Bruker du kuldekrem på barnet ditt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Sølvi

Guest
Barnet ditt trenger ikke kuldekrem!

Små ansikter har røde roser i kinnene og puster frostrøyk. I barnehagen blir mange oppfordret til å ta med en egen kuldekrem til barnet.
– Men barnet trenger ikke kuldekrem. Er det mye ute er det naturligvis viktig å sørge for god fuktighet i huden, men det kan det få fra en hvilken som helst god og fet krem. Gjerne en som inneholder vann, sier allmennlege Kari Løvendahl Mogstad.

Les artikkelen på Familieverden

Bruker du kuldekrem på barnet ditt?

Har aldri gjort det nei, har ikke sett behovet. Enda bor jeg i Lofoten, men vi har jo vokst opp uten slikt uten å ha fått kuldeskader av den grunn. Det er liksom ikke noe man hører om fra folk, slik som med andre ting, syns jeg. Og etterhvert har jeg lest artikler om at slik kuldekrem kan være skadelig og faktisk føre til at svette fryser under kremen, eller at man ikke kjenner at man blir kald i kinnene, så er jeg i alle fall overbevist.

Bruker på fingre på høsten for da får han åpne sår på alle tuppene av alt det våte og i ansikt på vinteren, blir veldig sår. Er hvertfall en slags type vind og værkrem eller no slikt :-)

Ja, han bruker det når det er kaldt :) Best for atopisk eksem rundt munn har vi funnet ut ;)

Nei. Smører med fet god fuktighetskrem på kvelden og en halvtimes tid før vi skal ut på dagtid.

Har kjøpt inn fet fuktighetskrem til bhg jeg jobber i også og sagt at de skal smøre på før de begynner å kle på.

Kuldekremen vi bruker er uten vann ;)

Har hørt at kuldekrem kan gjøre vondt verre. Og at det er bedre å smøre morgen og kveld med en fet krem. Så det gjør jeg.
Har ei med vintereksem og hun har blitt verre med kuldekrem.

Min 5åring MÅ smøres med kuldekrem hvis han skal ut i kuldegrader. Han har fått kuldeskader to ganger tidligere og er veldig sensitiv i huden.

3åringen og 1åringen smøres med fet krem morgen og kveld. Bruker denne -->
3adcf82e-26bf-4751-85e6-d73881bb6c3d

nei, ingen kuldekrem. Men jeg sører han med fet krem daglig pga hudtypen

Back
Topp