Brukte/bruker barnet ditt smokk?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
Hun fikk det som nyfødt når hun var innlagt på nyfødt intensiv, men etter 6 uker var hun ikke interessert lengre og har spytta den ut siden det!

Begynte med smokk ca en uke gammel. Sluttet med smokk rundt 3 års dagen.

Fikk avent soothie når hun var 10 dager gammel. Bruker den i ny og ne. Mindre brukt den siste tiden, da hun klør i munnen og bruker mer håndå eller smokk som kløpinne. Har forsøkt med bitering men ikke aktuelt enda.

Ikke mange dagene gammel.. Begge har hatt ekstremt sugebehov

Nei, vi ventet så lenge de ba oss om på sykehuset, men det var nok for lenge. For hun tok ingen smokker, prøvde mange forskjellige typer. Spesielt frustrerende siden hun hadde kolikk og det ikke var mange måter å roe henne på.

Her ble den flittig brukt fra han var Ca 2 uker..,

Anbefaler dere ta med smokk på føden? Jeg håper jo hun vil ta den tidlig, men er så usikker i forhold til hva som er riktig.

Lille har blitt litt sånn at hun ikke vil ha smokk nå. Har tidligere brukt den hvis hun er veldig trett, dersom vi skal kjøre bil/vogna eller er på butikken så har smokken vært god å ha. For så vidt greit om hun ikke vil bruke men litt frustrerende når hun er så kresen da hun tydelig trenger trøsten. :happy:

Ja, men foreløpig kun når hun skal sove. Hun vil ikke ha den ellers. Vi prøvde fra hun var 2 uker men måtte prøve endel smokker og hun tok den vel ikke før hun var 8-9 uker.

Brukte en liten måned fra han var 4 mnd, den sluttet raskt å være interessant. Er egentlig greit å slippe å avvenne/tenke på språk/tenner etc, han har klart seg så fint uten :) Vi innførte smokk sent pga ammeproblemer og lav vektoppgang, men det var uansett ikke noe savn verken før eller etter amminga gikk i orden, var nok mest besteforeldre som syns poden skulle ha smokk :P

Anbefaler dere ta med smokk på føden? Jeg håper jo hun vil ta den tidlig, men er så usikker i forhold til hva som er riktig.

Her måtte vi bruke all sugevillighet på å få igang melkeproduksjonen, så her var smokk på barsel uaktuelt :)

Her fikk hun smukk på nyfødt intensiven. Men mistet interessen etter 6-7 uker. Etter det har hun ikke brukt det,

Førstemann fikk smokk etter at ammingen var kommet godt i gang og samme skjedde med nr 2 fikk det rett etter at ammingen var godt etablert og hun er spesielt glad i suge og roer seg lettere.

Av mine tre barn så var det bare eldstemann som brukte smokk. Han sluttet selv da han var 1,5 år:happy: Men gav ikke smokk før ammingen var godt etablert:smug:

Sønnen min gjør, begynte når har var ca 2 måneder. Datteren min på snart 7 måneder gjør ikke. Hun vil ikke ha.

Back
Topp