Bruker du ull på barnet/barna?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Vi har funnet frem ullen til Johannes, og det ser ut som at han tåler det greit; yey!

Har brukt ull siden han ble født, men han fikk jo den ene flekken i sommer i nakken som de mener er atopisk eksem. Har testet å bruke ull de siste ukene, og virker ikke som han reagerer, så fortsetter å bruke ull så lenge jeg ikke ser noe mer eksem.

Brukte ull da første to mmd, hun fikk atopisk eksem. Det er borte nå, men tar ikke sjansen på å bruke ull på henne. Storesøster bruker merinoull og tåler det helt greit ;)

Brukte masse ull i starten, men har ikke brukt det nå i sommer. På tide å finne det frem nå snart, begyner å bli kaldere ute nå.

Jupp brukt ull liker best merinoull da :p

Her brukes ull på begge to. Finnes ikke noe bedre i mine øyne :) (Forutsatt at barna tåler det så klart ;) )

Brukte ull i vinter/tidlig vår. Ikke startet å bruke enda. Men når det blir kaldere så finner vi frem ull igjen:) ull er gull:D

Eneste ulla som vi har er monster- og hellokitty bukse som mamma har strikka. :p må ut å kjøpe ull til vintern.

Brukte ull for første gang i dag. La merke til noen røde flekker på ryggen hennes, reagerer hun? Har aldri hatt ull helt innerst på henne før idag.. hadde vel kanskje vært røde flekker andre steder og? Hun virket ikke plaget hvertfall :-)

Bruker ull, til tross for noen tørre flekker. Merker ingen forskjell. Kan jo ha bomull innerst også. :)

Jeg er ikke så nøye, så lenge han holder seg varm (er veldig varmblodig av seg og alltid varm). Brukt strømpebukser i ull de siste dagene og det har gått bra. Har en heldrakt i ull som blir å bruke når det blir enda kaldere og strikket jakker, bukser og sokker som utetøy for tiden:D

Brukar ull. Synes det er veldig praktisk og deilig :)

De siste ukene har vi bare brukt ull. Kan egentlig bare rydde bort alle bomullsklærne. Bruker litt bambus, men har ikke så mye.
Det er kaldt her, ca. 7-10 grader. Og så leker hun mye på gulvet, og da blir hun kald også, så det er greit å ha ull.
Hun sover i ullpysj også.

Her reagerte han på ull i vår, har nå ikke brukt ull siden - blir spennende å se om han reagerer nå også!

Vi brukte en del ull på henne i vår, uten problemer. Har så smått begynt å finne fram ullen igjen nå.

Her bruker vi så og si kun ull :) jeg bruker mye ull selv også..

Redigert: kjøpte inn minimalt med ull da han ble født, ville teste om han tålte det før jeg kjøpte mer :)

Vi bruker nesten bare ull.. Bortsett fra de varmeste månedene i sommer..

Vi bruker ull :) bruker mest bomull enda, men når kulda kommer blir det nok mest ull.

Har brukt ull helt siden hun var nyfødt og tynn ull/silke gjennom sommeren også. Ikke noe problem. Var i en periode litt tørr i huden men fant ut at ser var en natusansåpe.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp