Bruker du tøybleier til babyen?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Myke, behagelige og like sikre som vanlige bleier. Tøybleiene som du kan bruke om og om igjen, ser ut til å ha fått en renessanse. Særlig på nettet finner du et enormt utvalg i både typer, størrelser og ikke minst; farger og mønstre.
Når det er sagt, er vel ikke utseendet det avgjørende når foreldre skal velge bleie. Mange bleier skal skiftes og en vil ikke bruke all verden med tid på det heller. Babyverden har spurt en ”tøybleie-mamma” om hvordan hun opplever å bruke tøybleier.

Les interjuvet her
http://www.babyverden.no/Nyheter/Trendy-med-toybleier/

Er du en tøybleiemamma?
 
Nei, men jeg har skikkelig lyst til å gjøre det med nestemann nå! Det høres helt genialt ut, men tanken er helt ny og det finnes så mange spørsmål selv om jeg ikke helt hva spørsmålene er enda. Ligger en del usikkerhet rundt det, og har nettopp søkt og lest litt om det, men føler ikke at jeg blir sikker av den grunn, men prøves skal det allikevel!
 
Fikk fra helsestasjonen. Tenker på miljøet!:))
De virker litt store for en nyfødt, så får se hva som skjer og om de blir brukt:)
 
Jeg anbefaler virkelig tøybleier. Dagens lommebleier er fantastisk fine og enkle i bruk, og de er ofte one size, dvs at de brukes hele bleieperioden. De kneppes utover for å vokse med barnet. Brettebleier er fin for de minste, men kanskje mest for håpløse tøybleieentusiaster som meg. :knegg:
 
Har litt lyst til å prøve, får se om jeg får ut fingern etter hvert :)


Februar-14 mamma <3
 
Har gjort det til begge to. Planlegger det for neste også ja

fra app
 
Lurer på litt ift tøybleier. Når kan babyen begynne med de? Og dette spm er sikkert utrolig dumt men må bare , hvordan går det ikke gjennom tøybleiene hvis det betro er tøy?? Selve konsepter høres veldig bra ut har lyst til å prøve men vet ikke noe særlig om det. Hvordan festes de og blir de virkelig helt rene igjen ? Må de vaskes absolutt med en gang de er tatt av for å bli så rene som mulig og i såfall blir ikke det masete ? Noen som har brukt både engangs og tøy og hva likte dere best?
 
De kan begynne når navlestrengen er klippet. Eldste min fikk på tøy på sykehuset når han var målt og veid. De skulle ha det til de hadde tisset første gang. Yngste er født hjemme, og fikk også tøy fra starten.

Man har et vanntett lag ytterst, så det holder tett. Og rene blir de. Vaskes når det er nok til å fylle maskina. Noen skyller dem umiddelbart, jeg kjører kald skylling i maskina før vask.

fra app
 
Back
Topp