Brukt eller nytt utstyr til babyen?

M

Moderator Marte

Guest
Kva veljer du? Og kvifor valte du akkurat det? :)
 
Vi har egentlig en lett blanding.
Ny vogn,ny vognpose,hadde lameskin til vogna,kjøpt pent brukt regnfrakk,kjøpt nytt innsektsnett.

Lite brukt seng,ny dyne,sengesett,sprinkelbeskytter

Stellebord fra nevøen, noen nye og noen brukte klær.
Ny dampsterilisator, nytt utstyr til ammepumpen :)
 
Det meste er brukt, arvet mye til eldste etter kusinene og det blir brukt nå også. Noe er kjøpt brukt på finn/Facebook og noen få ting er nye (madrass og bilstol)
 
Har det meste etter storesøster, men det kjøpte vi nytt på salg. Da kjøpte vi det meste nytt fordi vi ønsket å bruke utstyret til eventuelle småsøsken.
Er noe småtteri vi trenger til denne babyen, og da sjekker jeg alltid finn først. Kjøpt noen få plagg nytt da, for det er så koselig :)
 
Er vel bare stellebord og klær som er brukt.
Besteforeldrene har kjøpt hver sine ting etter eget ønske, så brått hadde vi alt vi trengte!

Men dette er vår første og vi har planer om flere, så da har vi alt av utstyr til nestemann også :)
 
Her er alt brukt utenom babycall, stellematte og madrass. Noe nye klær. Men det meste er også brukt. Fikk penger til å kjøpe brukt vogn. Så trur vi brukte bare halve budsjettet vi satt opp. Inge ting er bedre enn det. Skal nevnes at dette er mitt andre barn. Svigersøss som skal ha Baby en stund etter meg har kjøpt. Mye nytt og det forstår jeg for det gjore jeg også med nr en.
 
Hadde det meste fra storebrødrene. Men det meste er arvet fra familie/venner, eller kjøpt via facebook.
Det vi har kjøpt nytt iløpet av tre barn er: madrass, babycaller, ammepute, bbhugmepute, lekegrind, trappegrind og nå et babynest.
 
Hadde mye allerede etter første, har kjøpt det mest nytt men også noe brukt. Har ikke problemer med å kjøpe brukt. Gjør det gjerne om det er i fin stand. Men er ofte litt tungvindt å kjøpe brukt, kan være vanskelig å finne akkurat det man vil ha, og henting ofte kan være litt mye styr.
 
Her arver lillebror det meste etter storebror og fettere. Men de tingene vi har trengt å kjøpe, har jeg stort sett kjøpt brukt. Har blitt noen nye klær her og der da :angelic:
 
Eneste jeg ville ha nytt var madrass og dyne. Ellers blir det meste kjøpt brukt så fremst mulig. :)
 
Har kjøpt noe brukt, noe nytt og noe lånt..
selvfølgelig er det stas å kjøpe nytt, men for meg har det handlet om økonomi og gjennbruk, ( + fokus på allergener) Har blitt masse nye klær.. men fant også litt fra storesøster i str 50 som lå hjemme hos mamma, syns det er kos. Trodde alt var solgt eller gidd bort.
Senga har pappan og onkelen hatt :) vugga er kjøpt brukt, vogna er brukt men ser helt ny ut.. + en lånt vogn. En ny og en pent brukt lånt bilstol med base.nytt stellebord for veggmontering. Lånt bæresele og div..
ny babycall.. sengetepper og div er nytt, også skal jeg ha nytt lammeskinn..ser etter brukt bære sjal el.l
diskuterte akkurat dette med mamma i går kvell :) tror vi får det helt perfekt og alkurat som vi ønsker <3
 
Jeg har kjøpt både nytt og brukt. Bilstol og madrass er eksempelvis kjøpt nytt fordi det er mest sikkert for baby. Har også kjøpt en del ting brukt fordi det er best for lommeboka og ikke minst for miljøet. Dette er ting som klær og sprinkelseng. Det er også en del ting som har blitt arvet, fått og lånt. Nå er det meste i hus her :)
 
Begge deler. Kjøpte ca 50/50 nytt og brukt til storebror, fikk også en del brukt. Dette har gått videre i arv til lillesøster, og snart til bittelille søster. Noen ting er greit å kjøpe nytt eks bilstol (hvis man ikke vet historikken ) ellers brukes baby ting kun en kort periode at brukte ting ser ut som det er nytt. Så både for lommeboka, miljøet og babyen sin del (mindre miljøgifter i brukte klær/utstyr) kjøper jeg brukt
 
Det eneste vi har kjøpt nytt er madrass:happy: Men det er nr 4 da... Kjøpte mye brukt/arvet/lånte til de andre tre også. Det hjelper utrolig på økonomien, og ikke minst er det fint med tanke på miljøregnskapet.
 
God blanding her, mye klær og ting fra storebror, pluss at vi kjøpte noe brukt til storebror, som lillebror skal bruke nå :)
 
Her er minsten en attpåklatt, så vi hadde kvittet oss med det meste fra storesøstrene. Har kjøpt det meste brukt: vogn, seng, vugge, bilsete (av noen vi kjenner), babygym og en del sengetøy og slikt. Kjøpte nytt stellebord kun fordi vi måtte ha ein bestemt type pga plass, og ny madrass pluss litt nye klær(fått en del også pluss at vi hadde litt).

Vi har ikke råd til å kjøpe alt nytt rett og slett og så ser jeg ikke nødvendigheten av det når man finner så masse brukt som er billig og i god stand.
 
Det meste er kjøpt brukt eller fått. Velger det pga både penger og miljø :)
 
God blanding av nytt og brukt.
Jeg er sistemann i vennegjengen som får barn, så jeg har fått veldig mye etter venner.
Ellers har jeg handlet en del brukt selv også, da det er mye å spare på det.
 
Her har vi kjøpt alt nytt, bortsett fra bilstol som vi «arvet» etter babyen til min bror, samt bedside crib som vi fikk etter bestevenninnen min. Syns det har vært kos å kunne unne meg det jeg har villet hatt til babyen :happy::Heartpink Har igjen å kjøpe brystpumpe og babycall- men det blir kjøpt nå siste dagene. Tenker også det er greit å kjøpe mye nytt nå siden vi mest sannsynlig skal ha flere :love7
 
Back
Topp