Brukt for mange egenmeldinger

Lovely96

Flørter med forumet
✨️Julestjernene2023✨️
Flere som bare får svar fra legen «Det er vanlige graviditetsplager?»

Jeg tok kontakt på Helsenorge da jeg har hatt for mye fravær nå pga tretthet som har ført til migrene, har blitt sendt hjem av kollegene mine. Jeg har ikke akkurat lyst til å være gradert sykemeldt, men tenkte at det det vil hjelpe på helsa mi akkurat nå. Så ble litt satt ut av det svaret.
Svarte tilbake «Skal jeg bruke feriedager når jeg er syk nå, da?».
Følte meg nesten frekk, men måtte bare.
 
Så kjedelig å få sånt svar av fastlegen. Kanskje bedre å få en fysisk time hos legen og forklare hvordan du har det? Jeg har fått svar av min fastlege at mange av plagene mine er vanlig i en graviditet, men at jeg ikke skulle ha dårlig samvittighet å sykemelde meg. Så fikk sykemelding. Har i tillegg en blødning som har vart i over 2 uker nå. Men er mest svimmelhet og trøtthet som gjør det vanskelig å jobbe pga jeg har en fysisk krevende jobb der det er vanskelig å ta pauser og sitte når jeg trenger det og jeg må være tilstede. Hadde nok greid bedre en kontorjobb hvor jeg slipper å bevege meg og stå hele dagen.
 
Det samme tenker jeg på, hadde jeg bare hatt en stillesittende jobb nå, men nei. Det er krevende dager hos meg også, hjemmet mitt ser ut som et bomba horehus, og bikkja får nøye seg med de turene jeg får til eller så må kjæresten ta det. Pendler også 2 timer til sammen hver dag, får heldigvis duppa av på toget om det er ledig sitteplass innerst. Men sekretæren satte opp time 2. mai, har lyst å slå i bordet for det der syns jeg var skikkelig ovenfra og ned holdning :inpain: Jeg er en som er sjeldent borte til vanlig og tar alltid initiativ og ansvar, så føler at hun bare tror jeg er lat.
 
Flere som bare får svar fra legen «Det er vanlige graviditetsplager?»

Jeg tok kontakt på Helsenorge da jeg har hatt for mye fravær nå pga tretthet som har ført til migrene, har blitt sendt hjem av kollegene mine. Jeg har ikke akkurat lyst til å være gradert sykemeldt, men tenkte at det det vil hjelpe på helsa mi akkurat nå. Så ble litt satt ut av det svaret.
Svarte tilbake «Skal jeg bruke feriedager når jeg er syk nå, da?».
Følte meg nesten frekk, men måtte bare.
Gå til en annen lege. Forrige svangerskap passa legen mim godt på meg og fikk sykemelding når jeg trengte det, men når det var en vikar som steppa inn (kvinnelig også faktisk) så begynte hun å diskutere mot meg og mine plager og kunne ikke skjønne at det skulle være så vanskelig. Hadde masse kynnere og bekkenplager. Hun himla med øynene og skrev motvillig videre sykemelding. Var så glad for at hun ikke var min fastlege. Og dessverre klarer jeg ikke å stole på alle kvinnelige leger lengre pga den opplevelsen. Kvinner dømmer sikkert hverandre raskere og tar egne erfaringer som utgangspunkt. Men nå har jeg en ny fastlege som er kvinne. Kjempedyktige og satt meg på sykemelding mye lengre enn hva jeg hadde forventet selv. Poenget mitt, er å stå på ditt. Gå til en annen lege og forklar. Sånt kan fort gå ut over det psykiske også så det er jo et annet punkt å ta hensyn til også. :Heartbigred
 
Jordmor sa at det meste var vanlige plager og at det ikke er en sykdom, MEN det er søren ikke en normaltilstand heller. Så var viktig man hørte på kroppen og kjente litt på det når man trenger sykemelding.
 
Back
Topp