Bruker du tøybleier til babyen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Myke, behagelige og like sikre som vanlige bleier. Tøybleiene som du kan bruke om og om igjen, ser ut til å ha fått en renessanse. Særlig på nettet finner du et enormt utvalg i både typer, størrelser og ikke minst; farger og mønstre.
Når det er sagt, er vel ikke utseendet det avgjørende når foreldre skal velge bleie. Mange bleier skal skiftes og en vil ikke bruke all verden med tid på det heller. Babyverden har spurt en ”tøybleie-mamma” om hvordan hun opplever å bruke tøybleier.

Les interjuvet her
http://www.babyverden.no/Nyheter/Trendy-med-toybleier/

Er du en tøybleiemamma?

Kunne godt tenke meg å prøve, men har ikke kommet så langt. Har dessuten vaskemaskin nedi kjelleren og syns det er tiltak nok å vaske klær, så spørs om d ikke bare blir med tanken på de tøybleiene :p

Februar-14 mamma <3

Jeg kunne tenkt meg å prøve jeg også, men sambo vil ikke. Det koster jo litt i innkjøp, og siden ikke han vil være med å betale synes jeg det blir litt dyrt.
Hvis vi skulle hatt det ville jeg hatt engangs også, til tur og lignende.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Når babyen ikke bæsjer så mange ganger om dagen lenger kunne jeg godt brukt det. Men sambo sa nei. Hadde det til sønnen vår da han var ett år til han sluttet når han var 1,5-2år. Men for å være helt ærlig foretrekker jeg papirbleier - brukte det kun for miljøet og økonomi.

Sent from my iPhone using BV Forum

Når babyen ikke bæsjer så mange ganger om dagen lenger kunne jeg godt brukt det. Men sambo sa nei. Hadde det til sønnen vår da han var ett år til han sluttet når han var 1,5-2år. Men for å være helt ærlig foretrekker jeg papirbleier - brukte det kun for miljøet og økonomi.

Kan også tenka meg det på slutten av bleiebruken :)

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Kan også tenka meg det på slutten av bleiebruken :)

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤
Men så lønner det seg jo å bruke det en lengre periode mtp at bleiene er one size. Går an å kjøpe brukt da og/eller selge de etterpå.

Bruker ikke tøybleier og kunne heller ikke tenkt meg å prøve det heller. Jo da, er bedre for miljøet, men blir jo også mye vasking og vann. Unner meg engangsbleier og er flinkere til å være miljøvennlig på andre områder.

For 9 år siden brukte søstra mi det til jenta si. Det var noe griseri. Da sverga jeg på å aldri bruke det på mine barn.

Back
Topp