Bruker deres smokk?

MillaC

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Vår lille gutt nekter å ta smokk! Det hadde vært fint å avløst gråten med smokk innimellom, og jeg kan fort bli smokken hans etterhvert mistenker jeg.. Prøver litt hver dag men han nekter. Har prøvd å dyppe i sukkervann, men han suger på den som om det er et bryst, svelger masse luft og spytter ut så fort smaken er borte.

Tips? :-)

Her har lille tatt sutt siden han begynte med flaske, så det har vært veldig fint :)

Har du prøvd forskjellige sutter? Er noen som er kresne på typen sutt vet jeg så prøv og bytt merke?

Her bruker vi smokk ja. Begynte med det ca samtidig som vi begynte med flaske, når hun var 1,5uke ca:)
Er ikke alltid hun vil ha den, men roer seg som oftest med den til natta:)

Han begynte med det da han var 6 dager. Fikk da Avent Soothie 0-3 mnd (ammevennlige) og vil helst ikke ha noe annet nå heller.

Frøkna her er heller ikke helt villig til smokken men vi har brukt avent soothie og nå blir hun flinkere og flinkere på vanlig smokk :)

Her tok hun smokk fra hun var 1 uke, og vi bruker MAM 0-3 mnd :) Hun har fått to superfine "gull"smokker, men de nekter hun å ta, samme med Avent sine. Så her er det MAM som gjelder!

Samme her, NEKTER å ta smokken...prøvd 5-6 forskjellige typer, og prøver dem av og til ennå. Har nesten gitt opp, heldigvis er han flink til å finne roen i seng/vugge/vogn av seg selv. Vi får se hvordan d går fremover...

Han nekter ikke å ta smokken men han bruker den nesten ikke, hvis han gråter er han sulten og da hjelper smokken lite.

Her er det Avent Soothie som er i bruk. Hun fikk den natt 2 grunnet ekstremt sugebehov:o Hun tar den av og til, men dytter den ikke i henne og lar den ligge når hun spytter den ut:)

Her har mini tatt smokken en stund da han hadde/har et enormt sugebehov. I starten mistet han smokken hele tiden, men han blir flinkere og flinkere til å ikke suge så hardt at han spytter den ut. Vet ikke helt hva jeg skulle gjort uten smokken. Han er 6 uker i dag.

Nekter sutt... har prøvd alt nesten:p men denne avent soothie har jeg ikke hørt om:p kan noen legge ut bilde? Storesøster tok ikke sutt før hun var 6 mnd. Var en ny verden for oss og en roligere unge!

Her fikk lille smokk fra dag 1. Han har et enormt sugebehov. Må ha noe i munnen selv om han er stappmett :)

Han her vil ha den innimellom. Men sjeldent når han skriker :p

Lille bruker MaM 0-3mnd, men ingen andre!!
Prøv litt ulike og se om dere kanskje finner en annen favoritt!?

Starta med smokk på sykehuset og holdt på med det til hun var 2-3 uker, så var det bråstopp. Har prøvd nuk, mam, avent +++ men hun nekter(brekker seg) så nå har vi bestemt oss for at vi ikke gidder å venne hun til sutt :p får helder bruke meg som sutt om det er nødvendig :p

Her har lille tatt sutt siden han begynte med flaske, så det har vært veldig fint :)

Har du prøvd forskjellige sutter? Er noen som er kresne på typen sutt vet jeg så prøv og bytt merke?

Ja prøvd noen, men jeg fortsetter jakten! :-)

Back
Topp