Guest
I mars 2009 fødte jeg min første gutt to uker før termin. Fødselsopplevelsen ble veldig volsom og jeg var ikke klar, fikk ikke noe smertelindring (jordmor mente jeg klarte dette helt fint uten), hadde ikke noe trykketrang overhodet, livredd og så brakk jeg halebeinet. Barselperioden var preget av veldig vondt, jeg klarte ikke sitte, røre meg, løfte baby eller gå normalt på do, ammetrøbbel og brytsbetennelse. Alt dette har gjort at jeg ikke har turt å bli gravid igjen, før nå. Nå er jeg i uke 26 og skrekkslagen med tanke på fødsel.
Det jeg lurer på er om hvor stor sansynlighet er det for at jeg brekker halebeinet igjen ved en vanlig fødsel? Jeg orker virkelig ikke å gå igjennom det der igjen. Jeg går til oppfølging hos jordmor og på sykehuset, men de kan ikke gi meg noe godt svar på det heller, men mener at jeg eventuelt kan få innvilget keisersnitt.
Det jeg lurer på er om hvor stor sansynlighet er det for at jeg brekker halebeinet igjen ved en vanlig fødsel? Jeg orker virkelig ikke å gå igjennom det der igjen. Jeg går til oppfølging hos jordmor og på sykehuset, men de kan ikke gi meg noe godt svar på det heller, men mener at jeg eventuelt kan få innvilget keisersnitt.