brukt eller ny madrass??

Tryll

Gift med forumet
hei!

har dere noen tanker angående det å bruke brukt babymadrass. har fått arve en barnemadrass med fiberfyll..det er trekk på den som jeg har tatt av å vasket.

er det "farlig" å bruke brukt madrass, bør man ha ny og hvorfor? er litt usikker angående dette. tenkte eventuelt å kjøpe ny overmadrass til å ha oppå. det burde jo duge??[8|]

Står en del om det på hjemmesidene til krybbedødforeningen.... Anbefaler NY madrass[:)]

Vi kjøper ny til lillemann[;)]

Anbefaler NY madrass! bedre å være litt føre var mtp så alvorlig tema..

vi brukte den vi arvet og kjøpte overmadrass til å ha oppå. men første halve året lå jr i en baby"kurv". vi kjøpte ny madrass først nå for en måned siden.

I dette tilfellet hadde jeg nok kjøpt ny, bedre føre var liksom. Koster jo ikke all verdens for en madrass så jeg hadde kasta den gamle.

(liten, men alvorlig skrivefeil jeg måtte rette!![;)])

ORIGINAL: Flua på veggen

I dette tilfellet hadde jeg nok kjøpt nok, bedre føre var liksom. Koster jo ikke all verdens for en madrass så jeg hadde kasta den gamle.

Ny madrass koster jo ikke mange 100 lappene[;)]

Vi kjøpte ny.. Men om du har tenkt til å beholde den gamle, kan du kanskje kjøpe en ny overmadrass? Koster ikke rare greiene for hverken madrass eller overmadrass på IKEA.

ORIGINAL: Habib Galbi

ville kjøpt ny,er jo ikke så dyrt heller![:)]

Betalte vell 399 for Simo madrassen vår, og det er overkommelig.. Finner de nok billigere og... Så jeg ville kjøpt ny ja...

ORIGINAL: September Skattene

Ny til eldste og brukt til yngste her! Har i grunn ikke merket nooooen forskjell [:)]

jeg kjøper ny ja! garantert...

men, har jo kjøpt en nydelig babykurv/vogge. oppi den var d jo med oval madrass,,som hører til, men den er bare brukt i 2 mnder. og babyen ligger  oppi den med soveskinn å laken oppå igjen. er DET farlig og da?

da seies og at barn tisser jo ofta utfor bleiene og i madrasso, og då lage da seg gasser i madrasso, som ikkje er bra for babyen :S
eg har sjøl kjøpt ny madrass, for å vær på den sikra sio :D

Jeg ville ha kjøpt ny til vogga også.. bedre å være på den sikre siden.. men nå hadde jeg krybbedødsangst også da.. men var i kontakt med de (krybbedødsforeningen) og de anbefalte ny madrass.. ikke arv/brukt

Arvet sen m/ madrass. Trekket var vasket og helt rent, men det var flekker på selve madrassen, så her ble det helt ny madrass[:)]

Arvet seng og madrass, da jenta mi var liten visste jeg ikke om dette med at man helst ikke skal arve slikt.
Men hvis vi får flere barn blir det ny madrass ja

Det anbefales å kjøpe ny madrass!! (ved hver unge) Hadde ikke brukt noe som var gammelt her ivertfall.. 

ORIGINAL: Tryll

men, har jo kjøpt en nydelig babykurv/vogge. oppi den var d jo med oval madrass,,som hører til, men den er bare brukt i 2 mnder. og babyen ligger  oppi den med soveskinn å laken oppå igjen. er DET farlig og da?

da kan du bare kjøpe den minste (og billigste) skumgummimadrassen på jysk - tegne rundt med den gamle madrassen og skjære til med en tapetkniv eller stor saks..  det gjorde jeg i vogga [:)]
i senga fikk han ny svanemadrass..

ORIGINAL: Dollface™

ORIGINAL: Tryll

da kan du bare kjøpe den minste (og billigste) skumgummimadrassen på jysk - tegne rundt med den gamle madrassen og skjære til med en tapetkniv eller stor saks..  det gjorde jeg i vogga [:)]
i senga fikk han ny svanemadrass..

Og nå fikk vi ikke tak i svanemadrass[>:] Tassen har det, og den er såå kjekk!!! Så vi kjøpte en billig madrass nå, så arver tassen svana når han blir større! Vi har tisselaken under overmadrassen, så den er ikke sølt en dråpe på[;)] Og han får ikke arve den før om et år lell[;)]

ORIGINAL: September Skattene

Ny til eldste og brukt til yngste her! Har i grunn ikke merket nooooen forskjell [:)]

Nei, for ditt barn overlevde åpenbart.

Men barn som har brukt madrass har 3doblet sjangs for krybbedød. 8doblet dersom den er brukt fra en annen familie.
(dette ifølge landsforeningen for uventet barnedød)

En risiko jeg ikke er villig til å ta. Brukt seng/vogge (vogga jeg hadde når jeg var baby). Ny madrass.

Back
Topp