Bruker du tøybleier på barnet ditt?

Brukte tøybleier til Axel og kommer nok til å bruke det på nestemann også.

Nei har blitt engangs på begge, og blir nok det på nr 3 og :-)

Nei, synes det høres ut som mye styr. Hadde det ikke vært så billige papirbleier på Rema hadde jeg antakelig vurdert det, men når prisen er så lav er det ikke verdt det for vår del.

Ja det gjør vi!
Ikke bare sparer vi penger (tross billige engangs!), vi bidrar til mye mindre søppel og det er bedre for huden :-)

Nei, gjør ikke det.
Eldstemann bæsjet så ofte hver eneste dag at hvis jeg skulle brukt det på han så måtte jeg hatt et stort lager og maskinen måtte gått hele tiden.

Gjorde ikke det med snuppa men hvis vi skulle få en til og han/hun har like sensitiv hud kommer vi nok til å vurdere det sterkt! :-)

Nei engangs her. Syns der høres så slitsomt ut
Det er faktisk ikke det :)
Jeg synes det er synd at så mange tror slik og slik om tøybleier som gjør dem nærmest skremt fra å i det hele tatt vurdere det.
Det er ikke mye ekstra jobb for oss, kontra å gå med søppel oftere, huske på å handle bleier, slite med sår rompe og lukt.

Vurderer og bruke tøybleier.... fra et miljøperspektiv er det jo fornuftig. Men vet ikke helt om vi velger det til 1ste barn heller hm...Jeg har kun brukt engangs da jeg jobbet, i bhg . Antar at den største utfordringen er og finne de som passer best da det er litt prøving og feiling der ofte. Og så er jeg ikke noe glad i den turen til vaskekjelleren litt sløv med det allerede sukk....

Vi brukte det i perioden hvor hun sluttet med bleier. Var veldig greit da hun var 1.5 år og hadde slutta å bæsje i bleia ;)

Det kjekke er at hun da kjente at hun ble våt og syntes det var ubehagelig, så hun ble oppmerksom på at det kom tiss og ville skifte.

Blir å vurdere TB fra starten av til neste. Muligens kombinert med Eliminasjons Kommunikasjon, synes det er ganske spennende.

Brukte tøy fra fødsel til bleieslutt med førstemann. Tenker å bruke det denne gang også. Brukte engangs noen ganger på ferie og likte det slett ikke. Synes faktisk det var mye enklere med tøy. Mindre lekkasjer også. De få gangene vi opplevde lekkasje var med engangs i forbindelse med ferier.

Har planer om å kombinere tøybleier og engangs. Prøver brettebleier og ullcover i utgangspunktet. Så ser vi hvordan det går! Ikke brukt tøybleier på første.

Back
Topp