Brukt utstyr.

Natepate

Andre møte med forumet
lurte egentlig bare på hvor mangen av dere som ser på/ har kjøpt brukt utstyr til den lille? selv er jeg skeptisk til ting som bilstol, flasker, smokk og vogn.. selv har jeg fått en del nye og brukte klær til den lille fra venninder, strikkende mødre osv. jeg og sambo fant i tillegg en nydelig vognpose fra hans baby dager som vi har tenkt og ta i bruk. har dere råd/ erfaringer?

Helt greit med brukt, men ikke bilstol, flasker og smokk som du sier :)
Jeg har ikke begynt å handle enda, for jeg må ha engangsstønad først, men jeg skal nok kikke etter litt brukt :)

Jeg kommer definitivt til å kjøpe brukt. Samtidig tenker jeg på at dette er førstemann og at det kan være greit å kjøpe noe nytt nå slik at tingene tåler flere barn i fremtiden:)

Bruktkjøp er bra for miljøet og økonomien. Tenker på å kjøpe brukt vogn, solgte den jeg hadde til mini, men har lyst på ny, iallefall bagen. Klær og bleier blir det mye arving fra storesøster.

BlackBeauty skrev:
Bruktkjøp er bra for miljøet og økonomien. Tenker på å kjøpe brukt vogn, solgte den jeg hadde til mini, men har lyst på ny, iallefall bagen. Klær og bleier blir det mye arving fra storesøster.

Da håper jeg virkelig at dere bruker tøybleier :P hihihi

Unnimamma91 skrev:

BlackBeauty skrev:

Da håper jeg virkelig at dere bruker tøybleier :P hihihi

jaah

det må da være tøybleier. tror ikke akuratt bleier er arvematerialet =) 

vi kjøpte alt nytt til vesla, dette med tanke på at vi ville ha to tette så han/hun får ave fra første mann. Fikk brukte klær, og ønsker gjerne det igjen. Dere som får tilbud om dette, ta det til dere. En kjøper alltid noe nytt ved siden av likevel....og utrolig  hvor mye klær en får når lille er født...

Natepate skrev:
det må da være tøybleier. tror ikke akuratt bleier er arvematerialet =) 

Jeg vet jo det ;) Tulla litt bare..

Det er vel helt greit med brukt, men helsemyndigheter anbefaler ny madrass/dyne pga. faren for allergiutvikling så det ville jeg kjøpt nytt. (Er ikke så dyrt å kjøpe på IKEA el.) Dessuten anbefaler de ikke å kjøpe bilstol av ukjente. Det er viktig å vite forhistorien til sete, så man må iallefall forsikre seg om at det aldri har vært med i en kollisjon. Bortsett fra det er det vel smak og behag på hva man vil bruke penger på :-) Noen synes det er kos å kjøpe nye ting, mens andre ikke vil bruke så mye penger på det.
Lykke til med innkjøp!!

Vår mini arver dyne og bilstol etter storebror. Ser ingen grunn til å kjøpe det nytt, når det bare er han som har brukt det før. Blir nok til at hun arver høystolen hans med tiden også. Ellers har vi kjøpt masse nytt av tøy. Vi har blitt lovet en del arvetøy også.

Det er så gøy og høre forskjellige meninger om temaet! Dere er gode på respons =D =D 

Har jo så å si alt fra storebror så har ikke noe særlig å kjøpe inn.. Kjøper inn litt nyeklær og madrass vil eg ha helt ny, så den skal eg kjøpe nå når det er salg :) smokker blir nye, men flaskene bruker eg opp igjen og samme med ammepumpa, alt blir jo kokt så :)

ser isje problemet me å kjøpe/arve brukt, bilstol madrasser og dyner ville eg kjøpt nytt eller bilstol man kan kjøpe/få av folk man kjenne. har sjøl fått arva/kjøp en heil masse av kler,utstyr og leker t 1 mann  av venner og hjelpe virkelig på økonomien :) nå har eg d meste fra poden så eg slippe å kjøpe så mye t andremann , får kjøpt søskenvogn billig av ei venninne så trenge i grunn bare bag t den vognå og ei seng nr2 kan sova i :) litt nytt blir d jo alltid handla inn men slippe å handla inn store mengder :)

Er veldig for å kjøpe brukt, innvisterte i nytt til førstemann som er 9 år. Så har liksom gjordt fra meg storhandlingen, så skjønner at mange gjør det med nr 1. Nå med nr 3..ja nå er det stoor aldersforskjell imellom dem, det blir nesten 10 og 7 1/2 år. Så vi får ny vogn av svigers, låner en flott sprinkelseng av min bror, kjøper brukt babykurv, vippestol, bæremeis og lekegrind av venninner :) Men innvisterer i ny madrass, pute og småting som kluter og smokker selvfølgelig. Klær har jeg kjøpt nytt av og har mye etter storesøster som er like fint. De blir bare født på hver sin årstid, så ikke alt som kan brukes.

Jeg blir å bruke utstyr og klær fra tvillingene våre. Vi skal kjøpe ny vogn, har ikke enkelvogn. Selv tenkte jeg å bruke en del brukt til tvillingene, men sambo ville ha alt nytt.

Her er det meste brukt. Har kjøpt ny madrass, nytt stellebord og vippestol.
Bilsete blir vi å leie fra forsikringsselskapet når vi trenger. Har nemlig ikke bil, og vi reiser uansett for det meste med buss eller tog. Skal ikke skaffe oss bil med det første heller :-p

Back
Topp