Bruker du bæretøy?

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Jeg er veldig glad i å bære, og ser mange fordeler med det.
Møter stadig vekk folk som jeg tenker kunne hatt nytte av det, så jeg håper dette blir mer og mer vanlig.
Har f.eks. hørt mødre klage på at ungen ikke liker å ligge i vogn, så de holder seg mest hjemme. Synes dette er så synd!
Har også møtt folk som bærer, men som unnskylder seg med at ungen ikke liker vogna. Akkurat som om det er noe galt i å bære!

Det er mange fordeler med å bære, nærhet for det første, men det sies også at barn som blir båret også gråter mindre.

Er det mange bæremammaer her?

Da vesla var baby brukte jeg mest vogn, men stort sett 1-2 ganger om dagen hadde jeg henne i bæresjal her hjemme, slik at jeg hadde to hender fri til å gjøre noe annet. Husvask og klesvask og matlaging! Slo aldri feil - innen 5 minutter sovnet hun der inne sjalet. Brukte det også mye på reise, da vi det første leveåret hennes var utpå 8 turer med fly!
Synes det er koselig å bære, og anbefaler det til alle - spesielt dere med urolige babyer. Men jeg synes også det er koselig å trille tur med vogna. :)

Jepp har både sjal og sele (til både mage og rygg). Dog med bekkenløsning og ks så har det ikke alltid vært noe bedre med bæring enn vogn og med en unge som ikke likte vogn ble jeg hjemme;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg brukte mye bæresele til gutten min da han var liten. Han skulle helst ligge hos meg, og hver gang jeg la han i grinda eller på babygymmen begynte han bare å gråte. For å få gjort rent og få gjort litt ting i huset, hjalp det å kunne ha han i bæreselen :)

Jeg har en sele Ergobaby som har blitt en del brukt.
Vi har ikke brukt den så mye hjemme, men en del på tur. Kjempefint med bæresele slik at vi kan gå der ikke vognen kommer fram.

Babybjørn one og sjal helt fra starten av. Kjempekoselig <3

Har ergobaby som har blitt en del brukt. Nå er han nettopp blitt 1 år og veier 12 kg, og jeg bruker den enda. Men ettersom jeg er 25 uker på vei med nestemann og har et kranglete bekken, så blir det mindre bæring, naturligvis.
Kommer til å begynne med sjal tidlig på nestemann, da jeg må ha 1-åringen hjemme. Har gjort meg litt erfaringer med forskjellig bæretøy, og vet litt bedre hva som bør brukes når.. Synes Babybjørn (fremover) fungerer greit når babyen vil opp, og fremdeles vil følge med på hva som skjer, og Ergobaby når den vil hvile og kose/sove på brystet. Concerti er god på ryggbæring på lengre turer. (Vet hva enkelte mener om Babybjørn, så trenger ikke et foredrag om det ;) )

Jwg brukte først sjal så mei tai.
Baby bjørnen ga vi bort, ikke brukendes for hvrken barn eller voksen

Liker bæring, men blir ikke så mye. Er også veldig glad i vogna vi har og hjemme så klarer jeg ikke bære... Dvs synes ikke jeg får gjort noe da han er i sele, så sele brukes mest tur.

Men iblant feks på handling, skogstur og en gang i blant ellers så er Manducaen veldig kjekk å ha.

Jeg har manduca, ergobaby stowaway, caboo og et vevd sjal. Nå sikler jeg på en Go'klumpen meitai. Man får litt dilla altså.
Har ikke helt fått til ryggbæring, det savner jeg.
Med manduca og ergobaby synes jeg midjebeltet presser på magen eller ribbeina.
Og med sjalet så får jeg det ikke helt til enda. Har øvd litt med YouTube, men det er litt skummelt. Er så redd for at hun skal dette ned.

Har forresten en babybjørn liggende også som jeg har fått, men den teller jeg ikke med!

Har en ergobaby som brukes en del, men mest når vi er ute og han ikke vil ligge i vogna :-) pluss litt hvis jeg støvsuger f.eks

Ikkje no meir, sidan ungane er 9 og snart 7 år gamle, men eg har bært, og bært mykje.

Eldste stort sett i Ergo (oppdaga den verdenen då han var ca 5 mnd), fram til han var 3 år ca.

Lille bar eg i sjal frå nyfødd, og deretter i meitai og ergo til ho var 3-4. Ho trivdes dog bedre i vogn enn broren gjorde (spesielt etter ho fylte to), trur ho sov bedre der. Sov i vogna til ho var godt over tre år.

Viss eg får eit barn til ein gong, håpar eg det trivs i bæretøy!

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Caboo var uvurderlig med en liten en som hadde vanskelig med å finne søvnen. Kan brukes ennå. Men begynner å bli tungt. Pluggen er snart åtte kg. Ergobaby er fin til turer. Gleder meg til å ta ut spedbarnsinnlegget. Noen som vet når man kan det forresten?

Elastisk sjal som nyfødt, og deretter ergobaby. :)

Hadde et sjal da eldste ble født, brukte det en del de første ukene, men så syns jeg det ble vanskeligere å få plassert henne der, følte aldri hun satt godt nok, så solgte det. Har veldig lyst til å teste ut litt ulike om det blir en baby til, må være ekstra greit når man har tre små!

Jeg håper å bli en bæremamma i hvert fall :) Har ringslynge og ergobaby med spedbarnsinnlegg klart, og håper å få brukt det flittig. Syns folk ser rart på meg når jeg sier at jeg ikke er sikker på om jeg vil bruke vogna SÅ mye siden jeg vil bære, men dem om det. Jeg vil gå med baby i skogen ;)

Jeg hadde alltid med bæresjalet på trilletur de første månedene, kledde det gjerne på meg før jeg gikk ut. Mini likte ikke vogna i det hele tatt, så når han begynte å hyle var det bare å legge ham i bæresjalet og amme på vei hjem, så jeg hadde hendene fri til å håndtere vogn og hunder.
Har det ofte med på lengre turer nå og, i tilfelle det blir krise.

Han er ikke noe glad i å sitte i hverken sjalet eller bæresele, mer enn noen minutter, han vil heller se over skulderen min.

Jeg planlegger å BLI en bæremamma iallfall :) passer livsstilen vår mer en å ha med vogn overalt. Kommer selvsagt an på om h*n trives med det da...

Caboo var uvurderlig med en liten en som hadde vanskelig med å finne søvnen. Kan brukes ennå. Men begynner å bli tungt. Pluggen er snart åtte kg. Ergobaby er fin til turer. Gleder meg til å ta ut spedbarnsinnlegget. Noen som vet når man kan det forresten?
Bærer du 8 kg i caboo nå, det var tungt! Jeg ga opp når hun var 5-6 kg, brukte bare manduca etter det.
Hvor gammelt er barnet? Jeg brukte manduca fra hun var 3 måneder, brukte aldri noe innlegg.

Back
Topp