Brukte baby klær

Bobbla

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
Har ei venninne som alltid tagger meg i innlegg på FB ang klær til lillemann. Folk som selger klespakker med forskjellige ting.
Vet ikke hvordan jeg skal si i fra på en fin måte at hun skal slutte med det.
Jeg syns det er kjempe fint at folk selger sånne her baby pakker med klær, er bare meg som er sær å ikke vil ha dem.
Personlig mener jeg noe av gleden med å få barn er å handle klær til dem.

Handler du brukte klær og hvordan skal jeg si ifra?
Er jeg sær som ikke kjøper brukte klær?

Nesten alt jeg har kjøpt til lille er brukte klespakker, men det er fordi vi er så unge og ikke har god råd :p Ser for meg at det blir mer kjøping av klær når hun blir eldre og vi får stabil økonomi :) Synes absolutt ikke du er sær som ikke kjøper det!!

Og angående venninnen, så har jeg to stykker som gjør akkurat det samme, så jeg følger denne tråden i håp om råd :p

Med førstemann ville jeg ha alt nytt. Folk spurte om jeg ville arve klær, jeg sa nei takk, pga vil kjøpe alt nytt.

Denne gangen ønsker vi å kjøpe mye brukt, men det har gått mest i ting. Vippestol, tripptrapp, newbornsete, osv osv..
Nå får jeg mye arvaklær. Genialt, da kan jeg plukke ut de klærne jeg liker, og gi resten til fretex.

Kjøper også endel nytt, men gjort flere gode bruktkupp på fb og finn.

Men jeg tenker du bare må si det rett ut jeg. Jeg vil kjøpe alt nytt til barnet mitt, så du trenger ikke tagge meg. Enkelt og greit.

Har ikke kjøpt klespakker med billigere klær, men har kjøpt noen Lillelam og Meminiklær som har vært pent brukt. Koster jo veldig mye nytt og har gjort noen kupp :) Også har jeg kjøpt en bunad da ;)

Kjøpt en del brukt som så vidt er brukt, flere klær med lappen på fortsatt. Så de er minimalt brukt. Har også masse nytt som jeg har fått og kjøpt, så hadde ikke hatt behov for alt det egentlig. Men bare si ifra til Hu at du har det du trenger og ønsker ikke å kjøpe brukt.

Jeg har arva det aller meste av både klær og utstyr. Gjør meg ingenting at ikke alt er nytt..har jo fått en del nye klær i gave!

Angående venninna di er du nødt til å gi beskjed! Si det som det er ;) lykke til!

Hadde jeg arva klær fra ei venninne eller familien skulle jeg gjerne brukt det jeg likte. Jeg har fått noe arve klær, som jeg har plukka ut det jeg likte. Å har egentlig heller ikke noe imot å kjøpe brukte klær, men vil gjerne finne dem selv å velge selv. Ikke bare bli tagga i alle innlegg som fins av klespakker.
Har ikke all verden med penger, men har ikke så dårlig rå at jeg ikke skal klare å kjøpe klær til lillemann. Å jeg syns det er litt stas å gå i butikker å finne klær selv. Skal si i fra til venninna mi hvertfall

Vi har god økonomi men jeg kjøper likevel gjerne brukt både klær og utstyr til babyen - og til meg selv. Først og fremst av miljøhensyn. Men vi kjøper nytt også altså, men sjekker gjerne finn.no først hvis det er noe vi trenger.

Med hva andre gjør får bli opp til dem, så hvis du er lei av linkene så gi beskjed :-)

Hadde sagt i fra jeg også :)

Jeg kjøpte noen få brukte plagg, og arvet en god del som så helt nytt ut av ei venninne. MEN jeg må alltid kjøpe noe nytt selv også.

Jeg blir så irritert når et søskenbarn av meg på død, og liv skal få meg til å kjøpe brukt barnevogn HELE tiden. Og absolutt måtte spørre meg foran hele familien om jeg skulle kjøpe brukt nå grrrrr. ALLE øyner og ører kom på stilk. For dem mener alle at brukt er tingen. INGEN har noe med det hadde jeg lyst å skrike ut. Jeg liker ikke å kjøpe brukte vogner fra folk jeg IKKE kjenner enkelt og greit. Og mange av dem som selges ser jo ikke ut også er dem så dyre likevell. Jeg liker, og ha muligheten for reklamasjon. Og å vite at det ikke er sjult myggel osv i dem... Heldigvis er mannen enig. Vi fant søskenvogn på barnas hus. Og vi tok ikke den dyreste selv om det var drømmen. Tok en til halve prisen av drømme vogna. Også ønsket jeg meg kr til Lille for og putte dem i vogna :p
De aner jo ikke at vogna alt var kjøpt og betalt, for det har de jo ikke noe med :)

Hadde sagt i fra jeg også :)

Jeg kjøpte noen få brukte plagg, og arvet en god del som så helt nytt ut av ei venninne. MEN jeg må alltid kjøpe noe nytt selv også.

