Bruker du briller?

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Hvor lenge har du brukt briller? Har du flere par du bruker?
Når kjøpte du nye briller sist?
 
Jeg har brukt briller i 6 år, kjøpte meg nye briller nå i januar. Det er det andre paret jeg har kjøpt, var mersom på tide :p
Fikk med et par solbriller med styrke på kjøpet, det har jeg ikke hatt før.
 
Jeg har hatt briller siden den sommeren jeg fylte 9, til sommeren fyller jeg 40. så jeg har hatt en del brillepar oppgjennom, men aldri hatt mer enn et par i bruk om gangen, utenom at jeg som deg nå har et par solbriller med styrke også.

Disse har jeg hatt et par år og styrken har vært stabil i mange år, så det er ikke noe hast med å bytte dem.
 
Har brukt lesebriller i 6 mnd. Fikk de av min far.
 
Nå bruker jeg helst linser da jeg ikke ser like godt med briller, men prøver å avlaste øynene med å bruke brillene på kvelden. Fikk påvist nærsynthet da jeg var ni-ti år. Jeg er ikke spesielt flink til å fornye meg på den fronten, i og med at de ikke brukes så mye. Tror innfatningen jeg har nå må være minst åtte år gammel. Tenkte faktisk her en dagen at jeg skal kjøpe nye.
 
Ja, jeg har ikke noe annet valg. Har 7.5 i minus, og så skjeve hornhinner at det ikke finnes linser for det, enda i hvert fall. Brukt briller siden jeg var 8.
 
Ja, har for mye skjevehornhinner så får ikke tak i linser som passer og da blir de bare vonde..
Jeg har ett komplisert syn så har ikke råd til å bytte briller så ofte. De koster gjerne 15-20 tusen... :( er nå fire år siden sist, så skal sjekke synet igjen nå.
 
Ja, og har brukt det i ca 10 år. Har vel en 2-3 par som jeg bruker, kjøpte faktisk nye for et par uker siden.
 
Jeg begynte med briller i 5.klasse, jeg blir 39 i år.

Jeg er nærsynt, bruker - 4.50 og - 3.75. Litt skjeve hornhinner.
Jeg bruker linser da, så bytter ikke briller så ofte. Husker ikke når jeg bytta sist.
 
Ja.. Men er ikke flink å bruke de.
Fikk briller i mai i fjor.
 
Nå bruker jeg helst linser da jeg ikke ser like godt med briller, men prøver å avlaste øynene med å bruke brillene på kvelden. Fikk påvist nærsynthet da jeg var ni-ti år. Jeg er ikke spesielt flink til å fornye meg på den fronten, i og med at de ikke brukes så mye. Tror innfatningen jeg har nå må være minst åtte år gammel. Tenkte faktisk her en dagen at jeg skal kjøpe nye.
Jeg prøvde linser i fjor. De satt bra, kjente ikke at jeg hadde de på, men jeg følte ikke at jeg så like godt som med briller :p Så der har vi motsatt erfaring ;)
 
Har vel brukt briller i nærmere 10 år. Prøvd meg på litt linser innimellom men blir så sliten i øynene av de. Har kun et par av gangen og bytter kun hvis de gamle blir ødelagt eller synet forandrer seg. Fikk og endelig kjøpt meg solbriller med styrke i sommer. Ble så mye bedre:)
 
Brukt briller siden jeg var 14 år. Har et par vanlige og et par solbriller med styrke. De er vel sikkert 6-7 år gamle, men styrken passer fint så har ikke noe hastverk med å bytte de ut.
Er vel det tredje paret jeg har kjøpt etter jeg startet med briller, så de fornyes ikke så ofte
 
Jeg prøvde linser i fjor. De satt bra, kjente ikke at jeg hadde de på, men jeg følte ikke at jeg så like godt som med briller :p Så der har vi motsatt erfaring ;)

Ja, de fleste jeg kjenner mener det samme som deg. Jeg har litt uvanlig form på hornhinnene og de klarer derfor ikke å finne akkurat riktig styrke i brilleglass. Dermed må de enten være hakket for sterke eller for svake. Derfor ser jeg bedre med linser, selv om det er litt samme problemet der :)
 
Brukt briller siden jeg var 9 år. Begynte med linser når jeg var 14/15 og bruker hovedsakelig det enda. Men bruker briller i perioder. Har to par som jeg bytter på.
 
Back
Topp