Bruker dere spritservietter før stikking?

MissSunshine

Betatt av forumet
Det står i bruksanvisningen til Gonal-F at man skal vaske innstikkstedet med spritserviett før stikking, men kan ikke huske at sykepleieren nevnte noe om dette?[8|]

Hva har dere andre gjort?

Jeg brukte det noen ganger og andre ganger ikke... det har ikke noe å si om man bruker det eller ikke.

Jeg gjorde det heller ikke hver gang. Var flink i begynnelsen, men så gikk det i glemmeboka. [8|]

Jeg brukte ikke serviett med Puregonpennen, for de sa på apoteket at det ikke var nødvendig, de med sukkersyke har gått vek fra dette. Men før el sprøta så desifinisete jeg alt før jeg stakk, hadde bare væske på flaske og ikke våtserviett da og det var greit nok. Dette er jeg vant til fra før.

sykepleieren sa eg ikke trengte å gjøre det så lenge eg var heime i min egen bakterieflora...
men eg brukte de likevel her...

Trenger ikke det så lenge du er hjemme i ditt eget miljø....

ORIGINAL: twinanne

Jeg brukte ikke serviett med Puregonpennen, for de sa på apoteket at det ikke var nødvendig, de med sukkersyke har gått vek fra dette. Men før el sprøta så desifinisete jeg alt før jeg stakk, hadde bare væske på flaske og ikke våtserviett da og det var greit nok. Dette er jeg vant til fra før.

De sendte med serviett til EL sprøyta så da gjorde jeg det,aldri ellers....

ORIGINAL: Prøveline

Gjorde det aldri...

sign denne,ikke jeg heller. Men som du selv sier så er det viktigste god håndhygiene[:D] Lykke til!

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp