Brukt eller nytt?

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Har dere kjøpt mest brukt eller nytt babyutstyr? Vi saster på en del brukt, og håper også på å få litt gaver.
Eneste vi har kjøpt nytt er tripp trapp stol, for det var jo på tilbud:)
Ellers så får vi nytt bilsete og newborn set til tripp trapp til jul.

Det handler ikke bare om penger, men også om et bevisst forbruk i forhold til miljøet.

Skjønner likevel at det er gøy med helt nye ting da, hadde jeg vært millionær så hadde det nok blitt en del nytt:)

Sist kjøpte vi stort sett alt nytt, bortsett fra familievugga.. Til og med de klærne vi arva brukte vi lite av! Denne gangen har vi jo naturligvis det meste fra sist, men låner småting som bæresele, vugge til stua etc av ei venninne :) Er ikke like viktig med nytt denne gangen kjenner jeg..

Men blir ny Stokkestol her også da ;)

Hittil har jeg kjøpt både brukt og nytt, og skal se om jeg finner seng brukt også

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har vært innstilt på å handle mest mulig brukt, men når di som selger brukt skal ha mer eller mindre samme pris som ny, da kjøper jeg heller nytt.. :)
Har kjøpt babybjørn vippestol brukt å fått vugge av en kollega av mamma.. Tenker å kjøpe vogn å stellebord brukt..

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja skal jo lønne seg økonomisk hvis en kjøper brukt :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har vært innstilt på å handle mest mulig brukt, men når di som selger brukt skal ha mer eller mindre samme pris som ny, da kjøper jeg heller nytt.. :)
Har kjøpt babybjørn vippestol brukt å fått vugge av en kollega av mamma.. Tenker å kjøpe vogn å stellebord brukt..

Ja, det er mange som forventer latterlig mye penger for ting som er brukt, men det går ann å prute:) vi kjøpte en stellekommode som de ville ha 550kr for, men vi fikk den for 400:)
Er jo bare å spørre, folk kan jo si nei hvis de synes det er for lite.

Kjøpte det meste brukt til førstemann, eller så fikk vi ting vi trengte i gave til jul før barnet kom. Denne gangen har vi jo endel ting fra før, men har også handlet litt brukt og noe nytt. Har bedre økonomi denne gangen, men sløser ikke av den grunn :-)

Ja, det er mange som forventer latterlig mye penger for ting som er brukt, men det går ann å prute:) vi kjøpte en stellekommode som de ville ha 550kr for, men vi fikk den for 400:)
Er jo bare å spørre, folk kan jo si nei hvis de synes det er for lite.

Ja det er sant det da :) skader ikke å prøve hvertfall ;)

Siden storesøster er født på samme årstid så passer det nesten perfekt med hva som ble brukt da Mie kom til verden, så blir mye brukt/arve. Men noe nytt blir det altid:)

Jeg har kjøpt mye brukt.
Vogn, bilstol og tripptrapp har vi kjøpt nytt. Vogn og tripptrapp var forøvrig gaver.

Ønsker meg Nøstebarn skinn, pysj og body til jul.

Har kjøpt ny bilstol, vi solgte den gamle så noen andre kunne bruke den før den ble 5 år gammel siden vi ikke ville fått brukt den mer selv før det. Ny tripptrapp, guttene har min og mannens gamle stoler fra når vi var små, og de holder på å ramle fra hverandre :P Kjøpt brukt newborn-sete til tripptrappen fra en venninne. Ellers har jeg kjøpt litt møbler til barnerommet brukt fra venner/brukthandel, og noe nytt. Har vogner og vognposer fra før, men har kjøpt RisaRosa-pose bare fordi jeg hadde lyst på :) Stellebord har vi fra før. Klær blir det mye nytt av, siden det meste vi har fra før er til gutt og det ser ut som vi får jente denne gangen. Har funnet frem det lille vi har av nøytralt. Så her er det en god blanding av nytt og brukt. Mye av det vi har kjøpt nytt har vi kjøpt på tilbud, så føler vi har fått redusert kostnadene en del, og kommer til å selge/gi bort utstyret når vi er ferdige med barn (er nøye på å bruke det pent), så på den måten sparer vi miljøet også :)

Her blir det gjenbruk etter storesøster, kjøpte det meste nytt til henne, hadde ingen å arve etter den gangen.

Her har vi kun vogn som er ny, den fikk vi i gave fra svigers. Ellers har vi fått voksipose, dyner, vugge og en hel haug med klær som er brukt.

Har også noen nye klær, stort sett fått av kommende besteforeldre og oldeforeldre. Prøver og tenke miljø oppi det hele også. :)

Mangler fortsatt en del, skal prøve å få tak i det meste brukt (bortsett fra madrasser og sånn som bør være nytt).

Back
Topp