Bruker dere smokk?

C78

Glad i forumet
Adrian bruker det noen ganger, men ofte vil han ikke ha den heller. Vi ønsket i utgangspunktet å ikke bruke smokk, men han har et stort sugebehov ser det ut til så det bare måtte bli sånn. Han brukte meg som smokk en periode, ganske slitsomt.
På sykehuset anbefalte de å ikke bruke smokk, men helsesøster (som også er jordmor) anbefalte det, hun sier det forebygger krybbedød. Ikke godt å vite hva man skal tro. Noen som har hørt det samme?

Jeg har ikke brukt smokk til noen av mine. Med eldste mann hadde jeg start problemer med ammingen, så da annbefalte de å ikke bruke smokk eller flaske. Da ammingen av godt igang, ville han verken ha smokk eller flaske.....
Denne gangen har vi også hatt litt problemer med ammingen, så tar ikke sjangsen på å prøve med smokk.
Har hørt at det skal virke forebyggende mot krybbedød med smokk, men min helsesøster var litt skeptisk til dette. Hun mente det var for lite forskning på dette felte til å vite sikkert.....

Aleksander bruker smokk..
Han har så stort sugebehov at vi var nødt til å begynne med smokk.
Var skriking hele tiden før smokken kom. Smokken er kjempe kjekk..
Men han har ikke smokken hele dagen. Er bare av og til han vil ha den, så det er jo bra.
Tenker også som så at det er lettere å venne av med smokken, enn hva det er med tommel.. [:)]
Men han spytter ut sutten før han sovner og når han er lei av den...

Cecilie bruker og smokk (tutt som vi sier her), hun har et enormt sugebehov, selv når hun er mett og nettop har fått mat.. Synes det er veldig greit å bruke for å roe henne ned, spesielt om natta=)

Har og lest i spedbarnsboken at smokk forebygger krybbedød, men jeg vet ikke...

ORIGINAL: Mariannek

Men han har ikke smokken hele dagen. Er bare av og til han vil ha den, så det er jo bra.
Tenker også som så at det er lettere å venne av med smokken, enn hva det er med tommel.. [:)]

Samme her[:D]

Heidi bruker også smokk,hun har et stort sugebehov så da prøde vi med det.
Helsesøster sa det i dag at vi skulle gjøre det som vi følte selv var riktig.

jeg hørte at smokk kunne forebygge krybbedød hos premature....

De begynte med smokk til Oda når ho lå på barneavdelingen. Gjør ikke meg noe, jeg tenkte ho kunne få bruke det uansett. Det går absolutt ikke utover ammingen her heldigvis [:)] Men er ikke alltid ho vil ha smokk, litt sånn opp og ned. Noen ganger ligger ho og koser seg med den, mens andre ganger spytter ho den bare rett ut igjen. Og sovner aldri med den.

ORIGINAL: mini18

hs sa til meg at det var bra å få babyene til å sovne med smokk, var det som kunne forbebygge krybbedød[;)] her har hun tatt smokk siden dag en! gikk ikke utover ammingen...[:)] hun er veldig flink til å suge[:-]

Signerer[;)]

Bruker smokk til mine å de fikk det allerede på sykehuset å velger
å tro at det kan være med å forhindre krybbedød!!!!

Vi bruker smokk. Tok med meg opp på klinikken og[8|] Fikk litt kjeft da[&:] Men som dere andre skriver, så har og Melinda stort sugebehov. Hun tar den ganske fint egentlig. Men  de siste 2 dagene har hun ikke hatt så lyst på den. Masse luft i magen sin

her er det smokk. Hun koser seg med den som regel, men det hender også at hun spytter den ut [:)] Hun sutter jo stadig så da er det deilig å ha en smokk å dytte inn [:D]

ja det buker vi [:D]

ja, her er det smokk i gården..

ORIGINAL: Mariannek

sånn er det med Tobias også. [:)]

Back
Topp