruktmarkedgamet.
VI har jo absolutt ikke dårlig tid, så kommer nok til å vente lengst mulig til jeg kommer over et godt kjøp, også må man vel bare være "på" så fort noen legger ut noe til en fornuftig pris.

Jeg er litt der at jeg synes ei vogn som er brukt daglig ett helt år, ikke er verdt mer enn halv pris, men om det følger mye ekstrautstyr med som er aktuelt kan jeg betale litt mer. Er den brukt kortere tenker jeg man kan se an standard og brukstid. Ved bruktkjøp får man jo av og til med ekstra utstyr som regntrekk, stelleveske eller søskenbrett og bilstoladapter osv, men jeg regner med det når jeg ser på bruktsummen og synes mye er for dyrt lell :hilarious:

Vi solgte selv vår vogn, brukt i 2 år nesten hver dag, men pent brukt, ikke oppbevart utendørs eller i bhg, til noen venner og da tok vi 1/3 av nypris. Ville kanskje forsøkt å legge ut til halv pris på finn i første omgang, men gått ned i pris om den ikke lot seg selge.

Jeg kjøpte en under ett år gammel emmaljunga super viking(bagdelen var ubrukt) til 3300,- i fjor. Måtte kjøpe regntrekk utenom, men var veldig fornøyd med både pris og vognen generelt. Nå må jeg finne søskenvogn, så håper jeg kommer over ett kupp :)

Jeg kunne ikke tenke meg å betale halv pris, ikke 1/3 heller tror jeg. Men ser jo at mange skal ha uten å skjønne at de faktisk fikk bruke tingene selv før de fikk slitemerker, før de ble slappsete her å der. Trekket har aldri sett regndråper, aldri blitt gulpa på, aldri måttet vært vasket. Skal man ha den luksusen så mener jeg man må betale for den. Å selge den på halv pris er som å tro du er butikk å skal selge ut en 2 år gammel modell. Selv betalte jeg 500 kr for begge de 2 vognene jeg har kjøpt. Emmaljunga duo noe. Og den var mest brukt i barnehage, men må jo si at den ser jo slaken ut. Ene hjulet er litt skjevt, fluenettingen er strekt å tøyet så den ikke holdes på plass, flerre i håndtaket, klistremerker som er utvasket og noen halvt revet bort. Ville helt ærlig ikke betalt så mye mer. Men den fungerer jo og har jo mest bare utseende messige skrammer.

Godt å se at det ikke er bare jeg som reagerer på prisene:smiley-ashamed004 Men såklart, hvis folk er villig til å betale så mye skjønner jeg jo at man som selger vil få igjen mest mulig. Kan også være en del som legger ut en høy pris først, men er villig til å gå ned i pris. Og pruting er såklart lov, synes jeg da. Vet om noen som blir sure når folk pruter på finn, men jeg tenker det er en del av bruktmarkedgamet.
VI har jo absolutt ikke dårlig tid, så kommer nok til å vente lengst mulig til jeg kommer over et godt kjøp, også må man vel bare være "på" så fort noen legger ut noe til en fornuftig pris.

Jeg er litt der at jeg synes ei vogn som er brukt daglig ett helt år, ikke er verdt mer enn halv pris, men om det følger mye ekstrautstyr med som er aktuelt kan jeg betale litt mer. Er den brukt kortere tenker jeg man kan se an standard og brukstid. Ved bruktkjøp får man jo av og til med ekstra utstyr som regntrekk, stelleveske eller søskenbrett og bilstoladapter osv, men jeg regner med det når jeg ser på bruktsummen og synes mye er for dyrt lell :hilarious:

Vi solgte selv vår vogn, brukt i 2 år nesten hver dag, men pent brukt, ikke oppbevart utendørs eller i bhg, til noen venner og da tok vi 1/3 av nypris. Ville kanskje forsøkt å legge ut til halv pris på finn i første omgang, men gått ned i pris om den ikke lot seg selge.
La ut en bil på Finn for mange mange år siden, og la meg ca 10,000 over det jeg forventa. Endte opp med å gå 5000 ned, og det var helt greit. Man må forvente pruting når det gjelder slike ting, tenker nå jeg.

La ut en bil på Finn for mange mange år siden, og la meg ca 10,000 over det jeg forventa. Endte opp med å gå 5000 ned, og det var helt greit. Man må forvente pruting når det gjelder slike ting, tenker nå jeg.
Det gjorde jeg også (sjekket markedet og la den ut til samme pris som de fleste av samme type/kmstand lå på, da hadde jeg litt å slå av på prisen ifht hva jeg håpet å få, 50.000). Fikk 55.000:)
Men det hindret ikke folk i å komme med bud på 10-15tusen da:p så litt pruting er jeg med på, men skambud..? Nei!

Jeg solgte city elite vogna vår for 2800kr, hatt i 3 år, brukt i ca 2 + 2 Helge turer og kjøpt inn til en toåring. Fulgte da med myggnetting, Tinkafu regntrekk og kroker, trekk til stelleveske og matbrett. La ut til 3000 og ble solgt på et par dager.
Finn har jeg funnet ut at man må legge seg litt iver det man ønsker i pris, for pruting er nesten obligatorisk. Jeg ønska minst 2500 for den.

Jeg ville ikke kjøpt for mer enn 1/2 pris selv, men viktig å tenke på hva som er med av ekstra utstyr.

Det gjorde jeg også (sjekket markedet og la den ut til samme pris som de fleste av samme type/kmstand lå på, da hadde jeg litt å slå av på prisen ifht hva jeg håpet å få, 50.000). Fikk 55.000:)
Men det hindret ikke folk i å komme med bud på 10-15tusen da:p så litt pruting er jeg med på, men skambud..? Nei!
Ja, noen prøvde seg på det de og. Så Hehe, den gikk jeg ikke med på!

Jeg synes også det var stive priser for brukt vogn når jeg tittet. Så var det alltid noe «gale» med de i tillegg, mye skrap, solbleket ,manglet en vesentlig del. Så vi kjøpte ny for det var ikke så mye dyrere og da fikk vi det vi ville ha☺️

Kommer jo veldig an på merket. Tfk tapet seg mer i verdi en bugaboo for eksempel

Back
Topp