Brukt vs Nye klær

September16

Glad i forumet
kjøper dere alt nytt? eller kjøper dere brukte klær å?

jeg selv har nå kjøpt mye fint brukte klær for billig penge. er så fornøyd :-) har å mye nytt.

Har ikke kjøpt brukte klær nå i første omgang, men har arvet en god del. Bruker det som brukes kan:)
Tenker at når det nærmer seg alderen der vi kan begynne å leke mer ute er det kjekt å surfe på f.eks. Finn.no etter jakker o.l.
Finner jo mye nesten helt nytt/ubrukt der for en billig penge :) I tillegg har noen i nærmiljøet hvor vi bor opprettet selges/kjøpes gruppe på Facebook, der folk legger ut ulike ting. Kjekt å følge med der også :)

Arvet mye til guttungen. Supert!
Har gitt bort mye etter han, men spart på noe. Så da har vi heldigvis noe tøy hvis det er en gutt i magen.
Hvis det er jente i magen, er vi heldige å får arve klær denne gangen også.
Ser ikke vitsen med å kjøpe alt nytt. De vokser jo så fort og sliter ikke klærne ut når de er så små.
Noe nytt blir det selvfølgelig. Gøy å shoppe til de små.

Har ikke kjøpt brukte klær nå i første omgang, men har arvet en god del. Bruker det som brukes kan:)
Tenker at når det nærmer seg alderen der vi kan begynne å leke mer ute er det kjekt å surfe på f.eks. Finn.no etter jakker o.l.
Finner jo mye nesten helt nytt/ubrukt der for en billig penge :) I tillegg har noen i nærmiljøet hvor vi bor opprettet selges/kjøpes gruppe på Facebook, der folk legger ut ulike ting. Kjekt å følge med der også :)

Ei venninne har kjøpt mye fint til en billig penge på sånn selges/kjøpes gruppe på Facebook.

Har aldri kjøpt brukt faktisk,men arvet/lånt masse! Fordelen m å kjøpe brukt må jo være at man ikke trenger å være redd for de klærne som skal leveres tilbake:)

Alt jeg kjøper er nytt, men tar gjerne imot arvetøy:).. Arva mye til frøkna, å brukte mye av det, ser ikke noe problem i det:)..
Men skal jeg betale for klær, kjøper jeg nytt!.. Ikke at vi har for mye penger, men jeg får meg ikke til å skulle betale for brukte klær.. Ihvertfall ikke vanlige basisklær å sånn...
Skal gi bort endel av klærne etter frøkna etterhvert, må bare få sett gjennom alt, hva lillebror kan arve osv.. :)

Kun kjøpt nytt tøy, men har arvet litt derimot. Som tjukkebolla skriver så får jeg meg heller ikke til å betale for brukte klær.. Man kan være veldig heldig å finne gode klær på salg/tilbud og da slår jeg til! ;)

Her har vi kjøpt litt nytt og fått gaver, og så har vi arvet en heeeel haug etter en litt eldre kompis :) Har ikke kjøpt noe brukt enda, eller jo, fant noen nyttige plagg på loppis en gang, men foreløpig er det bare det. Har ikke tenkt å kjøpe så mye mer enda, det vanker sikkert litt gaver så hvis vi ser at vi mangler noen essensielle plagg etterhvert så tar vi det derfra. Det finnes i alle fall mye fint brukt og facebooksider med kjøp og salg er geniale, samt finn.no :)

Her er alt kjøpt brukt første omgang :-) kommer nok sikkert til å kjøpe litt nytt og senere. Til storesøster var nesten alt arvet :-) sparte veldig mye pengr på det og syntes det var veldig greit :-)

Men skal jeg betale for klær, kjøper jeg nytt!.. Ikke at vi har for mye penger, men jeg får meg ikke til å skulle betale for brukte klær.. Ihvertfall ikke vanlige basisklær å sånn...

Ja, det er jeg enig i :)
Jeg sikter igrunn til mer dyrere klær. Min søster fant f.eks. en Helly Hansen jakke til sin jente da hun var rundt 1,5 år, som fremsto som ny, og såklart mye billigere enn i butikk... Det kommer vel ofte av at de små vokser utav det før de får brukt det.
Men å kjøpe en plain body/strømpebukse hadde jeg ikke gjort heller!:P

Glemte å nevne at jeg er veeldig flink til å finne ting på salg da:p.. Veldig mye av det jeg kjøper til ungen(e) mine er på salg:p.. Å jeg sitter da igjen med gode kvalitetsklær, som jeg ofte bare har betalt halv pris for - i ny tilstand:)..

Alt jeg kjøper er nytt, men tar gjerne imot arvetøy:).. Arva mye til frøkna, å brukte mye av det, ser ikke noe problem i det:)..
Skal gi bort endel av klærne etter frøkna etterhvert, må bare få sett gjennom alt, hva lillebror kan arve osv.. :)
Samme her. Kjøper bare nye klær, gjerne på salg. Men arver gjerne klær :)

Har litt klær fra ungene var små, arver litt og kjøper resten nytt.

Jeg er litt sær når det gjelder disse klærne, liker ikke brukt med mindre jeg kjenner de som har brukt de :-P Så her blir det nye klær :-P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har kjøpt en del siden jeg synes det er utrolig stas, men har også arvet en hel søppelsekk med klær i 50 og 56 fra ei venninne som fikk en sønn i august! Mye av det kan man ikke se at er brukt fn gang :-)

Har endel etter storebror og det jeg trenger kjøper jeg nytt. Klær er ikke så kostbart. Men vogn kjøpte vi brukt.

Back
Topp