Brukt madrass??

MammaTilNurket

Februar 14 :)
Sitter å ser på finn etter ny seng til nurket.. En del har madrasser som følger med.. Går det ann å bruke de? Så lenge de er pent brukt og ren selvsagt! Eller er det som med f.eks. sko at de former seg til en person og ikke bør brukes av andre?
 
Personlig ville jeg ikke kjøpt brukt madrass. Da de var nyfødte ble det frarådet å bruke "gamle" madrasser pga økt fare for krybbedød. Så da ser ikke jeg noen grunn til å bruke brukt nå heller, selv om de har blitt større :) Var det ikke Jysk som hadde fine, ikke dyre madrasser tro? Vi kjøpte en svindyr en til storebror - helt tullete bruk av penger.. ;)
 
Ville heller ikke kjøpt en brukt madrass.
Ikea har også mange rimelige, kjøpt brukt seng men invister i ny madrass.
 
Kjøpte nettopp ny seng til frøkna og det kunne vi få med madrassen. Jeg kjøpte ny, det var helt uaktuelt å bruke en gammel en.

Om det er en standar sprinkelseng så er madrasser på IKEA billige og gode.

(I mitt tilfelle måtte jeg ha spesial madrass til nesten 1000kr...ouch!)
 
Vi kjøpte brukt sprinkelseng med madrass. Hadde egentlig bare tenkt å kjøpe senga, men da vi kom hjem til de virket de så ordentlige at vi kjøpte madrassen også. Fikk en sånn bra følelse av de menneskene.
Madrassen var jo bare brukt i halvannet år, vi bruker jo madrassen vår mye lenger.
Begge søstrene mine har sovet på samme madrass som jeg, og det er en voksenseng som sikkert er 20 år gammel. Søstra mi sover i den fortsatt.
 
Er det ikke noe med krybbedød? Trodde ikke at engang søsken skulle arve madrass fra hverandre. Vi solgte frøkna sin gammle seng med madrassen. Hun har aldri ligget på den siden hun sover på lammeskinn.
 
Er ærlig talt ikke så nøye på sånn. Jeg sover jo faktisk på samme madrass som sambo hadde sammen med eksen sin.
Hva gjør man når man er på besøk? Eller på hotell? Eller på hytta?
At madrassen bør være fast og ren forstår jeg, men det er den jo.
 
Jeg driter i meg selv, men krybbedød er jeg nøye på.
 
Jeg driter i meg selv, men krybbedød er jeg nøye på.
Ja, det er klart. Men det står ingenting om brukt madrass, bare at den er ren og fast.

Eller det sto godt brukt. Den vi kjøpte var brukt at en barn i halvannet år og de hadde alltid brukt tisselaken.
Men folk gjør som de vil.
 
Hmm, ser ut som jeg går for billig, brukt seng og legger pengene i ny madrass :)
 
Back
Topp