Bruker deres lille smokk?

Frk Solrik

Glad i forumet
Oktoberlykke2020❤
Vi er litt usikker på det her med smokk. Har prøvd litt de siste dagene, mini tar smokk, men vi er usikker på bruken i det lange løp. Første barn tok ikke smokk etter 3 mnd og vi ser etterpå at det har vært veldig greit å slippe avvenning og oppvåkning på natta fordi smokken har dette ut. Så nå er vi usikker på om vi skal bruke smokk videre på lillebror :joyful: Hadde vært fint å høre hva dere andre gjør?

Hvis det går fint uten så hvorfor venne henne på det? Eneste ulempen er at hun kanskje kan finne tommelen, den er vanskeligere å fjerne.
Lillemor her tar kun smokk i bilstol og vogn, hun sover utrolig lett på dag og kveld så her øver vi hele tiden for at det kanskje kan bedre søvnen hennes litt.

Hvis det går fint uten så hvorfor venne henne på det? Eneste ulempen er at hun kanskje kan finne tommelen, den er vanskeligere å fjerne.
Lillemor her tar kun smokk i bilstol og vogn, hun sover utrolig lett på dag og kveld så her øver vi hele tiden for at det kanskje kan bedre søvnen hennes litt.

Har et veldig sugebehov og vi ser at han sovner enkelt uten byssing og slikt hvis han får smokk... Så det ville løst legging på kort sikt :joyful: og så er han utilpass en del med magevondt og vi tenkte pappaen kunne ha smokk som en trøstemulighet... Men vi er som sagt usikker på om vi får andre utfordringer med smokkebruk senere.

Første her tok ikke smokk. Veldig deilig å slippe avvenning på han :)

Minste tar smokk. Godt å ha noe som roer han i bilstol og ved bleieskift, og på natt når han er urolig men ikke vil ha pupp. Syns det veier opp for «ulempen» men å måtte avvenne senere :p

Bruker mye smokk. Første av tre som faktisk bruker. Eldste nektet og fant tommelen i stedet. Den ble vi ikke kvitt før hun var 5 :wacky: Frøkna her har et enormt sugebehov, så da er smokken løsningen. Spiser godt og har lagt mer enn nok på seg. Syns smokk er bedre enn å henge med puppen ute hele dagen

Innimellom når jeg ser behovet. Heller det enn tommel, myyye lettere å avvenne. Eldste vår er 6,5år og jeg kjemper fortsatt med henne med å slutte å sutte på den forbaska tommelen,har prøvd fra Hu var 3år..... Mellomste ble avvent Smokken over natta.

Mine 2 eldste bruker ikke smokk, har ikke tatt tommelen eller brukt noe annet som erstatning. Lille bruker heller ikke smokk og tror ikke han har behov for det heller:)

Mini her vil ikke ta smokk, skulle gjerne hatt det til tider når alt som hjelper er å henge på puppen hehe:-)

Vi har prøvd hver dag i 4 uker og endelig tar hun smokk. Finner plutselig roen selv og kan legges ned ved soving på dagtid. Det kunne vi ikke før smokken. Hun fant ofte tommelen før og det er vanskelig å avvenne. Smokkeslutt har gått kjempefint med de eldste til tross for at de var veldig glad i smokken sin. Så her heier vi på smokk :):)

Vi har prøvd hver dag i 4 uker og endelig tar hun smokk. Finner plutselig roen selv og kan legges ned ved soving på dagtid. Det kunne vi ikke før smokken. Hun fant ofte tommelen før og det er vanskelig å avvenne. Smokkeslutt har gått kjempefint med de eldste til tross for at de var veldig glad i smokken sin. Så her heier vi på smokk :):)
Ååå, jeg vil å at mini her tar sutt.. noen tips?? Hadde gjort ting litt bedre, da hun sliter veldig med kveldsuro og puppene mine blir vonde av å være ute hele kvelden

Ååå, jeg vil å at mini her tar sutt.. noen tips?? Hadde gjort ting litt bedre, da hun sliter veldig med kveldsuro og puppene mine blir vonde av å være ute hele kvelden
Sånn var det her også! Jeg prøvde mange forskjellige smokker, men hun bare brakk seg. Anbefaler deg å gå inn på Instagram og søke på «barselhjelpen». Der er den ev video under fanen «smokk». Hjalp veldig her. Vet noen også dypper smokken i sukkervann til de tar smokken, men det har jeg ikke prøvd selv. Lykke til :)

Frøkna her ville ikke ha smokk til å begynne med. Ho måtte få mam sin og den som går fra 6-12mnd siden ho er litt stor i munnen :) trenger litt hjelp for å akseptere men god effekt her:)

Vi bruker smokk, da jenta våres har ett veldig sugebehov! Hjelper litt på natta, og i bilstol, men ellers er hun foreløpig ikke så avhengig av smokk ellers:D foreløpig så har jeg ikke angret på og introdusere smokken til lille:Heartred

;);)
Sånn var det her også! Jeg prøvde mange forskjellige smokker, men hun bare brakk seg. Anbefaler deg å gå inn på Instagram og søke på «barselhjelpen». Der er den ev video under fanen «smokk». Hjalp veldig her. Vet noen også dypper smokken i sukkervann til de tar smokken, men det har jeg ikke prøvd selv. Lykke til :)
Tror vi har alle suttene på markede nå.. haha! Da skal jeg gå inn å sjekke der ;) prøver med sutt når hun våkner hos meg etter 30 min og leter etter pupp, ender med at hun brekker seg og mat kommer opp igjen (i verste fall). Å da er jo hun våken og grinete ( selvfølgelig). Får vel bare fortsette å prøve ;) takk

;);)
Tror vi har alle suttene på markede nå.. haha! Da skal jeg gå inn å sjekke der ;) prøver med sutt når hun våkner hos meg etter 30 min og leter etter pupp, ender med at hun brekker seg og mat kommer opp igjen (i verste fall). Å da er jo hun våken og grinete ( selvfølgelig). Får vel bare fortsette å prøve ;) takk
Hehe ja, man kjøper endel smokker :) Vi begynte etterhvert å prøve da hun var mett, våken og fornøyd. Det hjalp. Og at smokken ikke er kald :)

Vår første taklet ikke smokk og brakk seg noe voldsomt helt til 1 års alder pga kort tungebånd. Hun bruker ikke smokk, men finner hun en sutter hun gjerne litt på den uten å brekke seg ihvertfall.

Hehe ja, man kjøper endel smokker :) Vi begynte etterhvert å prøve da hun var mett, våken og fornøyd. Det hjalp. Og at smokken ikke er kald :)
Er det jeg gjør å, men da kan maten plutselig komme opp.. hvordan gjør du den ikke kald da?

Smokken var en lifesaver med førstemann som hadde refluks og var ekstremt urolig. Hadde ingen problemer med avvenning og hen sluttet av seg selv etter 2 år. Har gitt smokk til minstemann også, men ikke stresset like mye med det denne gangen. Introduserte den etter tre uker og babyen sover like godt både med og uten smokk.

Skulle så gjerne ønske mine tok smokk, de to eldste blånektet å ser ut til at bittelillesøster nekter også.

Personlig ser jeg flere fordeler enn ulemper med smokk. De må jo avennes et eller annet før eller siden uansett, tenker at om avenning skjer i barnets tempo går det seg til før eller siden.

Ammer alltid før smokk så lenge det er mulig og det er ikke alltid han vil ta den uansett. Kjekt med smokk når jeg ikke kan amme, feks når bilen er i bevegelse eller pappaen må ta han litt.

Back
Topp