Brukt vogn til den nyfødte?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Kunne du tenkt deg å kjøpt en brukt vogn til den nyfødte? Eller er vogn en slik ting du aller helst vil kjøpe ny??

Hvis du har kjøpt brukt; Vasket/renset du vognen før bruk?

Last edited:
Absolutt. Kjøpte en brukt vogn til vesla når hun var nyfødt. Pent brukt. Ingen flekker. Byttet madrassen i vognen bare.

Selvfølgelig. Slik økonomien er nå hadde det aldri falt meg inn bruke mer enn maks 4000 (kanskje 5000 om drømmevogna dukket opp) på en vogn. Eneste grunnen til at vi har en ny vogn stående og venter er at den var kraftig på salg, pluss at det ikke lønner seg økonomisk å kjøpe brukt.

Barnehagevognen vil vi kjøpe brukt, eventuelt en annen vogn om vi skal ha ny - vaskes/renses før bruk :)

Jeg kunne absolutt kjøpt brukt vogn, man kan jo kjøpe en helt ok bil for prisen av ei ny vogn! Så lenge den er i god stand ser jeg ikke noe feil i det. Det aller meste vi har til snuppa er kjøpt brukt.Vi kikket etter brukt vogn i 2 mnd, uten at vi fant noen i nærheten. Endte med helt ny kun fordi barnas hus hadde tilbud på den slik at ny vs. brukt skilte ca 2000 kr, og vi begynte å få hastverk med å få vogna i hus til babyen kom.

Vi kjøpte brukt til første og vurderer og sterkt og gjøre det til nr 2 og :)

Ja kan kjøpe brukt vogn, men regner med at oldeforeldrene til barnet kjøper siden de ønsket å gjøre det. Men hadde jeg selv skulle kjøpt måtte det blitt brukt.

Kjøpte ny til eldste, minste overtok den. Eldstebrukte den vel aldri ;) kjøpte brukt søskenvogn, av en bekjent.

Kunne kjøpt brukt, men ble så mye stress, fortsatt ganske dyrt også fikk vi i gave.
Endel brukte vogner er jo knapt billigere enn å kjøpe samme ny.

Vi har null erfaring med vogn, og stoler ikke på at vi ville sett forskjell på en ihjelbrukt vogn og en nesten-god-som-ny-vogn.

Vi foretrekker uansett å kjøpe helt ny. Vi har råd til det, så da unner vi oss det. Om vi skal ha en sove-i-barnehagen-vogn, kan vi heller gå for en brukt, for der er det ikke like nøye, føler jeg. Trenger ikke superduper fjæring da.

Jeg kjøpte brukt vogn til eldstemann og brukte den til alle mine 3 barn[emoji2]
Vasket/renset ikke før bruk da jeg kjøpte av ei venninne og hun hadde vasket den[emoji4]

Ja. Jeg angrer faktisk veldig på at jeg ikke kjøpte brukt, for vogna har nesten ikke blitt brukt her..

Ser ikke problem i det så lenge det ikke er flekker på vognene madrassen hade eg skifta

Back
Topp