Bruker dere tisselaken e.l. i senga?

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
Under tidligere fødsler har ikke vannet mitt gått før jeg var på sykehus og hadde full åpning. Likevel tenker jeg på om jeg kanskje burde ha hatt noe i senga i tilfelle vannet går hjemme. Hvor vanlig er det egentlig at vannet går plutselig mens man ligger og sover? Egentlig syns jeg det bare er klamt og ekkelt å ligge på slike tisselaken, og nattesøvnen er jo ikke all verden å skryte av i utgangspunktet, så jeg har ikke egentlig lyst. Men så har jeg ikke lyst å kjøpe ny seng/overmadrass heller.... Hmmm, valgets kvaler....

Under tidligere fødsler har ikke vannet mitt gått før jeg var på sykehus og hadde full åpning. Likevel tenker jeg på om jeg kanskje burde ha hatt noe i senga i tilfelle vannet går hjemme. Hvor vanlig er det egentlig at vannet går plutselig mens man ligger og sover? Egentlig syns jeg det bare er klamt og ekkelt å ligge på slike tisselaken, og nattesøvnen er jo ikke all verden å skryte av i utgangspunktet, så jeg har ikke egentlig lyst. Men så har jeg ikke lyst å kjøpe ny seng/overmadrass heller.... Hmmm, valgets kvaler....
Har ikke tenkt tanken- som deg har vannet gått begge gangene ved full åpning;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Jeg har lurt på om jeg skal legge en liten bit med tisselaken akkurat under rumpen men det har bare blitt ved tanken. :)
Klarer liksom ikke helt å se for meg at vanne skal gå i sengen men det kan jo seff skje å da er det litt kjedelig å måtte kjøpe ny overmadrass. Når jeg får rumpa med meg så skiljet legge en liten bit under mitt vanlige laken slik at det ikkeblir så ubehagelig å ligge på. :)

Termin 16 Juli

Jeg har det :oops:
Ett sånn lite fra Ikea akkurat i hoftehøyde. Mest fordi fødselen sist startet med at vannet gikk... Hadde ikke tisselaken den gang, og sjansen for at det skal starte på samme måte denne gangen er jo minimal... Men orker ikke tanken på å måtte rense madrassen...

Termin 4.juli

Jeg har lagt det akkurat under rompa. Madrassen vår vat svindyr så jeg vil ikke risikere at jeg lekker på den :)

----------------------------
Termin 17. juli ❤

Jar lagt et tisselaken under lakenet. Tror ikkje at vannet går, men vill ver på den sikre siden. Og at vannet gjekk med nr 2 og 3.

Gutt 10 Juli 2007
Jente 16 Nov 2008
Jente 14 Des 2011
♥ Venter en tulle 10 juli ♥

Nei d orker eg ikkje... Men vi har no bare ei billig overmadrass fra ikea så e jo ikkje krise hvis d sku skje :)

Jeg hadde et tisselaken fra hofthøyde med nr1og 2.......heldigvis, for det startet med vannavgang med begge to. Skal helt klart ha denne gangen også, men venter til litt nærmere termin

Tror ikke det er like ubehagelig om du legger det under laknet ditt sånn som flere har gjort her. Det kan nemlig også være veldig greit når tiden er inne for amming. Det blir veldig mye gris om natta, med natteamming og melkesprenkte nattpupper :-)

Jeg har gjort det men det var egentlig gjort for lenge siden pga. berta vår som av og til kommer krypende og madrassen er allllt for dyr til å tisses ut og ødelegges. :P Så det forblir liggende der det er ;)

Har hatt det hele tiden :) Det er i frotté på oversiden, så når man får vanlig laken oppå merker man ikke noe. Det er heldekkende for sengen på 180, synes det er greit å ha til vanlig også for å skåne madrassen for div, det være seg selvbruning, kremer eller litt sengekos :P

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Venter en liten gutt 25. juli <3

Tror ikke det er like ubehagelig om du legger det under laknet ditt sånn som flere har gjort her. Det kan nemlig også være veldig greit når tiden er inne for amming. Det blir veldig mye gris om natta, med natteamming og melkesprenkte nattpupper :-)
Det var et godt poeng- jeg pleier å lekke melk om natten, og denne gangen har vi ny seng!

Venter ei tulle 4. Juli 2013

jeg bruker det, har lagt det under lakenet :)

Vi må snart ha oss en ny overmadrass, så om jeg griser den litt denne annen også, så er det en god unnskyldning å kjøpe ny ;)

Jeg har ikke hatt vannavgang før jeg kom på sykehuset med noen av de, men for sikkerhetskyld har jeg tisselaken under lakenet denne gangen. En vet jo aldri. Og så har vi ny seng nå, så vil ikke grise den ut helt unødvendig heller da :p

Det hadde jeg ja! Og vannet gikk idet jeg reiste meg fra senga, så det kunne fort blitt brukt ;-) beholdt det litt også, for vi grisa mye melk i begynnelsen med baby som kaver før han tar ordentlig puppetak og melka som flommer ;-) Hehe! Tok det nettopp vekk.

Nei ..sengen trengs utbytting likevel..hadde ikke tenkt å kjøpe ny før vi flytter inni huset ,,men om vannet går i sengen så får jeg god unnskyldning for ny seng :)

Trenger ikke tisselaken :-D
-For hos de fleste går vannet i det de reiser seg opp fra sengen :-) *splash* på gulvet i stedetfor.
Nei usj..tisselaken i denne klamme sommervarmen..nei takk!! Vil ha laken som "puster"

jeg skal hvert fall ha det neste gang!!! her gikk vannet i senga sist, ante fred og ingen fare før jeg våknet av en høy poppelyd, og så fosset vannet ut der jeg lå ;) :P

Har hatt det hele tiden :) Det er i frotté på oversiden, så når man får vanlig laken oppå merker man ikke noe. Det er heldekkende for sengen på 180, synes det er greit å ha til vanlig også for å skåne madrassen for div, det være seg selvbruning, kremer eller litt sengekos :p

Hvor får man tak i så store laken, og vasker du det bare sammen med sengeklærne? Hørtes veldig praktisk ut! :)

Back
Topp