Brukte sko fra barna

Vinterstorm

Gift med forumet
Mailykke <3
Jeg lurer på hva dere gjør med brukte sko fra barna?

Gutten min har brukt et par goretex ecco da han var rundt året, og goretex vikingsko det siste året (type vår/høst ikke vinter begge to). Nå venter vi jo en sønn til, men vegrer meg for å bruke disse til han ettersom man ikke skal arve sko, men så er de jo ganske dyre. Hvor mye går de inn skoene i den alderen, og går det an å se om de er FOR brukte for arv?

Hva gjør dere evt med brukte sko som dere ikke vil gi i arv? Kaster dere de, eller gir de til "veldedighet"? Synes det er for galt å kaste sko som egentlig er ganske fine!

Vi lar ikke lillesøster arve, men vi tar vare på noen slik at hun kan ha som ekstra sko eller som fjøs/stall sko eller sånne ting. Og kan sette et par på hytta og sånt. 

Når vi er ferdige med barn skal vi høre om barnehagen vil ha noen som ekstra sko, eller vi gir til Romania, der vi gir resten av barneklær/utstyr vi ikke har bruk for mer :)

gutt09jente11 skrev:
Vi lar ikke lillesøster arve, men vi tar vare på noen slik at hun kan ha som ekstra sko eller som fjøs/stall sko eller sånne ting. Og kan sette et par på hytta og sånt. 

Når vi er ferdige med barn skal vi høre om barnehagen vil ha noen som ekstra sko, eller vi gir til Romania, der vi gir resten av barneklær/utstyr vi ikke har bruk for mer :)

Det er jo ganske greit da:)

En skal IKKE arve sko. Sko som skal brukes kortere tid kan til nød brukes. Selv om barnet er lite har han/hun en annen gangart enn den som arver skoen. Derfor skal en ikke arve sko!

Både arver og gir bort. Har spurt barnefysioterapeuten på jobben, og hun sa at så lenge ikke sålene er slitt er det ikke farlige. Hun sa det at det som var uheldig for barn var om de hadde for store eller små sko.

Vi sparer på det første skoparet for å ha å se tilbake på ;) Resten kaster vi. Uansett hvor dyre dei er ;) Har gitt noen til bhg som lånesko da :)

Gitte__ skrev:
Vi sparer på det første skoparet for å ha å se tilbake på ;) Resten kaster vi. Uansett hvor dyre dei er ;) Har gitt noen til bhg som lånesko da :)

Samme gjør vi <3

Høres greit ut hvis de kan bruke skoene i kort tid da, men i hovedsak vil nok ikke lillebror arve sko.

Greit å forhøre seg, for mange sier så mye forskjellig:/

her kastes alle brukte sko når dem er for små. ikke arver barna sko av hverandre eller.

Jeg synes det er råflott å kaste dyre sko som ikke er slitt, så jeg har ingen betenkligheter med å la lillebror få arve sko etter storebror.
Har ei venninne som er fysio, og hun sier som nevnt over her at det kommer an på sålen. (og selvfølgelig om skoen er tråkket skjevt under, men det er jo sjelden på sånne små) Feil størrelse er verre for foten! Så vi bytter såle og arver i vei!

Dere som kaster, ikke gjør det da. Gi til noen som trenger sko, som faktisk ikke har noen ting.. :( Hør med kommunen, de kan sikkert hjelpe dere.

Bruker KUN nye sko til barna våre. Men har bekjente som bruker arva sko, og hvis det er sko som ikke er så mye brukt så hender det jeg gir dem til dem. 

Ja vi blir ikke å kaste de, men evt gi de bort til noen som trenger de:) Noen forslag her?

Back
Topp