brukt eller nytt?

mamma*88

Gift med forumet
kjøper dere brukt eller alt nytt?
visste ikke bedre med førstemann, så kjøpte alt nytt.
Men denne gangen leter jeg gjennom alt etter brukt. Vet hva jeg vil ha, og kjøper det mye billigere vi finn. el lignende. Det jeg får tak i ihvertfall.
Men kjøper nye madrasser og dyner da.

Det kommer litt an på hva det er, det meste jeg trenger vil jeg ha nytt så da blir det nytt. Eneste er om jeg skal ha en Bugaboo da blir det brukt tror jeg, for der kan man vaske alt i maskinen, men bilstol og Emmaljubga vogn ( om det blir det) kjøper jeg nytt da ikke innertrekket på vogna kan vaskes.

har vogner etter småen. men skulle jeg kjøpt brukt vogn, ville jeg kjøpt ny madrass. de er ikke så dyre. så mange tusen å spare på det. Brio happyen kjøpte jeg "brukt" men damen hadde fått den på forsikring på flyet og lå i pakken

Vi er veldig fan av å kjøpe brukt, så kommer nok til å kjøpe mye brukt. Vi er inne på finn.no nesten daglig. Har ikke kjøpt en eneste ting enda, men veldig gøy å titte. Brukt er bra, så lenge det er behandla skikkelig.

Kjøpte nesten alt babyutstyret brukt, utenom bilstolen da + seng fra Ikea, og noen småting :-)

Til begge ungene har jeg hatt noe nytt og noe brukt eller arva :) 

vel, vi har ikke penge tre i hagen.. :p så derfor blir det meste brukt, har hittil kjøpt simo duo 2009 mod, (som ny) 1600kr, maxi cosi med iso/base myggnett og pose 1000kr, voksi pose 300kr + 170kr i frakt.. så har spart en goood del penger. magler bare ett stelle bord egentlig og div småttri.. resten har jeg etter minsten.. :)

Vi har kjøpt litt klær, men får mesteparten da søsteren til sambo fikk en vintergutt i fjor. Ellers kjøper vi ny vogn, ellers er/blir alt kjøpt/lånt brukt!

Vi fikk låne alt da vi fikk storebror, men vi kjøpte ny vogn. Vi kjøpte senere seng av noen vi kjente. Det er mye som ikke trenger å være helt nytt, mye penger å spare på finn.no el.

jeg har knappest kjøpt nye ting til babyene våre jeg, bortsett fra madrasser, dyner, vaskekluter, gulpekluter og sånt. Får kjøpt mye fint brukt utstyr, så ser ikke noen grunn til å ruinere seg på å kjøpe alt nytt. Har dessuten arva masse fra søsken også, og det er topp!

Det blir jo brukt her, siden vi har nesten alt fra storebror :) Mangler kun vippestol, det lånte vi til storebror også, og den har vi levert tilbake for lenge siden..
Men tenkte å se om eg kom over en brukt der også..

Siden storebror var sommerbarn, så trenger vi nok en del ull og slikt siden det blir vinterbarn nå :)

Her blir det nok mye nytt. Har jo en del fra storebrødrene også, men vi har kvittet oss med noe og noe lånte vi og har levert tilbake.

Jeg er ivrig bruker av finn.no. Finner det meste brukt. Har solgt unna det meste etter de to første, så må gå til innkjøp av det meste som trengs. Greit med brukt da...

Noe kjøpt nytt, noe kjøpt brukt og noe arva. 

Er ikke redd for å bruke brukte ting, men grunnen for at det ikke er mye som blir kjøpt brukt er at det i området her ikke er mye som jeg trenger/vil ha.

Men kommer nok til å prøve å få kjøpt spisestol og vippestol blant annet brukt.

Ellers har jeg kjøpt, seng, madrass og stellebord på IKEA.
Kommer til å arve en del klær. Arver bort etter de eldste og jeg.

Kjøpte mye brukt med første og det var så slitt at han er under 2 år og vi har allerede kvittet oss med mye. Denne gangen vil jeg kjøpe endel nytt, få oppleve det også :p

Her er det økonomi og miljø-hensyn som kommer først, og det er jo en ren og fin planet vi helst vil gi barna våre, så alt ble kjøpt brukt til eldstemann :-)

Siden jeg ikke var helt fornøyd med vogna til eldste så kjøpte jeg en ny vogn til Samuel- siden jeg visste hvilken jeg ville ha og ikke fant den brukt. 

Ellers er alt fra seng, vugge, lekegrind, bilstol (kjøpt fra venner jeg kan stole på som ikke har krasjet med den), masse av klærne, leketeppet, tripp-trappen, stellebordet, ja det aller meste er kjøpt brukt og jeg er superfornøyd- selv om det er brukt bærer det knapt nok preg av det og kunne like gjerne vært nytt :-)

Hvis det blir ei jente denne gangen trenger jeg kun klær til henne og da kommer jeg til å handle på fretex, arve og sy endel selv...fordi det er GØY og miljøvennlig og økonomisk :-)

Jeg leter veldig mye etter brukt og billig, men fint brukt selvsagt, spesielt siden dette er min første baby :)
Brukt og billig trenger ikke være dårlig, utstyret og klærne brukes bare en kort periode, så jeg prøver å unngå å kjøpe nytt, men noen større ting kjøper jeg nye hvis jeg absolutt ikke finner noe fint brukt etter min smak.
Jeg er litt kresen, vet hva jeg vil ha ja :P Det er jo min første så jeg må få lov å være kravstor, hehe.

Neta88 skrev:
Jeg leter veldig mye etter brukt og billig, men fint brukt selvsagt, spesielt siden dette er min første baby :)
Brukt og billig trenger ikke være dårlig, utstyret og klærne brukes bare en kort periode, så jeg prøver å unngå å kjøpe nytt, men noen større ting kjøper jeg nye hvis jeg absolutt ikke finner noe fint brukt etter min smak.
Jeg er litt kresen, vet hva jeg vil ha ja :P Det er jo min første så jeg må få lov å være kravstor, hehe.

er også kresen. vet akkurat hva vi skal ha. men vi har god tid enda på å lete etter bra og billig brukt eller eventuelt salg i butikker

Her er det noe brukte klær , og skulle få det som er kjønns nøytralt av venninnen min .
Vogn ble kjøpt brukt i dag ink stellebag . Synes ikke det er no galt med brukt , sparer masse penger på det =)

Back
Topp