Brukt eller nytt?

Begge deler :) Kjøper brukt hvis det ikke går ut over sikkerheten, og utstyret tåler mer enn bare "ett barn til" (vi er førstegangs, med planer om flere).

Men kjøper ikke mengder av klær og diverse brukt bare fordi det er billigere. F.eks. kjøper jeg ikke en klespakke hvis 50% av plaggene er noe jeg ikke ville kjøpt nytt fordi de er upraktiske/av dårlig kvalitet/stygg. Hvis jeg ikke kommer til å bruke det, er det lite vits i å kjøpe. Smaken er som baken, så da er det sikkert noen andre som kjøper det :)
 
En god blanding. Det eneste som skal være nytt er bilstoler, resten kan jeg i teorien kjøpe brukt. Klespakker fra finn synes jeg er gull, det jeg ikke liker hiver jeg i uf-container eller gir videre :)
 
Bilstol kjøper jeg kun brukt fra kjente ellers kjøper jeg ny. Kjøpe ny vogn til nr 1. Det var liksom en drøm med helt ny vogn. Sett i ettertid at det ikke var nødvendig fordi det finnes så mange pent brukte vogner på Finn. Har arvet mye tøy så har kun supplert med nytt kjøpt på salg. Kjøpt mesteparten av utstyr brukt.
 
Kjøpte masse utstyr brukt ! :) veldig fornøyd med det :)
 
Kjøpte det aller meste av utstyr brukt til storesøster, og bruker dette om igjen nå til kommende lillebror. Vi kjøpte ny vogn, av den enkle grunn at ny var på tilbud og billigere enn brult på finn, og så kjøpte vi ny madrass til sprinkelsenga. Bilstol kjøpte vi av bekjente, men nå er den blitt for gammel og da kjøpte vi helt ny stol til lillebror. Klær er en salig miks av arv, brukt og nytt, det meste nye har vi fått i gave.
 
Jag kommer nog köpa ny vagn. Tycker kanske de brukte ofta nästan kostar lika mycket som en ny, speciellt om du finner vagn i Sverige.
Jag har redan köpt en del kläder brukt, det är helt topp så länge det är rent och fräscht och jag gillar det. Så har jag ärvt saker av vänner och familj. Men madrass och tåteflaske-tuter ska jag köpa nytt.:)
 
Har noe fra storebror resten har jeg kjøpt nytt, får låne noe med familie :)
 
Mye brukt og noe nytt!

Siste vognen vi kjøpt var ny pga bedre pris på black friday enn brukt på Finn. Og bilstol nr 2 ville jeg ha helt ny (babystolen kjøpte vi pent brukt av en bekjent). Madrass(er) er også nytt, samme med de fleste tekstiler. Klær er en god blanding arv, gaver, nytt, brukt og strikket :) Av de store tingene er det meste arv eller pent brukt.

Spart på det jeg ser for meg nr 2 vil bruke og trenger i grunn bare bytte ut litt rosa tøy (om gutt), ny babystol og bag til vognen :)
 
Har nesten bare kjøpt brukt:) det vi har nytt har vi fått av nær familie. Veldig greit for lommeboken og stor bonus at det er bra for miljøet:D
 
Nå går det best i brukt, noe liker jeg ikke å kjøpe brukt men 99 % jeg kjøper nå er brukt. Og mye arvet.
 
Ja, takk - begge deler! ☺️
Har en del etter storesøster som vi kommer til å bruke. I utgangspunktet tenker jeg at bilstol bør være ny, men vi får kjøpe av venninna mi sin bilstol som er splitter ny og brukt i kun 8 mnd. Så da vet jeg hvordan det er behandlet ☺️
Har kjøpt ny babynest, også har vi to fra storesøster som skal vaskes opp. Har kjøpt en klespakke i str 56 av ei venninne. Har noe etter storesøster. Blir sikkert noe nytt. Har babybjørn vippestol, og har kjøpt brukt newborn sete til tripptrappen. Blir å kjøpe ny seng og madrass, samt dyne, og helt ny vognpose.

Så ja, blir begge deler. Kjøpte alt nytt med storesøster.
 
Bilstol og madrass kjøpes nytt, ellers kjøper jeg resten brukt så sant jeg kan finne det :)
Er stor fan av gjenbruk, og så lenge det ikke går ut over sikkerhet så kjøper jeg så mye som mulig brukt; både klær og utstyr.
Jeg har funnet badebalje med stativ, vippestol, massevis av klær, ammepumpe osv til hyggelige priser brukt.
 
Gjerne brukt, med unntak av bilstol og madrass (men madrassen skal arves ettee to storesøsken, brukt til sammen kanskje 10 ganger)
 
Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe bilstol ny, men så skal en kollega bytte stol til sin minste nå om en måneds tid, så blir til at vi kjøper den billig av dem. Den er 3 år gammel.
Så nå har vi faktisk endt opp med å arve eller kjøpe det aller meste brukt. Det blir nok å bruke penger på etterhvert uansett.
 
Kjøper primært brukt eller arver. Noen unntak har vært vogn (den jeg ville ha var knapt billigere godt brukt enn ny, så da ble det ny), tripp trapp stoler (igjen, vanskelig å finne til ok pris brukt), bilstoler og litt sko.

Har hatt en overflod av fine, knapt brukte klær. Og enkelte ting som bæretøy er jo bedre å kjøpe brukt enn nye.
 
Har tenkt den dagen jeg er så heldig å få en liten en, at det meste utenom bilstol og madrass/sengetøy kan da virkelig kjøpes brukt :) kan heller bruke pengene vi sparte på brukt til fremtidig sparing for barnet :)
 
Brukt og nytt. Noen ganger arver:happy:
Trenger ikke være nytt for å være bra, men vær litt obs på kvaliteten og sikkerheten da feks bilsete;)

Som jeg sier, en manns skrot er en annens skatt
 
Back
Topp