Bruker DU sykkelhjelm?

Mamela

Glad i forumet
Her jeg bor er det ikke kultur for at voksne har hjelm på sykkel, det et en selvfølge at barna har, men ikke de voksne. For meg er det en selvfølge med hjelm, iallefall hvis jeg sykler sammen med sønnen min. Og hvis jeg skal ha håp om at sønnen min skal velge å beholde hjelmen på når han får sykle selv, så trenger han jo å se at vi bruker hjelm også. Jeg syns det ser forferdelig ut når en familie er på sykkeltur og barna har hjelm, mens de voksne er uten. Hvordan er det hos dere? Er det ok for voksne å bruke hjelm?

Jeg begynte ikke med hjelm før jeg fikk barn - må være et godt eksempel :)

Alltid!

Jeg er så selvsentrert og forfengelig at jeg ønsker å bevare hodet inntakt.
Derfor bruker jeg alltid hjelm.

Nei....men nå har jeg heller ikke hatt sykkel på 6 år da :P Regner med jeg blir å skaffe meg en hjelm når vi skal ut å sykle med gutta etterhvert :))

Alltid.

Den ene gangen jeg har sittet på en sykkel i løpet av de siste.. 10 årene så syklet jeg 50 meter, og nei.. jeg hadde ikke hjelm *skamme seg* Det var en vei der det ikke kjører biler og sånt da, og jeg syklet sakte! Og jeg er hellig overbevist om at jo.. Jo man KAN glemme hvordan man sykler!

Jeg kjørte av skikkelig på sykkel som barn, og enda jeg hadde hjelm på fikk jeg en ganske kraftig hjernerystelse. Kan jo tenke meg at om ikke hjelmen hadde sittet der da, kunne det gått enda verre. Bruker alltid hjelm da jeg sykler.

Jeg har altid brukt hjelm.
Da jeg gikk på skolen så fik en anmerking hvis en ikke brukte hjelm når en syklet.Så for meg så er det en selvfølge at en ska ha på seg hjelm når en sykler. Akurat som at en bruker sikerhetssele når en kjører bil

Ikke før jeg fikk barn. Men nå gjør jeg det alltid - må hun så må vi (pappan og jeg)! 

Alltid. Spesielt etter at jeg fikk barn, kunne det ikke falt meg inn å sykle uten hjelm.
Men jeg har alltid tenkt "tenk hvis noen barn ser meg" når det gjelder sånne ting. Jeg venter ALLTID på grønn mann før jeg går over veien, f.eks. ALLTID. Selv om det ikke er et menneske eller en bil å se - bare i tilfelle et barn ser det.

Alltid.

jeg bruker hjelm! Lærte på den harde måten, etter å ha blitt påkjørt på hovedvei. Ingen god opplevelse, men har litt angst for å sykle etter det, og det er 10 år siden!

Gjorde ikke det da jeg gikk på VGS og sykla i 150 ned til bussen, men nå har jeg heldigvis fått litt vett i skallen og bruker selvfølgelig hjelm.

Ja, det gjør jeg. Som andre her sier: det er jo sikkerhetsutstyr, på lik linje med bilbelte.

Selvfølgelig :)

Back
Topp