Bruker dere tøybleier?

Jeg tenkte på dette her om dagen, at det er rart det ikke er noen kampanjer e.l for bruk av tøybleier når engangsbleier er en så stor del av søppelet vårt. En motiverende kampanje og starttilskudd hadde sikkert overbevist meg. :-)

Vår kommune har ikke tilskudd. Men vi har vårt tredje tøybleiebarn nå ja

Jepp, brukte til mini og de ligger klare til lillebror nå også.
Men føler ikke at det reklameres så mye med støtten man kan få. Er mange som ikke vet det.
Og når man samtidig treffer på både jordmødre og helsesøstre som ikke har sett en tøybleie siden de selv gikk med bleie, så er det faktisk en høy terskel for mange.

Jeg har tenkt at vi kommer til å primært bruke tøybleier. Men føles litt uoverkommelig ut. Det er så alt for mye å velge i, og sette seg inn i. Også finner jeg ikke ut hvordan få tilskudd i Bergen. Vet at de har.

Er det noen som har tips til type?

Jeg vurderer det veldig sterkt. Sambo kommer nok til å nekte, men tror jeg kommer til å ta flest bleier uansett ;)

Jeg har tenkt at vi kommer til å primært bruke tøybleier. Men føles litt uoverkommelig ut. Det er så alt for mye å velge i, og sette seg inn i. Også finner jeg ikke ut hvordan få tilskudd i Bergen. Vet at de har.

Er det noen som har tips til type?
Bir.no

Jeg syns lommebleier var veldig enkelt, for da minner de veldig om engangbleier for barnevaktene.
Brukte litt forskjellig i starten, bla brettebleier for å ha nok i nyfødtperioden.
Landet på at lommebleier på dag, og formsydde med ull på natten var genialt.
Du er hjertelig velkommen til å komme her en tur å få se på bleiesamlingen jeg skal bruke til lillebror :-)

Jeg vurderer det veldig sterkt. Sambo kommer nok til å nekte, men tror jeg kommer til å ta flest bleier uansett ;)
Her fikk sambo beskjed om at kidden skal bruke tøy, PUNKTUM! :D
Men mini fikk bleieutslett av kombibruk, men utslettet kom da han fikk tøybleier på seg, så ikke la samboeren din få prøve kombo. Nada bleieutslett med bare tøybleier.

Bir.no

Jeg syns lommebleier var veldig enkelt, for da minner de veldig om engangbleier for barnevaktene.
Brukte litt forskjellig i starten, bla brettebleier for å ha nok i nyfødtperioden.
Landet på at lommebleier på dag, og formsydde med ull på natten var genialt.
Du er hjertelig velkommen til å komme her en tur å få se på bleiesamlingen jeg skal bruke til lillebror :)

Jeg har såvidt vært inne på bir og søk etter ordningen, men fant ikke noe. men har ikke lett så veldig, må innrømme det.
Jeg sier ikke nei til det altså :) Har bare sett tøybleier på avstand, så har ikke noe forhold til de forskjellige typene.

Her fikk sambo beskjed om at kidden skal bruke tøy, PUNKTUM! :D
Men mini fikk bleieutslett av kombibruk, men utslettet kom da han fikk tøybleier på seg, så ikke la samboeren din få prøve kombo. Nada bleieutslett med bare tøybleier.
Tanken er å snikinnføre det litt ;) og finne de enkleste typene til han skal skifte.

Du kommer vel til å vaske klærne hvis ungen tisser seg ut? Skyll og vask, jeg regner med at det blir en vanesak ganske kjapt :) men lurer litt på hvordan det blir på tur og ferie og slikt :eek:
Man pakker med alle, og driver gjerne med EC så man slipper bæsjebleier.
Finnes ofte vaskemuligheter der man er også.
Men vet endel bruker engangs på ferier.
Jeg har nok bleier til å klare en god stund uten vask, så høstferien blir ferietur med koffert full i bleier, kommer nok til å skylle de før jeg legger de i våtpose (og en ekstra plastpose før de pakkes ned igjen).

Man pakker med alle, og driver gjerne med EC så man slipper bæsjebleier.
Finnes ofte vaskemuligheter der man er også.
Men vet endel bruker engangs på ferier.
Jeg har nok bleier til å klare en god stund uten vask, så høstferien blir ferietur med koffert full i bleier, kommer nok til å skylle de før jeg legger de i våtpose (og en ekstra plastpose før de pakkes ned igjen).
Lurt! takk for tips :)

Jeg liker tanken godt og er ikke fremmed for det, men får se hvordan det blir fremover! Er vår første, så har ingen erfaring med det ene eller det andre :)

Du kommer vel til å vaske klærne hvis ungen tisser seg ut? Skyll og vask, jeg regner med at det blir en vanesak ganske kjapt :) men lurer litt på hvordan det blir på tur og ferie og slikt :eek:

Haha, ja, selvfølgelig vasker vi tøyet hans når han tisser/bæsjer seg ut, akkurat som vi vasker tøyet hans ellers, men det er jo langt mer bæsj i en bæsjebleie enn det lille som evt. rekker å komme på klærne, og en vask med klær blir fort full, mens det vil ta mange dager å fylle opp en maskin med bleier.
Jeg vet jo hvor fort en bæsjebleie lukter, selvom den er pakket inn i en bleiepose, så en bøtte/pose med ørten bleier oppi, blir nok verre for meg å venne meg til.
Jeg hadde dog prøvd, om kommunen min hadde hatt en slik tilskuddsordning.

Back
Topp