Bruker deres gåstol?

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Vi bruker det litt, vet det ikke er anbefalt. Men snuppa eksker å være oppi der! :)

Du har ennå ikke tilgang på skjult? Tror det er en tråd om det der...

Nei, vi har ikke det. "Bestefar" tilbudte seg å kjøpe en til oss i går, men jeg takket pent nei. Fikk en gåbil i stedet for.

Vi arvet en, hadde ikke giddi å kjøpt en selv. De er jo dritdyre i forhold til hvor mye de blir brukt! Bruker den kun 10 min om morgenen så ho mor får spist frokost i fred :p

Vi arvet en, hadde ikke giddi å kjøpt en selv. De er jo dritdyre i forhold til hvor mye de blir brukt! Bruker den kun 10 min om morgenen så ho mor får spist frokost i fred :p
Jeg har fått låne en sånn elektrisk huske med musikk og leker, den var uvurderlig i begynnelsen om jeg skulle gjort noe uten å bære. Den brukes enda når jeg lager frokost og smører niste. Men det blir jo som en vippestol på en måte - bare at det er en huske :p Kan anbefale den mot utolmodlige barn som bare vil bæres - i alle aldre.

Nei det har vi ikke, har ikke behov. Mtp at det kan ødelegge for motorikken så har vi ikke -og siden Felix sliter motorisk er vi ekstra påpasselige. Ingen av de to eldste brukte det heller.

Her har hun en sånn gåvogn:
Gåvogn_sort.jpg

Gåstol er helt uaktuelt.

Nei, det er ikke aktuelt. Vil ikke bruke penger på det, og hadde ikke brukt det om jeg hadde fått det heller.
Jeg spiser frokost med henne i lekegrinda, når hun sover eller noen ganger sitter hun ved bordet med meg og tygger på en brødskalk:)

Jeg har fått låne en sånn elektrisk huske med musikk og leker, den var uvurderlig i begynnelsen om jeg skulle gjort noe uten å bære. Den brukes enda når jeg lager frokost og smører niste. Men det blir jo som en vippestol på en måte - bare at det er en huske :p Kan anbefale den mot utolmodlige barn som bare vil bæres - i alle aldre.

Så smart! Hadde nok heller sett etter noe sånt enn gåstol om jeg skulle kjøpt. Vi bruker gåstol, har fått den. Den er stadig mindre i bruk siden mini blir mer og mer tålmodig på gulvet :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Men er det noe bedre at de begynner å gå med gåvogn når de er så små enda?

Men er det noe bedre at de begynner å gå med gåvogn når de er så små enda?

For å gå med gåvogn må de være sterke nok i bena til å holde vekta si selv og sterk nok kjernemusklatur til å holde ballansen - selv om gåvogna hjelper til, det blir det samme som å holde seg i en bordkant eller foreldrenes hender. I gåstol så "henger" barnet på hoftene og det blir samme feilstilling som bæreselen (som ikke er ergonomisk riktige) blir kritisert for. I tillegg blir det ofte "tågåing" som gir feil bruk av leggmuskler og sener. Og så blir det en "hvilepute" for barnet som ikke trenger å trene opp ballansen som skal til for å gå selv istedenfor oppi stolen, som gir svakere kjernemusklatur og kan sinke barnet i å lære å gå. Det låser også barnet i en stilling, i motsetning til hvis barnet er på gulvet og kan snu seg, rulle, opp i krabbestilling, dra seg opp i knestående, åle, rotere osv - da bruker barnet kroppen allsidig :)

Tviler på at det ødelegger noe med 10 min bruk om dagen. Ang å være "låst fast" gjelder også vippestol, bilstol, vogn osv ;)

Vi har ikke, og vil ikke ha de i hus.. Til jul får hun lær å gå bil av bestemoren, det blir det nærmeste gåstol hun får ;) argumentet at "de syns det er så gøy" ja kanskje de liker det, men før de ble introdusert for det så hadde de det også gøy, på en ikke "farlige" måte :)

Hun bruker ikke gåvognen ennå da... Er som regel vi som kjører rundt med henne :P Eller så sitter hun ved siden av og dytter på den. Noen ganger reiser hun seg opp ved å holde i den. Men er vel ikke lenge før hun begynner å gå, generelt sett... Og da kan hun nok bruke den. Hun har jo god balanse, men er ikke sterk nok i beina ennå.

Nei det kommer vi ikke til å kjøpe.. Har ønsket oss gåvogn/aktivitetstralle til jul., det syntes jeg er helt greit å bruke.. For da må de stå stødig selv før han kan bruke den:)

Back
Topp