Jeg blir så irritert når et søskenbarn av meg på død, og liv skal få meg til å kjøpe brukt barnevogn HELE tiden. Og absolutt måtte spørre meg foran hele familien om jeg skulle kjøpe brukt nå grrrrr. ALLE øyner og ører kom på stilk. For dem mener alle at brukt er tingen. INGEN har noe med det hadde jeg lyst å skrike ut. Jeg liker ikke å kjøpe brukte vogner fra folk jeg IKKE kjenner enkelt og greit. Og mange av dem som selges ser jo ikke ut også er dem så dyre likevell. Jeg liker, og ha muligheten for reklamasjon. Og å vite at det ikke er sjult myggel osv i dem... Heldigvis er mannen enig. Vi fant søskenvogn på barnas hus. Og vi tok ikke den dyreste selv om det var drømmen. Tok en til halve prisen av drømme vogna. Også ønsket jeg meg kr til Lille for og putte dem i vogna :p
De aner jo ikke at vogna alt var kjøpt og betalt, for det har de jo ikke noe med :)
Vi er fire kusiner som har fått baby på rekke og rad denne sommeren. Jeg arva vogn fra min søster, ei kjøpte ny vogn, ei hadde vogn fra hun fikk barn sist og den siste kusina mi kjøpte brukt!! Her er det opp til hver enkelt hva man ønsker og hva man gjør! Ingenting er rett eller bedre enn noe annet! Gjør det dere ønsker, det er tross alt dere som skal bruke den! (Og dere selv som betaler for den, hvis det er et økonomisk spørsmål!) :)

Vi er fire kusiner som har fått baby på rekke og rad denne sommeren. Jeg arva vogn fra min søster, ei kjøpte ny vogn, ei hadde vogn fra hun fikk barn sist og den siste kusina mi kjøpte brukt!! Her er det opp til hver enkelt hva man ønsker og hva man gjør! Ingenting er rett eller bedre enn noe annet! Gjør det dere ønsker, det er tross alt dere som skal bruke den! (Og dere selv som betaler for den, hvis det er et økonomisk spørsmål!) :)

Jeg kjøpte bagvogna brukt av dattera til en kollega på jobben til min Mor til min første fødte. Den så ubrukt ut og hun hadde bare hatt den i 3 Mnd. Brukte den til nr 2 også og kjøpte brukt vogn baggvogn til nr 3 også av en bekjent.
Men til nr 4 har vi kjøpt nytt, og nå til nr 5 kjøpte jeg ny søskenvogn, og ellers bruker jeg vognene nr 4 fikk nye.
Vi bruker heller kr på det enn alkohol, gå ut på byen, reiser, men den ser ikke familien som stadig reiser flere ganger i året, ikke lar det gå en helg uten alkohol, og som stadig shopper pyntegjenstander pga press fra andre i familien ute på shopping med dem.

Til deres frustrasjon så lar ikke jeg meg påvirke, og kjører mitt eget løp 100%
Og jeg holder kortene mine tett inntil kroppen. Mannen min er mye mere privat enn meg, og derfor antar de bare ting.
For 2 år siden sa tantene mine til min mor at hun måtte sette inn pengene til barnet vårt rett på konto til jentungen så de ikke forsvant i det store dragsuget :eek: Jeg/vi ble utrolig såret, og synes det var en uforskammet ting og si. De antyder jo da at vi tar kr fra barnet vårt :( Det har vi ALDRI gjort, og det vil vi heller aldri gjøre. Men mor klarer ikke, og motsi sine søsken og har ikke egne meninger rundt dem
:eek: Bare fordi jeg/vi aldri bruker kr på ting som det dem gjør antar de at det er fordi vi ikke har råd. I steden for og se at det er noe vi ikke ønsker, og derfor ikke gidder å prioritere!

Jeg kjøpte bagvogna brukt av dattera til en kollega på jobben til min Mor til min første fødte. Den så ubrukt ut og hun hadde bare hatt den i 3 Mnd. Brukte den til nr 2 også og kjøpte brukt vogn baggvogn til nr 3 også av en bekjent.
Men til nr 4 har vi kjøpt nytt, og nå til nr 5 kjøpte jeg ny søskenvogn, og ellers bruker jeg vognene nr 4 fikk nye.
Vi bruker heller kr på det enn alkohol, gå ut på byen, reiser, men den ser ikke familien som stadig reiser flere ganger i året, ikke lar det gå en helg uten alkohol, og som stadig shopper pyntegjenstander pga press fra andre i familien ute på shopping med dem.

Til deres frustrasjon så lar ikke jeg meg påvirke, og kjører mitt eget løp 100%
Og jeg holder kortene mine tett inntil kroppen. Mannen min er mye mere privat enn meg, og derfor antar de bare ting.
For 2 år siden sa tantene mine til min mor at hun måtte sette inn pengene til barnet vårt rett på konto til jentungen så de ikke forsvant i det store dragsuget :eek: Jeg/vi ble utrolig såret, og synes det var en uforskammet ting og si. De antyder jo da at vi tar kr fra barnet vårt :( Det har vi ALDRI gjort, og det vil vi heller aldri gjøre. Men mor klarer ikke, og motsi sine søsken og har ikke egne meninger rundt dem
:eek: Bare fordi jeg/vi aldri bruker kr på ting som det dem gjør antar de at det er fordi vi ikke har råd. I steden for og se at det er noe vi ikke ønsker, og derfor ikke gidder å prioritere!
Bare la dem ha sine tanker og teorier.. ikke så lett, men prøv å ikke la det gå inn på deg selv om de kommer med sårende stikk! Du fortjener så mye bedre. Det er dere som bestemmer over deres barn og økonomi!! Og slik skal det fortsatt være! ❤️

Jeg tenkte/tenker som deg. Halve stasen er å handle til lillemann. Si fra på en pen måte så går det fint! Det handler jo om hvordan man sier det:-) lykke til!

Last edited:
jeg får mitt første barn nå å jeg har ikke kjøpt noe brukt. dt som er gøy er jo å kjøpe nytt selv syntes jeg da. jeg har arvet noe av en veninne (jeg kunne plukke dt jeg ville ha) men dt er i str 1-2 år og 2 ting til nyfødt :-)

men som flere sier. du må bare si til din veninne dt du føler. :-)

Back
Topp