Brukte klær og ting

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Hva gjør dere av klær som barna har vokst ut av?

Ting de ikke lenger bruker?

Hva skjer med deres klær og ting?

Det meste av klær selges, tar vare på noe av babytøyet bare.
En del leker og annet utstyr har vi gitt bort til familie. :)

Klær samler vi i størrelser og selger som klespakker ;) leker selger vi eller gir til loppemarked

Babyklærene vasker jeg og pakker ned til evt neste man.

Mine egne selger jeg eller gir til fretex kommer ann på hva det er.

Ting gir jeg enten bort på finn.no eller selger jeg kommer også ann på hva det er;P

Kaster meget sjelden klær og ting. Bruker eks gamle hånklar i stallen (samt klær som einer seg der)

Pene merkeklær selger jeg videre, noe tar jeg vare på til nestemann, og resten kommer jeg til å gi bort til venninner som får babyer :)

Sparer de til nestemann og gir bort til familie eller venner foreløpig.
Får se når nestemann vokser ut av det hvor oppbrukt det er da.

Mine klær blir gjerne brukt til de er utslitt, så da går de som regel i søpla. Eller så har jeg gitt bort:)

Fretex. Evt selger/gir bort.

Vi kan ikke ta vare på alt med det vi ikke synest er vert å spare på som ser fint ut gir vi bort :-)

Noe sparer vi så barna kan ha når de får barn selv (typ festdrakter, hentesett strikket av bestemor og fotballdraktbodyer).
Noe klær tar vi vare på til en eventuell nestemann.
Resten donerer vi til en veldedig organisasjon som blant annet deler ut mat og utstyr til barnefamilier med dårligere økonomi enn oss.
Leker og utstyr doneres også hvis det ikke spares til en eventuell nestemann ;)

Orker ikke styre med å selge på nett når det tar meg under 15 minutter å få levert det til veldedighet :P

Eldste sine klær sparer jeg til lillesøster :) mine egne brukes opp og kastes. Barneklær kommer jeg til å gi bort eller selge :)

Klær som er for små til guttungen selges/gies vekk.
Klær som ikke passer meg eller mannen gies bort.
Gir ikke til fretex da de overpriser brukte klær. Gir heller til folk som trenger det.

Pakkes i kasser, og legges på loftet til en eventuell nestemann :-)

Det etter eldste blir tatt vare på til minsta.
Det etter minsta som er helt og rent, gir jeg til ei venninne som har 2 småjenter med 1 år mellom seg. Gir både inneklær og reimadresser til hu. Har også gitt bilstol og sånt. Hu har ikke jobb, så hjelper med det jeg kan hjelpe med da.

Jeg gir vekk det meste,noe selger jeg. Det som er veldig slitt og skittent kaster jeg.

Jeg gir bort absolutt alt av klær som er helt og fint. Gir det til bekjente som er super, superfornøyde med alle de fantastisk fine klærne de får til sine tre gutter. Ingen av klærne er fra H&M, Lindex osv, kun dyrere merker, så jeg kunne solgt det. Synes det er utrolig koselig at klærne lever videre hos bekjente som virkelig bruker dem fullstendig "opp". Det gir meg en enorm glede. Det som fremdeles er helt etter at deres tre gutter har brukt det, gis videre til deres venners barn. Snakk om gjenbruk! ;) Har nettopp solgt en loftseng. Slike ting gir jeg ikke bort altså, for det koster tross alt en del å kjøpe ny seng som skal erstatte den gamle. Klær får man lite igjen for uansett hvor pent det er brukt og selv om det er såkalte "merkeklær" og jeg finner personlig stor glede i at bekjentes barn kan bruke disse klærne. Moro å se dem i de klærne min gutt tidligere har brukt! :)

Prøver å selge mest mulig, det jeg ikke får solgt gir jeg bort.

Jeg gir bort det aller meste av klær til venner, kjente og veldedige organisasjoner. Hjemmestrikket og spesielle gaver tar jeg vare på, mens det som er ødelagt kastes. Når det gjelder leker, bøker o.l. gir jeg bort noe der også, men synes mye av det er kjekt å ta vare på til fremtidige barnebarn :) Ellers tar jeg med litt leker og bøker i barnehagen der jeg arbeider også.

Back
Topp