brukt vs nytt

2008/2013/2014

Glad i forumet
Hva kjøper dere nytt å hva kjøper dere brukt?? (av ting til babyen...)

Vi arver mye men det jeg er nazi på å ha nytt uansett er madrass, dyner, tutter, flasker, vaskekluter osv... Sikkert noe jeg har glemt her :P

Vi har kjøpt ny seng med alt tilbehør ( VI har ikke kjøpt, men mine foreldre) de kjøpte forresten stellebord også.. Vi skal kjøpe en ny badebalje ellers er alt annet brukt..(av store ting) klær og flasker og slikt må vi også ha nytt.. Bilstol får vi låne av en venninne av meg, den var ny for et år siden og har ikke vært i kollisjon, ellers hadde vi kjøpt den ny også..

Denne gang skal jeg kjøpe ny vogn, stelle-bord og ny sprinkelseng. ellers så har jeg en del fra før :) Og så klart blir det en del småtterier nytt :)

Arver en del, og kjøper en del nytt. Ikke kjøpt noe brukt så langt, gjør sjeldent det. Får vogn av mamma og pappa, hvis ikke hadde det blitt å kjøpe brukt.

Lillebror kommer til å arve masse klær etter storebror. Har kjøpt vuggeseng brukt og bilsete med base pent brukt. Kjøpt ny madrass og dyne har jeg vasket etter storebror.

Arver en del av klær og div! Men siden jeg er førstemann i familien til å få baby i det nye årtusenet regner jeg med jeg vi ha litt nyere klær også! Men strikkaklær har jeg arvet mye av!:) men vi må kjøpe alt av de store tingene! Men tenker å se på finn.no om jeg ikke finner en fint brut vogn elns:)

Vår første.og bare gutter i vennekrets og familie så ingen å arve etter. Her blir det da bare nye klær.. Hadde gjerne tatt imot arveklær om vi hadde fått det. Siden det er den første må alt kjøpes, blir nok Ikea! Hehe:) kjøpte bilstol og pose på tilbud på barnashus på onsdag. Sparte nesten 3000kr på det, vogn vil jeg og kjøpe ny. Da jeg kan beholde den til nestemann tenker jeg. Har jo fått litt klær i gave,og mere blir det nok:) heldig der.

Det jeg syns er viktig som jeg kjøper nytt er bilstol, madrass, flasker/tutter, gulpekluter og vaskekluter som jeg kommer på i farten;p

Vi har vugge og sprinkelseng som går i familien, som jeg selv har brukt, så det blir brukt.
Har også kjøpt en vintagebarnevogn som går som ei kule. Ellers tror jeg det blir stort sett nytt, for jeg er førstegangs, og har ingenting fra før. Men ser absolutt ikke problem med å bruke brukte ting, så lenge man kjøper ny madrass, dyner ol.

Back
Topp