Brukte dyner til baby

maiava

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Dere som har barn fra før, tenker dere å bruke dynene som storesøsken hadde til babyen eller kjøpe nye? Jeg kjøpte og fikk flere dyre og gode dundyner til storebror for noen år siden, går disse ann å bruke igjen? Selvsagt vaske og lufte god osv. Tenker selvsagt å kjøpe ny madrass til sengen.
 
Bruker dynene til storesøster på ny, men kjøper ny madrass. Det er vel anbefalt..? Og i tillegg var madrassen både tisset og sølt melk på ørten ganger... Ikke noe å spare på:p
Dyner og sengetøy vasker jeg når det nærmer seg :)
 
Bruker dynene til storesøster på ny, men kjøper ny madrass. Det er vel anbefalt..? Og i tillegg var madrassen både tisset og sølt melk på ørten ganger... Ikke noe å spare på:p
Dyner og sengetøy vasker jeg når det nærmer seg :)
Ja det jeg også tenker :) grunnen til de anbefaler å kjøpe ny madrass er vel nettopp fordi de ikke går ann å vaske :)
 
Jeg har arvet noen dyner fra niesen min som hun kun har brukt når hun har vært på besøk hos foreldrene mine. Tenker det er helt greit så lenge de luftes godt :)
 
Dyner vaskes i maskin, dun også. Kjøp slike tromle baller og troml de. Vi har ikke kjøpt nye dyner, men har kjøpt madrasser.
 
Vasker dynene når ting nærmer seg tenker jeg. Men blir kjøptvny madrass [emoji4]
 
Her brukes dyne og madrass på nytt. Siste har hatt relativt lite action; har vært mest samsoving, og ungen liker ikke ligge under dyne - så beskyttet av tisselaken og dyne ^^
 
Hadde brukt dyne på nytt (de jeg hadde kunne jeg vaske på 60 grader), men tipper vi må handle ny for tror vi har kvitta oss med babydyna. Kommer uansett til å bruke mest sånn babysovepose. De har jeg flere liggende av :) Madrass kjøper vi ny. Den forrige er for velbrukt og har stått og støvet for lenge til at det er aktuelt å gjenbruke den.

Et tips kan jo være å fryse dyner etc. i tillegg til å vaske de, hvis en vil sikre seg at en tar knekken på eventuelle ulumskheter :)
 
Har dyr dundyne til sprinkelseng etter storesøster så den tenker jeg å bruke. Skal både vaske og lufte den. Madrass kjøper jeg ny.
 
Kjøper ny, men mest fordi den har ligget lagret i 6 år..
 
Bruker dyne på nytt etter vask. Bruker også den minste madrassen. Brukte alltid tisselaken og kun i 4mnd. Så får vi se ang neste str.
 
Hadde jeg ikke solgt den dyna jeg hadde i fjor, så hadde jeg brukt den... men skulle liksom ikke ha flere jeg da :p der lurte jeg meg selv gitt.
 
Back
Topp